Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.0 TDI start niet/motorregeleenheid geblokkeerd

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.0 TDI start niet/motorregeleenheid geblokkeerd

    Beste Audimensen

    Ik heb een Audi A6 2009 2.0 TDI (Motorcode CAGB) 100KW. De auto is goed onderhouden en motorisch geen problemen. Nu heb ik sinds kort een probleem met de motor regeleenheid(denk ik). Ik wilde de auto, zoals elke dag, openen en starten om naar werk te gaan. Normaal nooit een probleem. Maar nu werkte de centrale vergrendeling niet(afstandsbediening). Auto geopend met fysieke sleutel. Daarna geprobeerd te starten. Een aantal lampjes (motorlampjes) werken niet en ook de tankmeter ging niet omhoog. Daarnaast startte de auto niet (Benzinepomp blokkeerd door wegrijbeveiling). Blijkbaar herkent de auto mijn sleutel(en reservesleutel ook niet, dus kans dat het aan sleutel ligt is klein) niet op dat moment. (Later achter gekomen). Dit probleem is nu 2 dagen achter elkaar gekomen. (Tussendoor 5x gestopt en gestart zonder problemen). Dus het probleem lijkt mij toevallig eens in de 10x voor te komen of na even langer stil te staan. Ik heb geen start/stop knop met keyless , dus ik moet mijn sleutel fysiek erin steken en draaien.

    Door zekering 42 (EZS | KESSY) eruit te halen en 1 minuut te wachten werkt alles weer... blijkbaar reset dit het onderdeel en dan werkt het weer)

    Ik heb de auto uitgelezen. De volgende foutmeldingen kwamen eruit(Dit zijn de hoofdstoringen over de hele auto:
    -Geen communicatie stuur el. (intermitterend) U021200
    -Instrument control unit communicatiestoring) U01500
    En dit is de meest interessante:
    -P157000 Motorregeleenheid geblokkeerd. (Permanent)

    Daarnaast een aantal kleine interessante deelstoringen:
    -Regelmodule versnellingsbak vergrendeld (Allemaal problemen verbonden aan de sleutel die niet start, dus vergrendeling en brandstofpomp blokkade)
    -01314 Motor regeleenheid op EZS(Kessy)
    -Heel veel starttoestemming problemen etc..
    -Gateway - Diagnostiek voor data-bus: 00456 Regelmodule voor toegang en startcontrole ||| 02256 Ruststroom (boven de limiet) (permanent)
    -03041 Energie-spaarmodules actief

    Ik weet niet waar ik moet beginnen met storingen oplossen. Stuurkolom en regeleenheid zijn reparaties van 2000 euro etc en audi garages hebben geen tijd.
    Laatst gewijzigd door HoiHoi5; 10-06-22 om 22:09.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI start niet/motorregeleenheid geblokkeerd


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •