Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Storingsmelding luchtvering allroad

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    30
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Storingsmelding luchtvering allroad

    Goededag,

    Sinds april dit jaar in het bezit van een Audi A6 3.2 V6 allroad quatro.
    s'avonds de auto geparkeerd voor de deur, de ochtend erop was de achterkant helemaal doorgezakt.
    Na wat research kwam ik bij het probleem van lekke lucht balgen aan de achterzijde.
    Deze al snel besteld, maar zo eigenwijs als ik ben blijven doorrijden in de allroad stand.
    In deze stand bleef die wel de lucht vasthouden.

    Vorige week was het over, en toch maar eens de luchtbalgen gaan vervangen.
    Nadat ik de luchtbalgen had vervangen kwam de auto niet meer omhoog.
    Het leek erop dat de compressor niet meer aansloeg, ook tijdens het rijden viel het lucht systeem uit in de auto.
    Afgelopen weekend onder de auto gekropen en compressor eruit gehaald, nadat ik de stekker weer in had gestoken begon die opeens te pompen.
    Dit duurde helaas maar een aantal tellen, wel zijn nu de wielen weer uit de wielkast.

    Echter heb ik nu dus het groene lampje branden, en het oranje lampje knippert.
    Auto staat volgens de MMI op comfort stand, maar krijg hem in geen andere stand gezet.

    Heeft iemand nog een suggestie waar ik moet gaan zoeken?

    Audi A6 all road.jpg
    Laatst gewijzigd door MaikelVriezelaar; 15-08-23 om 14:46.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storingsmelding luchtvering allroad

    Begin eens met uitlezen en de foutcodes doorgeven, dan is het waarschijnlijk al een stuk duidelijker.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    30
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Storingsmelding luchtvering allroad

    Beste, bij het uitlezen gaf die foutcode 01C5 - Functiebeperking door overtemperatuur.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Storingsmelding luchtvering allroad

    Normaliter gebruik je bij vervanging van balgen, VCDS / Vagcom of een ander device waarmee je de luchtvering kan uitlezen en inleren.
    De code die je nu leest is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat je compressor langdurig heeft staan draaien om de boel weer op druk te krijgen waardoor hij te heet is geworden.
    Voor nu zou ik een reset doen, eventueel individueel de balgen aansturen en ook eens kijken naar de druk die de compressor levert.
    Kans is groot dat die relatief laag is (versleten zuiger / afdichting) waardoor de compressor erg zijn best moet doen.
    Doorrijden met lekke balgen helpt in de regel ook niet omdat de compressor dan ook vaak moet bijspringen.
    Tip: vervang ook je relais van de compressor (onder paravan), gaan vaak stuk en zorgen dan voor kapotte compressors.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2023
    Leeftijd
    30
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Storingsmelding luchtvering allroad

    Dankjewel voor je reactie.

    Ik heb een afspraak staan bij de garage maar helaas pas begin september tijd.
    Op het internet eens rond gekeken voor VCDS te kopen, maar blijft toch wel prijzig voor de hobbyist.
    Dat het niet verstandig is geweest dat ik ben blijven doorrijden met lekke balgen ben ik me ook van bewust.
    Het relais heb ik vervangen, alleen twijfel ik nu door de juiste, origineel zou er een 373 inzitten? deze heb ik ook vervangen.
    Echter lees ik nu dat er een andere relais wordt geadviseerd.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Storingsmelding luchtvering allroad

    Volgens mij is dit het nummer: 4H0 951 253A.
    Maar een relais is een relais (los van capaciteit, schakeling etc...) dus daar zoek ik niet direct het probleem
    VCDS kans duur zijn als je een Ross Tech kabel etc... koopt.
    Ali kan veel goedkoper en werkt ook als je het af en toe gebruikt.
    Als je veel met Audi's knutselt is VCDS toch wel echt fijn, je kan dan n.l. alles....
    Maar voor nu zou ik ook eerst eens goed uitlezen en de genoemde stappen volgen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •