Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Beste lezers,

    Ik heb enkele maanden geleden water in mijn auto gehad omdat de afvoer verstopt zat. Water heb ik er met verwarming en heel veel emmers en natte doeken uit kunnen krijgen. Auto rijd nog steeds perfect en alles werkt weer op één cruciaal onderdeel na.

    Mijn dashboard (rondom de versnellingspook) werkt niet meer. Alle knoppen zijn "uit". Ook mijn beeldscherm in het dashboard (muziek, telefoon, navigatie en zo voort) doet niks meer. Nu heb ik in de achterklep de bedrading door laten meter (stroom dat naar de DVD-speler loopt) en daar komt geen stroom.

    Ik denk dus dat er VOORIN de auto ergens iets kapot is door kortsluiting of zo waardoor er dus geen stroom meer wordt doorgegeven naar de achterkant. Aan de achterkant zit (denk ik) mijn DVD speler voor de navigatie en de besturing voor het dashboard.

    Dus echt het midden console dat doet niks meer, verder werkt alles. Ook de CD-wisselaar werkt niet, ik heb dus alleen geen geluid meer.

    Ik hoop dat iemand op dit forum weet wat het probleem misschnien kan zijn en wat ik kan proberen. De garage geeft aan het niet te weten. Het kan "100 euro kosten" het kan ook "6000 euro" kosten. Ze gaan stap-voor-stap kijken wat het probleem is en tellen gewoon lekker uutjes op. Begrijpelijk, maar dat kan ik niet betalen haha.

    Het water kwam bij het voorraam naar binnen, ik ben echt a-technisch qua auto's dus sorry voor de slechte omschrijving. Bij het voorraam zit een soort afvoer wat naar een soort bak gaat met enkele kleine gaatjes er in. Die gaatjes waren verstopt waardoor er dus aan de bestuurderskant water naar binnen kwam.

    Hopelijk heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn, en wat ik als a-technisch persoon zou kunnen proberen om hem weer aan de praat te krijgen.

    Het betreft hier een Audi A6 3.2 liter V6 Quattro uit (ik denk) 2004. 188 kW / 256 pk.


    Groetjes


    P.S. Wat dus niks meer doet is dit:
    https://cdn.proxyparts.com/parts/100...816104d9b5.jpg

    en

    https://c8.alamy.com/comp/ARGRKJ/200...ear-ARGRKJ.jpg (achter de pook), al die knoppen. Het enigste wat nog wel werkt is de temparatuur instellen (rood display). Misschien werkt de rest ook nog wel, maar zonder display (wat er boven zit) kan ik dat niet zien natuurlijk. Dus laten we er voor nu maar vanuit gaan dat dit misschien nog werkt, maar het 1e plaatje werkt echt niks meer, het reageert ook nergens op. Ook muziek niet. Terwijl de cd-wisselaar (bijrijden dashboard) nog wel kan wisselen van cd's als je op de knoppen drukt.
    Laatst gewijzigd door ometecuthli; 05-12-22 om 12:06.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Waarschijnlijk je comfortmodule overleden. Is genoeg over te vinden op het forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.369
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Als die module zwemles heeft gehad, hier zit-ligt hij verstopt.
    https://www.youtube.com/watch?v=T80-...l=TotalTechnik
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Heb je iets simpels als de zekeringen gecontroleerd? MMI (display, cd-speler etc) en center console (knoppen rondom je pook) zijn één geheel, en worden voor zover ik weet vanaf dezelfde bron gevoed.

    @tom dit is een 4F, de C5/4B had geen 3.2 V6.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Als die module zwemles heeft gehad, hier zit-ligt hij verstopt.
    https://www.youtube.com/watch?v=T80-...l=TotalTechnik
    Terecht dat je een C5 filmpje doet, gezien de locatie van 't topic, maar gezien de motor (3.2) is dit geen C5 maar een C6. Zit-ie daar op ongeveer dezelfde plek?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Verplaatst naar het C6-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    ……is dit geen C5 maar een C6. Zit-ie daar op ongeveer dezelfde plek?
    Bij de C6 zit de comfortmodule in de kofferbak rechts.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Zou de auto naar Audiparts Veghel brengen, die weten vast wel waar ze het moeten zoeken. Ook hebben ze veel onderdelen liggen. Weet natuurlijk niet in welke regio je woont, maar het is het omrijden waard Hopelijk deel je de oplossing straks, succes.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad... raam stond nog wat open en na en zware regenavond kwam ik de volgende dag mijn middenconsole helemaal nat wad en doorweekt en gevolg was dat de bedieningsknoppen niet meer werkte en het scherm ook niet aanging. Ik heb dit kunnen oplossen door mijn middenconsole los te maken en de printplaat die eronder zit te vervangen. Was best en lastig klus wegens je van achteraan naar voren moet werken om de middenconsole los te krijgen..

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2022
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Oké, dankjewel voor jullie reacties. Mijn kenteken is 25-PK-SG, misschien helpt dat. Maar ik heb nu twee locaties gehoord voor dat "kastje" haha, waar zit hij nu? want als hij inderdaad bij de bestuurder zijn voeten zit dan is het grote kans dat dit het probleem is

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Dat was omdat je js vraag in het verkeerde subforum had gezet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Standaard Re: Geen stroom meer naar dashboard, DVD, Navigatie en overige

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ometecuthli Bekijk Berichten
    Oké, dankjewel voor jullie reacties. Mijn kenteken is 25-PK-SG, misschien helpt dat. Maar ik heb nu twee locaties gehoord voor dat "kastje" haha, waar zit hij nu? want als hij inderdaad bij de bestuurder zijn voeten zit dan is het grote kans dat dit het probleem is
    Zo, dat is een broertje geweest van m'n ex A4 (25-PK-NG). Jimson19 en Kees hebben de juiste auto voor zich.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •