Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Diverse storingslampjes

  1. #1

    Standaard Diverse storingslampjes

    Goedenavond,
    Ik krijg in mijn A6 Avant 2.8 FSI QUATTRO 4G5 C7 uit 2011 de volgende storingslampjes te zien: ESP, TMPS, Parkeerrem. Daarbij de meldingen Storing Stabiliteits Systeem, Bandenspannings Controle, wanneer ik de Parkeerrem er op zet, krijg ik de melding: Pas op! Helling te steil voor de wagen, en het wegrij hulpsysteem werkt niet. Daarnaast heb ik het idee dat de auto (voordat al deze klachten zich voor zijn gaan doen) voor het gevoel inhield bij het optrekken, nu ‘dankzij’ alle klachten wel goed en soepel dooraccellereert. Deze klachten heb ik eerder gehad, en gingen na enkele weken vanzelf weg.
    Foutcodes na uitlezing:
    - U111100 Functiebeperking door ontbrekend signaal. Functie beperkt.
    - U111300 CAN-signaal van ABS/ASR/ESP Signaal foutief
    - meerdere U111200 Functiebeperking door niet plausibele melding. Functie beperkt.

    Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Bij de garage weten ze het niet, en denken dat het een lang zoekplaatje kan gaan worden.

    ik hoor het heel graag, en alvast hartelijk dank,

    Casper
    Laatst gewijzigd door CJStoutjesdijk; 07-01-23 om 18:09. Reden: Aanvulling model

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Ik zou zeggen gezien de tpms bandenspanning en alles dat je een kapotte wiel sensor van de abs hebt. Kan je met jouw ob11 ook zien of ze alle 4 signaal geven?

    Dit is ook wat ik vind op 1 van de codes, de andere zijn erg vage meldingen.

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Bedankt voor de snelle reactie, Rol-co. De garage chef die de auto uit heeft gelezen zei “dat het makkelijk zou zijn als er een foutcode zou zijn voor bijvoorbeeld een ABS-sensor”. Ik ging er dus vanuit dat, wanneer er 1 stuk zou zijn, je er een foutcode van zou krijgen... Hoeft dat dus niet persé? Geen idee of alle sensoren van de ABS een signaal afgeven. Ik zal dat maandag eens vragen. Het filmpje dat je stuurt had ik vandaag ook zelf gevonden (hij spreekt alleen niet van een ABS-code), maar zal hem zeker even doorgeven aan de garage.

    Ben benieuwd of er forum-gebruikers zijn die jouw vermoeden kunnen bevestigen, of juist een ander idee hebben.

    Thx
    Laatst gewijzigd door CJStoutjesdijk; 07-01-23 om 18:33.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CJStoutjesdijk Bekijk Berichten
    Bedankt voor de snelle reactie, Rol-co. De garage chef die de auto uit heeft gelezen zei “dat het makkelijk zou zijn als er een foutcode zou zijn voor bijvoorbeeld een ABS-sensor”. Ik ging er dus vanuit dat, wanneer er 1 stuk zou zijn, je er een foutcode van zou krijgen... Hoeft dat dus niet persé? Geen idee of alle sensoren van de ABS een signaal afgeven. Ik zal dat maandag eens vragen. Het filmpje dat je stuurt had ik vandaag ook zelf gevonden (hij spreekt alleen niet van een ABS-code), maar zal hem zeker even doorgeven aan de garage.

    Ben benieuwd of er forum-gebruikers zijn die jouw vermoeden kunnen bevestigen, of juist een ander idee hebben.

    Thx
    Hoe het met obd11 werkt weet ik niet maar met vcds kan je volgensmij gewoon alle 4 de wielen zien of er signaal af komt, je hebt namelijk ook auto's waarvan die abs ring af roest maar ook een kapotte sensor of sensor kabel is niet vreemd.

    Aangezien esp, tpms, abs allemaal met die sensoren werken/nodig hebben, duur zijn ze niet, 14,- voor een ridex, 50,- voor een bosch.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Zelfde probleem met mijn A6 C7, zie topic :

    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1929778


  6. #6
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Inmiddels de sensor besteld en binnen, ga hem morgen vervangen, ik verwissel dan gelijk mijn Xenon naar led en ook de remklauwen en roest op de schijfremmen ....

  7. #7

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Bij mij is de klacht (wederom) spontaan verdwenen, en rij al weer bijna 2 weken zonder problemen. Kijk het maar weer even aan…

  8. Ad
  9. #8
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse storingslampjes

    Was bij mij ook , hele tijd weg gebleven.. heb hem nu preventief toch maar vervangen ( voor die 2 tientjes :-0 )

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •