Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Ik heb sinds kort een Audi a6 c6 uit 2009 wat heerlijk rijd zoals jullie wel zullen weten 😉
    Maar als ik op mn werk parkeer kom ik regelmatig terug bij een 'dode' auto.
    De auto reageert niet op de afstandbediening. De enige oplossing is nu om met de vaste sleutel de deur te openen en onder protest van het alarm naar de kofferbak te kruipen om de accu los te trekken. Voor een keer is dat niet erg maar voor 5x per week is dat erg vervelend.
    Ik las o.a. bij de anwb dat deze auto gevoelig is voor straling van zendmasten en toevallig staat er een op 100m(zonder gebouwen ertussen) van de parkeerplaats op mijn werk.

    Mijn vraag:
    1. Wat veroorzaakt de storing nu precies? De frequentie van de zendmast misschien?
    2. Is er een oplossing bekend waarmee dit op te lossen is? (Los van ergens anders parkeren ).

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Accu los?
    Als je hem opent en binnen 15 sec je sleutel in het contact hebt en aan gaat ie toch niet af of stopt ie?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Batterij van je sleutel leeg? Op contact zetten zou genoeg moeten zijn voor 't alarm uitschakelen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    De sleutel wordt zelfs niet meer herkent. Dus auto op contact zetten heeft geen zin.
    De batterij van beide sleutels nagemeten en zijn in orde. Overigens zie ik ook het lampje branden dat er een signaal wordt verstuurd. En na de reset doet de sleutel het weer prima.

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert2001 Bekijk Berichten
    De sleutel wordt zelfs niet meer herkent. Dus auto op contact zetten heeft geen zin.
    De batterij van beide sleutels nagemeten en zijn in orde. Overigens zie ik ook het lampje branden dat er een signaal wordt verstuurd. En na de reset doet de sleutel het weer prima.
    Met de sleutel op contact zetten is niet mechanisch? Is keyless entry?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Het is geen keyless entry. Ik moet inderdaad mechanisch de auto op contact zetten, de sleutel omdraaien dus...

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert2001 Bekijk Berichten
    Het is geen keyless entry. Ik moet inderdaad mechanisch de auto op contact zetten, de sleutel omdraaien dus...
    En dan gaat het alarm niet stop?

    Heb je al eens uitgelezen of er iets in staat over dit fenomeen? En gaat het op andere plekken altijd goed?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Bij een “normale” zendmast, dus met alleen systemen van bv KPN, T-Mobile en/of Vodafone kan dit niet de oorzaak zijn. Die zitten op hele andere frequenties dan die van de AB van je auto. Kan zijn dat er in die betreffende zendmast iets zit van een zendamateur of communicatiesysteem van een bedrijf. Die zou dan kunnen storen. Hier bij ons in Zevenaar stoort bv de radio zodra ik in de buurt kom van een bepaalde zendmast en daar hangt meer in dan de standaard systemen voor mobiele telefonie.

    Dus ja het kan voorkomen en nee, je kan er niks aan doen. Want als je dat signaal wil blokkeren in je auto, ga je ook je signaal van je AB blokkeren en kan je alsnog niks.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En dan gaat het alarm niet stop?

    Heb je al eens uitgelezen of er iets in staat over dit fenomeen? En gaat het op andere plekken altijd goed?
    Nee het alarm blijft dan afgaan. Bij de garage zeiden ze dat er geen melding was met obd2.
    Tot nu toe gaat alle andere plekken goed .

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Bij een “normale” zendmast, dus met alleen systemen van bv KPN, T-Mobile en/of Vodafone kan dit niet de oorzaak zijn. Die zitten op hele andere frequenties dan die van de AB van je auto. Kan zijn dat er in die betreffende zendmast iets zit van een zendamateur of communicatiesysteem van een bedrijf. Die zou dan kunnen storen. Hier bij ons in Zevenaar stoort bv de radio zodra ik in de buurt kom van een bepaalde zendmast en daar hangt meer in dan de standaard systemen voor mobiele telefonie.

    Dus ja het kan voorkomen en nee, je kan er niks aan doen. Want als je dat signaal wil blokkeren in je auto, ga je ook je signaal van je AB blokkeren en kan je alsnog niks.
    Duidelijk! Dan is het een kwestie van voorkomen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2023
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto is 'dood' na parkeren bij zendmast

    Update!
    Ik ben bij de garage geweest en die hebben we naar gekeken.

    Ik ben de auto (helaas) maarliefst 5 weken kwijt geweest.
    Ze hebben het werk uitbesteed en wisten mij niet meer te vertellen dan dat ze een onderdeel in het stuurhuis hebben vervangen. Het zou een onderdeel zijn dat erom bekend stond zo nu en dan kapot te gaan.

    Nu lijkt het probleem wel opgelost te zijn maar kan ik dus niet echt vertellen wat het effect was

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •