Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Vanochtend stapte ik in de auto om naar mijn werk te rijden en ik luister dan altijd even het nieuws op de radio. Gisteravond bij thuiskomst nog heerlijk geluid uit de boxen, nu totale stilte.... knopje van de radio reageert ook niet, alle andere knoppen wel (NAV/CAR/SETUP/CD etc) alleen puur de radio installatie wil geen geluid en knopje licht ook niet op. Van alles geprobeerd (onder het rijden, want moest tenslotte naar het werk).

    Eerst dacht ik gelijk aan het hier vaak beschreven probleem van de ruitenwisser installatie en de gevolgen daarvan.... maar ik heb dit eerlijk gezegd nog niet kunnen controleren. Kan ik dan achterin vocht verwachten? Het heeft niet geregend vannacht, maar mogelijk wel gevroren, kan het daarmee ook te maken hebben? Ik heb ruitenvloeistof erin zitten die voor de winter is...

    Of kan dit ook een zekering ofzo zijn? Zo ja, hoe kan die in de nacht plots stuk zijn?

    Ik heb vanmiddag tijd om een en ander te bekijken, hopelijk valt het probleem mee... zonder werkende radio 'kan ik eigenlijk niet' in de auto....

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Zoeken .. zoeken .. zoeken, wat je aangaf waterlekkage op de unit mogelijk (kan ook door ruitenwisservloeistof!) en zekeringen check. Als dat allemaal goed is dan wellicht unit vervangen? Of anders een bluetooth unit installeren en dan streamen over je telefoon!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Ja ik kan niet wachten tot ik kan gaan zoeken, merk dat er zonder radio maar weinig qua geluid te beleven valt in de audi :-)

    Ik hoop maar dat het alleen een zekering betreft, maar ik vind het zo gek dat het 's nachts gebeurd is... alsof het koude weer er iets mee te maken heeft gehad....
    Of zou het nog ergens een stekkertje kunnen zijn die los is getrild ofzo, of gebeurd dat meestal niet?

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Opnieuw starten van je MMI al geprobeerd?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb dit weekend alle zekeringen nagelopen die ik kon vinden, aantal keren via de apengreep opnieuw opgestart, ook door middel van de zekeringen eruit halen en weer terugstoppen, maar geen oplossing tot nu toe. Alle zekeringen zijn nog goed (althans, links van dashboard en rechts van dashboard).

    Gister had ik een verjaardag en toen zei iemand wel wat zinnigs (hoop ik), meestal zit er ook zo'n 'glazen' zekering achterop een radio unit, is die niet stuk... dat ken ik ook uit eerdere auto's die ik heb gehad, echter waar vind ik überhaupt de radio unit, waar moet ik zoeken daarvoor?
    Ik dacht zelf misschien het meest logisch achterin bij de versterker en NAV unit etc?

    ps. cd wisselaar doet het gewoon, komt prima geluid uit de boxen, echter puur de radio reageert nergens op... knopje niet, lijkt geen stroom te komen daar ofzo... ik zat zelf nog te denken, kan het knopje stuk zijn, maar een zekering klinkt gewoon het meest logisch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oddblaster Bekijk Berichten
    Ja ik kan niet wachten tot ik kan gaan zoeken, merk dat er zonder radio maar weinig qua geluid te beleven valt in de audi :-)

    Ik hoop maar dat het alleen een zekering betreft, maar ik vind het zo gek dat het 's nachts gebeurd is... alsof het koude weer er iets mee te maken heeft gehad....
    Of zou het nog ergens een stekkertje kunnen zijn die los is getrild ofzo, of gebeurd dat meestal niet?
    Ik neem aan dat ik dit met de apengreep (softreset) heb gedaan en door de zekering eruit en erin te halen ook, beiden keren startte MMI volledig opnieuw op.


  6. #6
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Waarom niet eerst even uitlezen met vcds.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Omdat ik geen optie heb om dit te doen?

  8. Ad
  9. #8
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oddblaster Bekijk Berichten
    Omdat ik geen optie heb om dit te doen?
    Er is vast wel iemand die je daar mee wil en kan helpen.
    Zoek even in t VAG COM topic naar iemand in je buurt of doe hier een oproep.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Radio plotseling dood - rest functioneert nog wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Er is vast wel iemand die je daar mee wil en kan helpen.
    Zoek even in t VAG COM topic naar iemand in je buurt of doe hier een oproep.
    Bedankt, ondertussen dit gedaan.

    Ik hoop komend weekend weer tijd vrij te kunnen maken voor de auto, tot die tijd cd's luisteren in de auto

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •