Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: A6 2005/6 accu leeg

  1. #21

    Standaard

    Mijn ex-80 startte zelf zonder problemen als ie 3 weken stil stond :oops: .
    en er is toch wel een bepaalde volgorde die je moet hanteren als je startkabels aansluit. Staat overigens vermeld in het handboekje van de wagen. een verkeerde handeling kan de elektronica zwaar beschadigen (en dat is vrij kostelijk)
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  2. #22
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Als je een auto een week niet gebruikt kun je inderdaad problemen krijgen door alle electronica die de accu leegtrekt (bijv. alarmsysteem). Bij mijn A4 gebeurde dat al in het eerste jaar (tijdens wintersport, dus wel koud). Na mijn klacht hierover heeft de dealer er een zwaardere accu ingezet.

  3. #23

    Standaard

    Conclusie v/d dealer: accu is stuk (houdt lading niet vast), conditie 0% en vervangen.

  4. #24
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zeg niets........
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #25
    jovabo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    63
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2005/6 accu leeg

    Ik heb een A6 van einde 2OO5 een nu heb ik vernomen dat wanneer de accu dient vervangen te worden,deze moet ingelezen worden met de vag-com ???
    Klopt dit ? Als de nieuwe accu dezelfde spanning en amperage heeft is er toch geen probleem?? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de auto kan "zien" dat er een andere serienummer op de accu staat !
    Maar ik verbaas me van niks meer,kan dus een reden hebben.
    Heeft er iemand ervaring mee ??


    Johan


  6. #26

    Standaard Re: A6 2005/6 accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jovabo Bekijk Berichten
    Ik heb een A6 van einde 2OO5 een nu heb ik vernomen dat wanneer de accu dient vervangen te worden,deze moet ingelezen worden met de vag-com ???
    Klopt dit ? Als de nieuwe accu dezelfde spanning en amperage heeft is er toch geen probleem?? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de auto kan "zien" dat er een andere serienummer op de accu staat !
    Maar ik verbaas me van niks meer,kan dus een reden hebben.
    Heeft er iemand ervaring mee ??


    Johan
    Heel veel ervaring , de module slaat de zaak op en gaat uit van de ingevoerde gegevens en doet zijn "ding"nav die gegevens ,ff de zoekfunctie gebruiken 10 seconden werk: http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...ccu-in-4f.html
    Laatst gewijzigd door azesje; 30-03-12 om 09:17.
    3 keer links is ook rechts

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2005/6 accu leeg

    heb ook een audi A6 uit 2005, bij mij was de accu ook kapot heb een nieuwe laten plaatsen 80ampere 145,- euro bij een erkend garage. 2 dagen later accu weer leeg, ik naar de garage en toen hebben ze 100 ampere opgezet accu na 3 dagen helemaal leeg, als ik elk dag ermee rijd is er niks aan de hand maar als de auto een dag stilstaat dan is de accu leeg. NU heb ik gehoord dat als je de accu wilt vergangen dat het via de dealer moet gebeuren omdat de auto aangesloten moet worden op de computer??? wie kan mij ermee helpen.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.523
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 2005/6 accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door finita Bekijk Berichten
    heb ook een audi A6 uit 2005, bij mij was de accu ook kapot heb een nieuwe laten plaatsen 80ampere 145,- euro bij een erkend garage. 2 dagen later accu weer leeg, ik naar de garage en toen hebben ze 100 ampere opgezet accu na 3 dagen helemaal leeg, als ik elk dag ermee rijd is er niks aan de hand maar als de auto een dag stilstaat dan is de accu leeg. NU heb ik gehoord dat als je de accu wilt vergangen dat het via de dealer moet gebeuren omdat de auto aangesloten moet worden op de computer??? wie kan mij ermee helpen.
    Als je er een andere inhangt dan de originele moet hij in de VAG worden aangepast. Dat kan een VAGer op AF ook voor je doen.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  10. #29

    Standaard Re: A6 2005/6 accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre Avant Bekijk Berichten
    Als je er een andere inhangt dan de originele moet hij in de VAG worden aangepast. Dat kan een VAGer op AF ook voor je doen.
    Word tijd dat het warmer word, zijn al deze verhalen weer over tot de volgende koude periode.
    Het blijft elk jaar terugkomen 😆
    3 keer links is ook rechts

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •