Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Banden massa

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Banden massa

    Ik heb nu banden massa 98 750 kg per band.
    Ik wil naar 94 670 kg Kan dit ik want ik laad noot zwaar ik rij echt rustig en netjes.
    Ik heb nu 225 50 17 maar kwa confort is dan 205 60 16 niet beter...?

    ik zit echt in dillema

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Banden massa

    Voor wat betreft de banden, ja waarschijnlijk krijg je net iets meer comfort met de 205/60 r16 dan met de 225/50 r17... maar heb je wel weer andere velgen nodig. Standaard is volgens mij de A6 ook geleverd met die maat, dus het kan, ook zonder problemen.

    V.w.b. de bandenmassa, als ik die maat op zoek die jij wilt (205/60 r16), dan kom je toch vooral bij loadindex 96 uit... dus enigzins tussen hetgeen je nu hebt en wat jij zou willen. Waarom wil je eigenlijk specifiek 94???

    Ik zou hier niet teveel op beknibbelen als ik jou was, met een leeggewicht van 1625kg +bv 3-4 volwassenen, zit je al aan 2000kg pak en beet... vloeistoffen... euh 100kg... 2100kg... theoretisch kan dan wel 670kg per wiel, zou geen issue zijn, maar als 'alle banden toko's' 94 adviseren, waarom dan afwijken?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Banden massa

    Ik dacht namelijk dat er bijna geen verschil in zat ik heb nu 17 inch en heb besloten daarbij te blijven wel gaan die rotzooi banden die er op zaten vanaf uniroyal echt een nacht merrie ik heb besloten om terug te gaan naar mijn oude merk Good year of pirreli en blijf bij 98.
    Ik heb nu in dit weer echt heerlijk gereden in me nieuwe auto echt lekker ondanks die rot banden van nu.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Banden massa

    Je moet in elk geval banden onder je auto leggen waar jij je senang bij voelt... bij de een is dat soms juist een ander merk dan de ander. Onder een andere auto van ons jaren geleden hadden we juist bv Uniroyal all seasonbanden gelegd die we erg plezierig vonden, maar vooral bij regenachtig weer (daar waar ze met name op uit gekozen nadat mijn vrouw destijds middels aquaplaning een ongeluk had gehad).

    Bij de auto van mijn vrouw liggen nu dus Goodride ZuperEco Z-107 banden onder.... in principe niet echt een gerenommeerd merk, maar de band is tot nu toe echt super bevallen, stil en veel grip, tegen niet een belachelijke prijs (sommige banden zijn echt buitenproportioneel duur).

    Fijn dat je ondanks de rotbanden wel lekker heb gereden :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •