Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Startkabelaansluiting RS6

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Startkabelaansluiting RS6

    Goedemorgen,
    ik heb omdat ik niet zo vaak met mijn RS6 weleens een lage accu spanning. Dan wordt starten lastig. De accu zit achterin, maar door de elektrische achterklep kom je daar lastig bij zonder accuspanning... En ik wil eigenlijk niet telkens de ontgrendeling gebruiken.

    Ik heb een jump-starter, maar nu hoorde ik dat ik deze ook onder de motorkap ergens kan aansluiten, daar zouden ook een plus en min pool voor startkabels moeten zitten?

    Iemand een tip waar?

    model RS6 C6 2008.

    BVD!

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: Startkabelaansluiting RS6

    aan de bijrijderskant onder het rode kapje zit je plus pool en die andere is je min

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    '01 rs4 641 ps

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard re: Startkabelaansluiting RS6

    Bedankt man!

  4. #4
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: Startkabelaansluiting RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwinvanhove Bekijk Berichten
    Bedankt man!
    rechtstreeks op de accu is ook geen aanrader, volgens mij mag dat niet.
    '01 rs4 641 ps

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    Verplaatst naar het C6-subforum, svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    En kan ik die aansluitingen onder de motorkap gebruiken om een lader aan te sluiten of moet dat echt direct op de accu met de pluspool ontkoppeld van de auto?

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwinvanhove Bekijk Berichten
    En kan ik die aansluitingen onder de motorkap gebruiken om een lader aan te sluiten of moet dat echt direct op de accu met de pluspool ontkoppeld van de auto?
    Ja dat kan.
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    Laden van een gesloten circuit (met gebruikers) is niet ideaal. Sommige laders (en de elektronica van moderne auto's) vinden dat ook niet fijn.
    Normaliter laad je een accu met een onderbroken circuit (of je dan de plus of min van de accu loskoppelt maakt niet uit).
    Een (electronische) lader kan dan direct aan de feedback van de accu zijn laadproces afstemmen, met (permanente) stroomverbruikers aangesloten, een eventueel alarm met noodstroom voorziening en b.v. T&T / GPS maakt dat lastiger.
    Direct op de accu laden is inderdaad helaas irritant met de accu onder de vloer van de bagageruimte.
    Je accu redelijk flink ontladen en dan met een booster starten is echter ook niet echt goed voor je accu.

    Ik zou een elektronische lader gebruiken maar die niet permanent aan de plus /min polen onder de motorkap aangesloten houden .....

    Is het met je dempers trouwens weer helemaal goedgekomen ?
    Laatst gewijzigd door Audi200; 27-01-22 om 19:38.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    Ja ik ga die accu laden rechtstreeks op de accu en ontkoppel de plus of min dan even. De accu is aan vervanging toe, maar omdat ik vrij weinig rij ga ik het nu op deze manier oplossen. Bedankt voor de tips !

    Bedoel je de DRC dempers? ja, alles ok nu, ik heb via Ebay Duitsland nieuwe dempers gekocht, goeie prijs en z.g.a.n.. Ze zijn bij de audi dealer gevuld met olie. Meteen ook maar de draagarmen vervangen als we toch bezig zijn.

    Volgende project is op zoek naar een ander stuur, mijn RS6 komt uit Zwitserland en heeft een rond stuur, maar ik wil liever de afgevlakte, met alcantara, op ebay eentje gezien voor 500,-.. :-|

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Startkabelaansluiting RS6

    Mooi dat je DRC ook weer gelukt is .....
    Draagarmen kan ook geen kwaad, maar zijn origineel (Lemforder) wel aan de prijs ....
    Probeer Coen Donkers (Audi Parts Veghel) anders even, heb daar ook wel eens afgevlakt RS stuur zien liggen....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •