Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

    Hoi Allen,

    dit is mijn eerste post op dit forum, maar na jaren fijn rijplezier is het toch tijd om eens wat groter onderhoud te verrichten aan de voorkant van onze trouwe RS6.
    Graag hoor ik of er dingen zijn waar wij misschien niet aan gedacht hebben, die toch mooi meegenomen zijn om te doen nu de kans zich voordoet.


    Het is als volgt: Met bijna 210.000km op de teller moet er van onze 13jarige audi RS6 C6 wat onderhoud gedaan worden waarvoor de Motor uit de motorruimte wordt verwijderd.

    Wij gaan de stuurpomp, wat slangen en het stuurhuis laten vervangen, ook gaan we laten onderzoeken wat nou precies dat motormanagementlampje over de intake te vertellen heeft. Verder denken we aan pakkingen en ander leidingwerk maar als het blok er toch uit moet zijn er vast dingen die we beter mee kunnen nemen zodat onze arme garragist niet nogmaals de 220kg zware V10 uit z'n huis hoeft te zetten.

    Wij horen graag van jullie!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

    Neem aan dat je meteen de kettingen laat vervangen?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

    Ik zal zeker laten kijken of er sprake is van slack op de kettingen, was niet op de hoogte van mogelijke noodzaak tot vervanging van deze.

    heeft iemand anders nog iets van input?

  4. #4

    Standaard Re: RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Newb Bekijk Berichten
    Hoi Allen,

    dit is mijn eerste post op dit forum, maar na jaren fijn rijplezier is het toch tijd om eens wat groter onderhoud te verrichten aan de voorkant van onze trouwe RS6.
    Graag hoor ik of er dingen zijn waar wij misschien niet aan gedacht hebben, die toch mooi meegenomen zijn om te doen nu de kans zich voordoet.


    Het is als volgt: Met bijna 210.000km op de teller moet er van onze 13jarige audi RS6 C6 wat onderhoud gedaan worden waarvoor de Motor uit de motorruimte wordt verwijderd.

    Wij gaan de stuurpomp, wat slangen en het stuurhuis laten vervangen, ook gaan we laten onderzoeken wat nou precies dat motormanagementlampje over de intake te vertellen heeft. Verder denken we aan pakkingen en ander leidingwerk maar als het blok er toch uit moet zijn er vast dingen die we beter mee kunnen nemen zodat onze arme garragist niet nogmaals de 220kg zware V10 uit z'n huis hoeft te zetten.

    Wij horen graag van jullie!
    Was de reden de stuurpomp? Mijn stuurpomp maakt ook een hard geluid en ben wel benoeuwd of dan de motor eruit moet.

    Kan je een update geven van de werkzaamheden..ben wel benieuwd.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RS6 motor er uit, waar moeten we op letten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Newb Bekijk Berichten
    Ik zal zeker laten kijken of er sprake is van slack op de kettingen, was niet op de hoogte van mogelijke noodzaak tot vervanging van deze.

    heeft iemand anders nog iets van input?
    Waarom haal je hem er dan uit?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •