Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Uitwisselbaarheid plaatwerk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Goedenavond,

    Laatst heeft iemand mijn achterbumper naar de haaien gereden, dus die wordt vervangen. Omdat ik een facelift S-line voorbumper heb, heb ik besloten op zoek te gaan naar een bijpassende achterbumper (en gevonden). Ik moet alleen nog het honingraatroostertje vinden en dan ben ik compleet.

    Mijn vraag gaat echter over de uitwisselbaarheid van plaatwerk, en dan met name deuren en spatboren. Ik weet dat de pre-facelift en de facelift onderling qua montagepunten gelijk zijn (via zoekfunctie hier ontdekt). Maar zijn bijvoorbeeld de portieren van een sedan en avant ook onderling uit te wisselen? Van de achterdeuren is sowieso het bovenste deel waar de ramen in zitten anders, maar geldt dat ook voor de onderste delen van de deur?

    Ik kan het hier op het forum nergens vinden. Reden dat ik het vraag is omdat er een sedan in dezelfde kleur bij de sloop staat en ik zo hoop een aantal krasjes te kunnen laten verdwijnen zonder te spuiten.


    Ik zie nu dus mn kans schoon om de auto optisch helemaal netjes te krijgen zeg maar.
    Weten jullie of ik delen uit kan wisselen?

    Alvast bedankt,
    Heiny van de Kamp

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Op 7zap.com kun je onderdeelnummers vergelijken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Dat is wel echt een geniale website zeg! Maar ik zie de deuren zelf niet is het lijstje staan. kan het zijn dat ik de site verkeerd gebruik?

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Helemaal 100% zeker ben ik niet van de sites, maar als ik het goed lees zijn de delen tussen sedan en avant dus uitwisselbaar.

    Hartelijk dank voor de reacties:


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Lijkt me toch sterk dat een deur kopen en uitwisselen goedkoper is dan laten spuiten, dan wordt het tijd voor een andere spuiter. Of die deuren moeten meer dan een krasje hebben. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Lijkt me inderdaad het geval Rob.....

    Als je verschillen hebt in uitvoering (kans is groot) moet je ook draadbomen vervangen en/of pin-bezetting in de stekkers uitbreiden.
    Bij verschillen in de omlijsting / frames van de bovenzijde van de (achter)deuren moet je de deuren ook nog ombouwen, inc. glas (kleur?!)
    In een vorig leven heb ik ook nog in een spuiterij gewerkt en weet ik dat (afhankelijk van de kleur) er nog flink verschil in tint kan zitten tussen dezelfde kleur.....
    (Afhankelijk van de kleur, dat wel - b.v. grijs metallic gaat nooit 1:1 goed met overzetten....)

    Dus .... denk nog ff goed na - tenzij de deuren exact dezelfde kleur zijn, voor weinig jouw kant op gaan en je sleutelen leuk vind ....

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitwisselbaarheid plaatwerk

    Inmiddels is de hele zijkant zon beetje overgespoten, dus ik hoef geen andere deuren meer Het ging me erom dat die deuren meer dan alleen een andere kleur hebben, namelijk ook het chromen biesje onderaan de deur.

    maar mocht een deur 200 euro kosten, dan is dat gemiddeld genomen wel goedkoper dan spuiten werd mij verteld. Grijs metallic is moeilijk inderdaad, weet ik nog van mn golfje van vroeger, die kleur (L97A) had iets van 7 tinten ofzo dus succes met zoeken op de sloop.

    Offtopic, weten jullie misschien of er dummy's zijn voor de pdc gaten? Of heeft iemand een kapotte sensor liggen? Aan de hand van zo een kan ik dan een dummy 3D-printen. Heb nu namelijk 2 bumpers met een hoop gaten erin en geen pdc systeem in de auto. Dat systeem toevoegen heb ik ook even geen zin in en 3D-printen is voor mij geen moeite, vandaar.

    Bedankt voor jullie reacties tot zover in ieder geval.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •