Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Mijn middelste achterlichten vertonen barstjes, zonschade denk ik. Bij het opzoeken naar aftermarket onderdelen kwam ik bij lichten met zowel gloeilampen als led opgegeven. Bij navraag in de audi garage hebben ze op basis van mijn vin nummer nagekeken en wisten ze me te vertellen dat het half led half gloeilamp was, zowel binnenste als buitenste. Welke moet ik dan als aftermarket bestellen? Ze lijken allemaal op elkaar. Bij aftermarket geven ze nergens gemengd op, enkel led of gloeilamp? kent iemand hier iets van?
    En passen die direct op dezelfde stekkers etc ? of is daar ook nog werk aan? sorry voor de overbodig klinkende vragen, maar wil mij halve auto niet afbouwen voor iets wat dan niet gaat passen, zelfs de aftermarket stukken zijn duur, en orignele al helemaal...
    Graag wat verduidelijking , wat hulp om me door t bos de bomen te laten zien. Dank alvast
    Laatst gewijzigd door goldwing; 24-09-21 om 12:54.

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Volgende keer graag je type A6 (Avant/Sedan/Allroad) en bouwjaar geven, dan is het een stuk makkelijker helpen! Vaak kun je dmv een klepje wel zien wat het onderdeelnummer is en anders foto's van je lampen hier posten, dan kunnen we meekijken. Kijk hier anders maar eens : https://audi.7zap.com/nl/rdw/audi+a6...a6/2008-448/9/
    Laatst gewijzigd door robby70; 24-09-21 om 17:12.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Er staat Avant 2008 in de titel...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    het probleem is dat ik op basis van jaar en type, meerdere oem nummers terug vind, sommige eindigen op A anderen op E, nu heb ik naar de audi deal gebeld en gevraagd, of het nu t type met led is of met gloeilampen? en die keken op basis van mijn vin nummer in de computer en wisten me te vertellen dat het half led en half gloeilampen is in elk part. Maar welke aftermarket moet ik nu nemen, want half led vind ik daar niet terug? ik wil wel dat mijn boordcomputer alles netjes blijft aansturen en dat het ook past, stekker etc.

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Maak ff foto van de buitenkant, met licht aan en uit? En je hebt ze zo gedemonteerd hoor .. ik heb twee A6 en C6 Avant gehad.

    https://m.youtube.com/watch?v=tNQ-pOotJDU

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 25-09-21 om 09:52.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    het zijn dus de binnenst lichten die ik wil vervangen, enkel op polieren gaat niet voldoende zijn vermoed ik omdat het echt een netwerk van haarscheurtjes zijn, niet enkel wat doffe buitenkant.
    a6 achterlichten 1.jpg
    a6 achterlichten 1a.jpg
    a6 achterlichten 2.jpg

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Bekend probleem bij dit type, en meestal inderdaad alleen de binnenste units.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    en welk is het correcte aftermarket product? omdat dat juist mijn probleem is..., er zijn voor mijn model auto meerder vervang modellen ook voor die oem nummer van part. Ze geven aan voor led of gloeilampen, maar volgens audi verdeler die op vin nummer nakeek zouden beiden eenheden half led , half goeilamp zijn. Het moet passen, direct aansluitbaar zijn, maar wil ook niks moeten aanpassen in de boordcomputer

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Er is al aangegeven dat de onderdeelnummer op de lampen staan en er is ook al een link naar de online onderdelencatalogus geplaatst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    ok, laat maar. Daar was ik allemaal zelf al op zoek gegaan voor ik dit hier postte. Kennelijk lezen jullie niet duidelijk wat mijn probleem en vraag is. Of wel ligt het aan mij en heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt. Hoe dan ook laat maar zijn.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    De onderdeelnummers zijn belangrijk, die geven aan waar je naar moet zoeken. We weten van deze afstand niet wat voor type lampen er op je auto zitten, dat kun je zelf overigens wel zien (LEDs zijn niet te vervangen, gloeilampen wel).

    Met de onderdeelnummers kun je zoeken op ebay.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goldwing Bekijk Berichten
    ok, laat maar. Daar was ik allemaal zelf al op zoek gegaan voor ik dit hier postte. Kennelijk lezen jullie niet duidelijk wat mijn probleem en vraag is. Of wel ligt het aan mij en heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt. Hoe dan ook laat maar zijn.
    Ik kan je wel een nummer geven, maar als je echt 100% garantie wilt dat het dezelfde is dan is de enige optie demontage van de bekleding van je achterklep. Aan de andere kant kun evt ook kiezen voor een volledig vrrvanging door een facelift set (4st).

    Jij hebt er nu de Led versie op zitten: 4F9945093 C + 4F9945094 C

    De B is halogeen en de E is voor facelift. Overige aanduidingen voor sedan en speciale uitvoeringen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 26-09-21 om 09:59.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Avant 2008, welke achterlichten binnenste deel, lichten die in kofferklep zitten?

    bedankt robby70, en alle anderen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •