Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

  1. #1

    Standaard 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Hallo allemaal,

    Wellicht kunnen jullie mij de goede kant ophelpen. Sinds een aantal maanden lid van dit forum! En hoop dat jullie mij een beetje de goede kant kunnen opsturen met mijn A6.

    Ik wist dat de desbetreffende auto bij aanschaf het een en ander aan 'schoonheids'foutjes met zich meebracht. Merebdeel zelf kunnen oplossen. Echter loop ik nu wel echt vast... De 6-bak schakelt heerlijk strak in 3 tot 6, maar de eerste 2 versnellingen moet je haast roeren tot je,je een ons weegt. Kan iemand mij vertellen wat hieraan ten gronsslag ligt danwel wat ik dien te vervangen?

    Niet verkeerd om te weten de auto is fris ingereden met een kleine 277K op de teller. In z'n 6 giert de *bak/diff* ligt misschien niet van toepassing om eerdere vraag maar je weet maar nooit.

    Bijkomstig, bij het aansluiten van 3 nieuwe parkeersensoren (2 achter/1 voor) na 30 seconden de continu piep die mij weer teistert. Geen van de sensoren hoor je nu meer 'klikken' misschien kunnen jullie mij ook in deze de goeie kant opsturen.


    Als laatste... de raammechanieken bij uitvoerig invetten/smeren van de rubbers lopen allen 4 de ramen (vooral achter) weer vrij soepel... maar na 1.5 week kruipen de voorste 2 ramen met hokken en stoten naar boven. Is hier een wat betere (minder beun) oplossing voor?

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NicoA6BWC6 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Wellicht kunnen jullie mij de goede kant ophelpen. Sinds een aantal maanden lid van dit forum! En hoop dat jullie mij een beetje de goede kant kunnen opsturen met mijn A6.

    Ik wist dat de desbetreffende auto bij aanschaf het een en ander aan 'schoonheids'foutjes met zich meebracht. Merebdeel zelf kunnen oplossen. Echter loop ik nu wel echt vast... De 6-bak schakelt heerlijk strak in 3 tot 6, maar de eerste 2 versnellingen moet je haast roeren tot je,je een ons weegt. Kan iemand mij vertellen wat hieraan ten gronsslag ligt danwel wat ik dien te vervangen?
    Het kan afstelling van de pook zijn, op internet kan je wel vinden hoe dat te doen, er is een filmpje van een A4 maar de bak zal daarin niet verschillen.
    Niet verkeerd om te weten de auto is fris ingereden met een kleine 277K op de teller. In z'n 6 giert de *bak/diff* ligt misschien niet van toepassing om eerdere vraag maar je weet maar nooit.

    Bijkomstig, bij het aansluiten van 3 nieuwe parkeersensoren (2 achter/1 voor) na 30 seconden de continu piep die mij weer teistert. Geen van de sensoren hoor je nu meer 'klikken' misschien kunnen jullie mij ook in deze de goeie kant opsturen.
    Uitlezen is daar het makkelijkst, ook kan je met vcds bepalen welke het probleem is, zit hij niet te diep in de bumper?
    Als laatste... de raammechanieken bij uitvoerig invetten/smeren van de rubbers lopen allen 4 de ramen (vooral achter) weer vrij soepel... maar na 1.5 week kruipen de voorste 2 ramen met hokken en stoten naar boven. Is hier een wat betere (minder beun) oplossing voor?
    Nieuwe raam mechanieken, gaan vast ook met kabels, erg duur zijn ze niet namelijk, ik kocht voor mijn A4 voor 19,- op ebay.
    https://www.ebay.de/itm/354491363309

    Misschien heeft ie ook voor een A6.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 29-10-23 om 23:03.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Beste Rol-Co,

    Allereerst bedankt voor je reactie!

    Dit weekend ga ik proberen de pookafstelling aan te passen, zal laten weten of dit mocht baten.

    Heb helaas zelf geen vdcs enkel een generieke obd. Maar zal eens rondneuzen of ik iemand kan vinden waarvan ik dit kan lenen. De nieuwe sensoren zitten goed gemonteerd, kabels aantal keer nagelopen echter zonder succes, pdc schiet gelijk in storing. De voorheen wel werkende sensoren klikken ook niet meer.

    Raammechanieken besteld bedankt voor je tip! Ben benieuwd of dit het oplost!

  5. #5

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Na een weekendje sleutelen helaas geen vorderingen gemaakt. Diverse 'afstellingen' van de pook geprobeerd echter maakte dit geen verschil of maakte ik het juist erger.


    @Rol-Co uit het fimpje wat je me stuurde maak ik op, dat ook de 'schakelhefboom' versleten kan zijn, echter dit soort reparaties zijn ver buiten mijn kunnen. Geprobeerd onderlangs te voelen of ik enige speling kon voelen aan de schakelstangen helaas lukte dit niet van onderaf.

    De reparatiesetjes die hiervoor beschikbaar zijn (autodoc etc.) lijken niet helemaal compleet ook.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Yes precies zo'n setje. Op wat andere fora blijkt dat er ook wat andere rubbere busjes (aan de schakelstangen) gelijk mee vervangen dienen te worden.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Oke, of complete stangen met de busjes er in. Misschien op ebay iets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Standaard Re: 2.4 quattro 6-bak '05 schakelt slecht 1e 2e versnelling

    Ja idd of een gehele set. Even geduld nog en wat meer roeren haha.

    Raammechenieken komen a.s. week binnen, ga ik eerst mee aan de slag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •