Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

  1. #1

    Standaard MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Beste deskundigen,

    Heb onlangs een nieuw gekochte accu abusievelijk (even) verkeerd om aangesloten in de kofferbak.

    Na later goed aangesloten doet echter de volledige MMI (radio/cd/navigatie) totaal niets meer? Gaat dus niet aan.
    Iemand een idee?
    Heb de zekeringen in het kastje links naast dasboard, rechts naast dashboard en rechts achter allen reeds nagekeken, deze zijn echter allen goed..

    Zitten er nog anders 'verborgen zekeringen ' van het MMI systeem (of van de radio)..?
    Of wat zou het anders dan een zekering kunnen zijn?

    Bedankt voor de bijdragen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Balen, je hebt wel de juiste locaties van de zekeringen bekeken....
    Kans is aanwezig dat het regelapparaat achter je dashboardkastje defect is ....
    Dit zou ik laten uitlezen ...

    Succes !

  3. #3

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Beste Audi,

    Ik zie in het dashboard kastje een cd speler en de navigatie appratuur. Moet dat uitgebouwd worden om bij 'het regelapparaat' te komen? of moet hele dashboardkastje worden uitgebouwd? Weet u hoe dat 'regelapparaat' heet, en wat dat 'ding' zou kosten? Is die niet beveiligd/gezekerd?

  4. #4
    PaudiA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    3.513
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Rechts boven zit een zoekfunctie en probeer dat eens, succes.



    😎✌🏻
    The Grey Sleeper. 😴

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    59
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Kijk anders eens op Youtube. Daar vind je 1001 en nog meer filmpjes over de Audi A6 .....


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Naar mijn weten zitten er geen losse zekeringen bij het regelapparaat.
    De logische volgorde voor een diagnose bij dit soort problemen is zekeringen controleren - (gedaan, heel) en daarna (laten) uitlezen met een goed diagnose apparaat.
    Het probleem is dat de elektronica waar diodes inzitten een flinke tik heeft gekregen door de ompoling.
    Naar het zich laat aanzien heb je (gelukkig) vooralsnog alleen een probleem op je MMI.
    Het genoemde regelapparaat stuurt via canbus je MMI aan maar communiceert ook met andere modules.
    Deze elektronica laat zich gelukkig uitlezen, nu verder je auto demonteren is zinloos, eerst nagaan waar het probleem is.
    Een regelapparaat is nieuw onwijs duur, maar gelukkig ook 2e hands goed te vinden.
    Waarschijnlijk (bijna zeker) zit er component beveiliging op, waardoor het bij vervanging moet worden vrijgegeven en ingeleerd moet worden op je auto.
    Laatst gewijzigd door Audi200; 04-02-22 om 08:51.

  7. #7

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Beste,

    Ik heb het dashboardkastje er eens uitgehaald, en op zoek gegaan naar het waarschijnlijk kapotte 'regelapparaat'.
    Het enige kastje wat ik heb gevonden heeft de code '4FO 907 280 A' en heeft voorzover ik kan vinden de benaming 'boordnetregelapparaat Audi A6'.

    Is dit het bedoelde regelapparaat?

    Ik vind namelijk bij de 'onderdelen lijn' aanbieders ook nog een 'regelunit multi media / interface module met code 4F0 910 731. Deze regelmodule kan ik nog nergens vinden.
    Achter het dashboardkastje vindt ik dus eertgenoemde module, in het dashboardkastje een CD wisselaar en navigatie dvd speler.
    Links achterin de bagage ruimte heb ik nog een 'amplifier' gevonden achter de bekleding.

    Een radio heb ik nog nergens gevonden?

    Zal het kapotte 'regelapparaat' de genoemde 'boordnetregelapparaat' zijn..? Deze zit met zo te zien maar 1 plug.

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.383
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Begin eerst met het uitlezen van de auto ipv gokken wat het probleem kan zijn.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: MMI werkt niet meer na verkeerd aansluiten accu

    Richard, ben je al wat verder ..... ?

    Zoals Fons ook al schreef: UITLEZEN !!!

    Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak ....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •