Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.7TDI, turbo fluit bij optrekken

  1. #1
    Jerome1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    138
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.7TDI, turbo fluit bij optrekken

    Fijne forum vrienden,

    Ik heb het volgende probleem bij het optrekken vanuit stilstand hoor je een vrij harde turbo fluit. Auto is uitgelezen en geeft geen fout codes, ook verbruikt de auto geen druppel olie. het betreft hier een 2.7 tdi common rail uit 2011(laatste serie A6 4f). heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt?

    Het is niet op de snelweg maar echt alleen bij langzaam optrekken vanuit stilstand, en alleen bij daadwerkelijk rijden bij stilstaan en gasgeven hoor je het niet. Geluid is er pas bij 15000 toeren.

    De auto schokt niet bij schakelen en ook geen vermogens verlies of andere vreemde dingen alleen dat irritante geluidje
    Laatst gewijzigd door Jerome1979; 04-04-23 om 12:40.

  2. #2
    Jerome1979's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    138
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.7TDI, turbo fluit bij optrekken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerome1979 Bekijk Berichten
    Fijne forum vrienden,

    Ik heb het volgende probleem bij het optrekken vanuit stilstand hoor je een vrij harde turbo fluit. Auto is uitgelezen en geeft geen fout codes, ook verbruikt de auto geen druppel olie. het betreft hier een 2.7 tdi common rail uit 2011(laatste serie A6 4f). heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt?

    Het is niet op de snelweg maar echt alleen bij langzaam optrekken vanuit stilstand, en alleen bij daadwerkelijk rijden bij stilstaan en gasgeven hoor je het niet. Geluid is er pas bij 15000 toeren.

    De auto schokt niet bij schaken en ook geen vermogens verlies of andere vreemde dingen alleen dat irritante geluidje
    Dit is pas begonnen nadat de krukaspoelie is vervangen. Blijf het meesterlijk irritant vinden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.7TDI, turbo fluit bij optrekken

    dit heb ik ook met mijn caddy 1,9tdi uit 2011. ik heb het vermoeden dat het variabele deel vastzit, dit ga ik binnenkort even onderzoeken. het kan op korte termijn geen kwaad volgens mij

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •