Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Hallo Audi rijders.

    Ik heb het volgende probleem met mijn A6 avant 2.4 quattro uit 2006 handgeschakeld zonder navigatie.

    Tijdens onze vakantie kreeg ik de melding dat mijn remvoering versleten waren van de voorwielen.
    Na controle bleek er voldoende voering aanwezig te zijn en ben met de melding door blijven rijden.
    Op de weg terug naar Nederland in de file kreeg ik div meldingen in het display rood uitroepteken met cirkel van het remsysteem en gaat piepen.
    Orange melding remvoering ABS EPC ESP parkeerrem en airbag.
    Na deze meldingen valt meestal de radio uit en daarna het hele dashboard toerentalmeter en snelheidsmeter airco en stuurbekrachtiging.
    Ook kunnen de ramen niet meer bediend worden.
    Na 5 of 10 minuten komt de werking het bedienigpanneel en radio airco weer terug.
    De auto blijft zonder problemen rijden en remmen.
    Na dat de auto is stilgezet en weer opnieuw gestart is gaat de stuurbekrachtiging ook weer werken.
    Bijkomend voorval is dat de auto bij deze melding ook ontzetten ging stinken in het interieur.
    Ik heb van alles onderzocht waar deze lucht vandaan kwam maar kon niks vinden.
    Bij thuiskomst en het uitruimen van de auto merkte ik dat laadvloer waar de accu onder zit enorm heet was.
    Ik heb de accu onderzocht deze stond helemaal bol en was gaan lekken net of deze aan de kook geweest is.

    Ik heb een nieuwe accu geplaatst de remblokken voorzijde vervangen alle foutmeldingen gewist.
    De auto stationair laten draaien en gemeten wat de laadspanning van de dynamo is.
    start-laadpunt onder de motorkap 14,10V en op de accu zelf in de laadruimte 13,85V
    Dit heb ik voor de zekerheid gedaan omdat de accu stuk gegaan is en dat ik bij het uitlezen van verschillende gebruikers iedere keer de melding 0532 tegen kom, voedingspanning b+ bovengrens limiet.
    Ook melding 0447 beperkte functies door hoge spanning bovengrens.

    Ondanks de nieuwe accu en nieuwe remvoeringen blijft het uitvallen van dashboard en bedieningpanneel en bovengenoemde meldingen met grote regelmaat terug komen.
    Ik heb de tips die op het Forum gemeld zijn gecontroleerd zoals massa punten.
    Alle zekeringen gedemonteerd en nagemeten links en rechts.
    Zekeringen bij de laadvloer nagezien.
    De relais en aansluitingen die onder de stuurkolom zitten gecontroleerd.

    Nogmaals alle storingen gewist om goed te kunnen inventariseren welke er weer terug komen.

    Zou het kunnen dat er een defect is aan de spanningsregelaar fout 2254.

    Mocht er iemand een idee hebben in welke richting ik kan zoeken of iets gelijks mee gemaakt heeft dan hoor ik het graag.

    Groeten Ronald


    Hierbij de foutmeldingen:
    1632

    5715

    1281

    1334

    4409

    1796

    0532 13x in verschillende modules

    1314

    0447

    0470

    0384

    2254

    2479

    1316

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Gekke vraag: heb je een aftermarket xenon setje in je auto? Bij mijn A4 B6 gaf die namelijk exact dezelfde storingen. Heb dat setje eruit gehaald en daarna nooit meer de storingen gehad.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Gekke vraag: heb je een aftermarket xenon setje in je auto? Bij mijn A4 B6 gaf die namelijk exact dezelfde storingen. Heb dat setje eruit gehaald en daarna nooit meer de storingen gehad.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee er is niks veranderd of aangepast aan de auto.
    Ook de verlichting is nog origineel.

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Dankjewel Fons voor je bericht van gerrit speek.
    Ik had hier vooraf ook naar gekeken.
    losse bedrading corrosie of slechte massa punten heb ik niet kunnen ontdekken.
    Ik heb de massa punten die ik heb gezien los en weer vast gedraaid.
    Geen defect of geoxideerde zekeringen gevonden in de zekeringenkast bedrading ziet er ook nog als nieuw uit.

    Zou het aannemelijk kunnen zijn dat de spanningsregelaar op de dynamo af en toe een te hoge spanning geeft waardoor er uitval optreed?
    Ik ga vanavond een test doen om te zien wat de laadspanning tijdens een stuk rijden is .

    Mochten er nog andere ideeën voor het uitvallen van het dashboard en bediening zijn dan hoor ik ze graag.


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    De spanningsregelaar heeft koolborstels, als die blijft hangen of ze zijn bijna op dan drukken ze niet goed tegen het anker.
    Ik zou hem even verwijderen om te kijken hoe de koolborstels zijn.

    Hoeveel km staat er op de teller?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Vanavond test rit gemaakt opnieuw in vrij korte tijd uitval van het dashboard vooraf gegaan met de meldingen esp-abs- motor management parkeerrem rode melding met uitroepteken remsysteem en uitvallen van stuurbekrachtiging.
    Dashboard komt daarna weer terug.

    Gemeten spanning tijdens de test rit constant 13,560V uitgelezen.
    Auto heeft 224.000KM gereden.
    Persoonlijk zie ik geen probleem met de spanningsregelaar .

    Uitgelezen:

    1632---5715---1826---0532---0470---0466---447---1316.

    codes bekeken op de site van gerrit speek.

    Wat is raadzaam om mee te beginnen.
    Laatst gewijzigd door ronaldbrugman; 09-09-22 om 21:14.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Het probleem met het uitvallen van dashboard bedieningsunit en ander bediening heb ik opgelost.
    Ik heb onder het rijden continu de spanning met OBD in de gaten gehouden omdat er meldingen waren van over spanning.
    Zie eerdere gegeven melding.
    Regelmatig spontaan (korte tijd) worden er piekspanningen gemeten van boven de 18 volt.
    Als dit gebeurd valt bedieningpanneel en dashboard uit.
    Als de piekspanning weg valt heeft het even tijd nodig dat alles zich weer hersteld.

    De veroorzaker kan alleen de dynamo of spanningsregelaar zijn.
    Ik heb besloten om de dynamo compleet met regelaar te vervangen voor een nieuw exemplaar.
    Deze afgelopen vrijdag geplaatst en nu ruim 500km veder geen enkel probleem meer ondervonden.

    Missie geslaagd

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Uitvallen dashboard bedieningsunit MMI airco raambediening en stuurbekrachtiging

    Mooi gevonden! Cheapeau!
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •