Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

  1. #1
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Ellende in Frankrijk, wie weet wat er aan de hand is? Distributieketting of wat anders, rijdt redelijk normaal, onrustig stationair. Ook diverse Misfires uitgelezen. A6 2007 4.2 fsi20220625_221322.jpg20220625_221259.jpg

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Zo te zien een nokkenas versteller die niet of laat reageert, die worden aangestuurd door een solenoid, dat kan een slechte stekker zijn omdat die dingen slechts op 5v werken.
    Ik weet niet hoe ze bij jouw motor zitten maar je zou ze kunnen reinigen als ze er simpel uit kunnen, ook kan je ze soms goed reanimeren door ze met 12v pulserend op de accu te geven.

    Heb je oude olie er in?

    edit:
    ze zitten bij jou recht bovenaan in de kop (bvj motor)

    7527A9ED-5D66-4E59-9D48-140BF727154D.jpg

    no10
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...109-109010/#10

    bank 2 is bestuurders kant, daar de uitlaat nokkenas versteller, ik denk dat ze beide door 1 solenoid gestuurd worden maar er kan natuurlijk ook wat zijn met de nokkenas versteller zelf, die slaan bijv bij mijn type motor ovaal uit.
    stationair misfires zouden kunnen weggaan als je de stekker er af haalt, je hebt dan wel een melding waarschijnlijk maar dan kan het zijn dat ie prima loopt alleen wat minder vermogen.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 25-06-22 om 23:56.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zo te zien een nokkenas versteller die niet of laat reageert, die worden aangestuurd door een solenoid, dat kan een slechte stekker zijn omdat die dingen slechts op 5v werken.
    Ik weet niet hoe ze bij jouw motor zitten maar je zou ze kunnen reinigen als ze er simpel uit kunnen, ook kan je ze soms goed reanimeren door ze met 12v pulserend op de accu te geven.

    Heb je oude olie er in?

    edit:
    ze zitten bij jou recht bovenaan in de kop (bvj motor)

    7527A9ED-5D66-4E59-9D48-140BF727154D.jpg

    no10
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6...109-109010/#10

    bank 2 is bestuurders kant, daar de uitlaat nokkenas versteller, ik denk dat ze beide door 1 solenoid gestuurd worden maar er kan natuurlijk ook wat zijn met de nokkenas versteller zelf, die slaan bijv bij mijn type motor ovaal uit.
    stationair misfires zouden kunnen weggaan als je de stekker er af haalt, je hebt dan wel een melding waarschijnlijk maar dan kan het zijn dat ie prima loopt alleen wat minder vermogen.
    Kan ik er nog (voorzichtig) mee rijden? Motor lijkt zuiver te lopen als je klein beetje gas geeft.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Ik vermoed van wel, klinkt wel een beetje wat ik had, warm voor een stoplicht misfires en motor lampje knipperen maar als je hem op 1000 rpm hield was dat weg, zolang je bleef rollen was het er ook niet. Snelweg al helemaal niet natuurlijk met een continue snelheid van 100 o.i.d.
    Ik heb daar ook een tijdje naar gezocht en mee gereden, maar wel voor gezorgd dat hij zo min mogelijk misfires gaf, dan kan je er wel mee rijden.

    Je hebt geen nokkenas krukas correlatie meldingen dus het is geen distributie verhaal in mijn ogen maar gewoon een versteller probleem.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 26-06-22 om 08:22.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ik vermoed van wel, klinkt wel een beetje wat ik had, warm voor een stoplicht misfires en motor lampje knipperen maar als je hem op 1000 rpm hield was dat weg, zolang je bleef rollen was het er ook niet. Snelweg al helemaal niet natuurlijk met een continue snelheid van 100 o.i.d.
    Ik heb daar ook een tijdje naar gezocht en mee gereden, maar wel voor gezorgd dat hij zo min mogelijk misfires gaf, dan kan je er wel mee rijden.

    Je hebt geen nokkenas krukas correlatie meldingen dus het is geen distributie verhaal in mijn ogen maar gewoon een versteller probleem.
    Ik vrees dat ik die correlatie nu wel heb... Het vreemde is dat die na 2e keer starten ineens wel normaal loopt. Ik heb de anwb maar ingeschakeld, die komen zo20220626_112020.jpg

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Nee dat zijn andere nummers, dit is nog steeds je uitlaat nokkenas versteller bank 2.

    Stationair moeten die dingen vast klikken met een pennetje, als dat niet kan of versleten is kan hij dus verdraaien terwijl dat niet mag en krijg je rare waarden. Zo te zien heb je vcds dus kijk eens meetwaarde blok 091 092 093, eventueel kan je ook advanced measuring nemen en daar ook je olie temp, water temp en zo bij zetten. Jij hebt er 4 dus kan ook nog iets verder zitten, even zoeken.

    Zo dus
    B1D95704-7D28-42FA-BE48-EF574852255B.jpg

    anwb doet niets behalve op transport zetten ik zou kijken hoe hij loopt zonder de solenoid stekker er op, bij mij liep hij gelijk super alleen minder vermogen, maar kan je wel gewoon naar huis en geen misfire voor het stoplicht.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 26-06-22 om 13:22.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Auto is opgehaald en gaat morgen naar de Audi in Nevers voor diagnose. Bedankt voor je adviesen, ik ben echter alles behalve automonteur en durf niet zo wat wat stekkers los te halen ed. We gaan het zien....20220626_131424.jpg

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Oke, succes en duimen dat het alleen een solenoid is, een nokken as versteller is bij audi een motor uit job vermoed ik met bijbehorende distributie dan natuurlijk omdat je daar bij kan/moet zijn. En met 3 ton op de klok al een slecht begin.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    En? Al nieuws?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Balen man. Zit je niet op te wachten en zeker niet in het buitenland. Heb je al enig idee wat het kan zijn?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  12. #11
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En? Al nieuws?
    Nee nog niet, auto gaat op transport naar mijn garage in NL, hier hadden ze geen tijd. Misschien wel beter zo, kom in Nederland ook nooit bij de dealer om zo de hobby nog een beetje betaalbaar te houden. Ga morgen met een spiksplinternieuwe Hyundai Tucson van de anwb terug naar huis. Netjes geregeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Nee nog niet, auto gaat op transport naar mijn garage in NL, hier hadden ze geen tijd. Misschien wel beter zo, kom in Nederland ook nooit bij de dealer om zo de hobby nog een beetje betaalbaar te houden. Ga morgen met een spiksplinternieuwe Hyundai Tucson van de anwb terug naar huis. Netjes geregeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    Zeker beter, nu eerst goede diagnose ipv een onderdelen waterval er op af sturen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #13
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zeker beter, nu eerst goede diagnose ipv een onderdelen waterval er op af sturen.
    Gelukkig, het valt mee. Regelklep Nokkenas (nr.10 op de tekening) versteller was defect. Bij het wisselen verhuisde het probleem ook mee. Is nu vervangen en motor loopt weer mooi Zaterdag weer lekker rijden. Bedankt voor je informatie, weet nu jij wie ik terecht kan voor goede tips. Volgens de fb monteurs moesten alle kettingen en verstellers worden vervangen. Dit is 3 jaar/65k kilometer al gebeurt

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door De Grote Boze Wolf; 13-07-22 om 17:59.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Gelukkig, het valt mee. Regelklep Nokkenas (nr.10 op de tekening) versteller was defect. Bij het wisselen verhuisde het probleem ook mee. Is nu vervangen en motor loopt weer mooi Zaterdag weer lekker rijden. Bedankt voor je informatie, weet nu jij wie ik terecht kan voor goede tips. Volgens de fb monteurs moesten alle kettingen en verstellers worden vervangen. Dit is 3 jaar/65k kilometer al gebeurt

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    Graag gedaan en weer een meevaller. En mooi dat je de solenoid los kan kopen, bij mijn wagen/motor niet maar is een hele unit van 900,- plus.

    Verteld wel dat je waarschijnlijk vervuilde olie hebt, houd dat lekker fris, waarschijnlijk zat de solenoid vast door vuil in de olie.
    Gooi er maar gerust elke 10000 maximaal nieuw in, ik rijd zelfs met een dope (2 busjes fin25) erbij maar die keuze laat ik bij jou.

    Lekker rijden weer en genieten van die heerlijke 4.2!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Olie, filter is in februari nog vervangen daarna zo'n 7k gereden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Olie, filter is in februari nog vervangen daarna zo'n 7k gereden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    Oke! Top! Houden zo!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Oke! Top! Houden zo!
    12 augustus gaan we weer naar Frankrijk, terug naar de plek waar het fout ging (wonen daar een beetje) Hopelijk gaat het deze keer wel goed. We gaan deze keer met de fietsen achterop

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 4.2 FSI loopt onrustig stationair, misfires

    Ik hoop het ook! Veel plezier!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •