Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Nieuwe kappen voor koplampen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Nieuwe kappen voor koplampen

    Nieuwsgierig of jullie er ervaring mee hebben of het mij kunnen afraden dan wel kunnen aanraden.

    De koplampen van de Audi zijn natuurlijk niet meer als nieuw. De ene kant gaat nog wel, ziet er eigenlijk behoorlijk goed uit, de andere kant is toch wel dof aan het worden. Nu heb ik van de verkoper destijds begrepen dat hij ze al wel eens heeft opgeschuurd en hersteld (+ gesealed), echter dit wordt natuurlijk op een gegeven minder effectief/ steeds sneller dof. Dus ik zag op Ali volledig nieuwe 'glazen', zonder de rest.... en dat kost slechts rond de 20-25€ per glas om het weer netjes te maken (minus natuurlijk het werk wat ik er dan zelf in zou steken).

    Heeft iemand ervaring met het vervangen van puur het 'glas' van de koplamp? Zo ja, wat zijn jullie tips.

    Als het nog niet gedaan is, waarom niet? Ik zag ook wel volledig nieuwe koplampen te koop (Koplamp Audi A6 - MijnAutoOnderdelen.nl), echter schrik nogal van de prijs dan.... al zie ik vandaag plots wel een aanbieding die wel flink scheelt, ik weet echter niet wat je daar allemaal wel en niet voor moet qua vervanging en of het ene verstandiger is dan het andere.
    ps. ik heb wel 2 rechterhanden, maar niet veel verstand van de techniek...
    Laatst gewijzigd door Oddblaster; 16-02-24 om 10:29.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Nieuwe kappen voor koplampen

    Dit heb ik een half jaar geleden gedaan, geen idee hoe lang het mooi blijft maar dat het wel beter is als die seal rommel.
    https://www.youtube.com/watch?v=qZqo...ab_channel=CTP
    Laatst gewijzigd door fons716; 16-02-24 om 09:01.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Nieuwe kappen voor koplampen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Dit heb ik een half jaar geleden gedaan, geen idee hoe lang het mooi blijft maar dat het wel beter is als die seal rommel.
    https://www.youtube.com/watch?v=qZqo...ab_channel=CTP
    Ja dit is wat ik bedoel, dat is al eens gedaan met deze koplampen (meerdere keren zelfs heb ik begrepen, maar het schijnt steeds sneller slecht te worden, dus daarom denk ik aan volledige vervanging van het kunststof glas i.p.v. de hele koplamp te vervangen. Dat busje lak kost ongeveer net zoveel als een volledig nieuw glas, dus vervangen is iets duurder, maar niet veel. En het schuurwerk heb ik zelf ook wel eens gedaan (ook wel eens zo'n setje daarvoor gekocht voor een andere auto van ons, maar ik ben tot op heden niet tevreden met het resultaat, al ziet het er op dit filmpje wel goed uit. Nu heb ik alleen zelf niet van die mooie schuurmachines om dit te doen.
    Laatst gewijzigd door Oddblaster; 16-02-24 om 10:28.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •