Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Auto trilt rond de 100 km/h

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Auto trilt rond de 100 km/h

    Goedendag mede- audicoureurs,

    Bij de APK van mijn Audi A6 Avant multitronic zijn er op de vooras nieuwe banden gekomen, Ecosport, een b-merk. Bij de achterwielen zijn de remblokken vervangen. Na de APK is de auto erg gaan trillen rond de 100 km/h. Vooral als je heel langzaam gas terugneemt of een constante snelheid rijdt. Het trillen voel je vooral vanaf mn achterste tot aan mn voeten. Het stuur trilt niet. Tijdens een proefrit met de garagehouder zij deze dat het trillen niet bij de vooras weg kwam maar bij de achteras.(Ik had namelijk gevraagd of hij er betere voorbanden op wou zetten ivm trillen, was mn eerste gedachte dat het aan de banden zou liggen). Nadat de achterwielen(merk:Roundhog, Nooit van gehoord) uitgebalanceerd waren weer een proefrit gemaakt, maar het probleem niet opgelost. Daarna de Ecosport voorbanden verwisselt voor 2 pirelli's. Trillingen lijken rond de 120 en harden minder te zijn, maar rond de 100-105 km/h nog onverminderd irritant.
    Ik weet eigenlijk niet wat ik op dit moment moet doen? Jullie een idee?

    Vr. Gr.

    Jurrian

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Waarom die achterbanden niet gewisseld? Misschien een andere set kopen of winterset maken en kijken of je het nog hebt.
    Of 4 nieuwe pirelli, dan moet het een biljartlaken zijn hoor.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Omdat het dezelfde banden zijn als voor de APK en toen geen problemen gaven.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurrdl Bekijk Berichten
    Omdat het dezelfde banden zijn als voor de APK en toen geen problemen gaven.
    Maar zaten voor neem ik aan, of al achter?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Ik ga ervan uit dat de voorbanden weg zijn gegaan omdat het afkeur was anders


  6. #6

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Je hebt sowieso te maken met 4x ruk rubber, Roadhog en Ecosport zijn nu niet bepaald B-categorie, eerder budget/action banden.

    Begin eens met voor/achter wisselen. Verandert de samenstelling van de trilling? Dan heb je een gerichter plaatje. Trillen tussen 90 en 100 is doorgaans balanceren of een kromme velg, dus daar zou ik het zeker wel in blijven zoeken.

    Je zou, als grap, ook eens kunnen proberen met 1 wiel vervangen door je reservewiel, kijken of het verandert. Dan weet je in elk geval in welke van de 4 je moet zoeken, als ze het niet gewoon alle vier zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurrdl Bekijk Berichten
    Ik ga ervan uit dat de voorbanden weg zijn gegaan omdat het afkeur was anders
    Dat kan ook achter zijn geweest waardoor ze voor naar achter hebben verhuisd en voor de 2 nieuwe, vrij logisch met een fwd auto.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Dat kan ook achter zijn geweest waardoor ze voor naar achter hebben verhuisd en voor de 2 nieuwe, vrij logisch met een fwd auto.
    Ik heb nu de nieuwe goodyears (geen Pirelli zoals ik eerder zei) die voorop gekomen zijn naar achteren gedaan en de roadhog naar voren. Het trillen lijkt nu nog weer iets heftiger geworden te zijn. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat het probleem bij de achteras zit. Dus aan de banden kan het dan haast niet liggen. Ik ga toch de roadhog ook nog ff vervangen voor betere banden en een garage(regio Zwolle-Meppel) opzoeken die tijdens het balanceren de wieldruk kan meten.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurrdl Bekijk Berichten
    Ik heb nu de nieuwe goodyears (geen Pirelli zoals ik eerder zei) die voorop gekomen zijn naar achteren gedaan en de roadhog naar voren. Het trillen lijkt nu nog weer iets heftiger geworden te zijn. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat het probleem bij de achteras zit. Dus aan de banden kan het dan haast niet liggen. Ik ga toch de roadhog ook nog ff vervangen voor betere banden en een garage(regio Zwolle-Meppel) opzoeken die tijdens het balanceren de wieldruk kan meten.
    Hebben je velgen geen slag? En het middengat is passend? Eventueel met centreer ringen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Had ik ook maar kwam door dat de banden te hard waren opgepomp om platte banden tegen te gaan
    Audi A3 1.4 TFSI SB 2016

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto trilt rond de 100 km/h

    Ik ben nu bij iemand geweest die ook een rol tegen het loopvlak van het wiel kon laten lopen. De achterbanden zijn een stuk op de velg gedraaid en gelukkig is het trillennu een heel stuk minder geworden. toch is er nog een lichte trilling merkbaar. alhoewel die niet heel irritant is. De centreerringen ga ik nog even vervangen. Er zitten nu volgens mij universele ringen op. Op de naaf zit een randje waar de centreerring mooi op past. Maar volgens mij kan de ring nog wat verder naar achter schuiven en dan zit er ruimte op.

    WhatsApp Image 2023-02-08 at 20.52.51.jpgWhatsApp Image 2023-02-08 at 20.52.50 - kopie.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •