Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: A6 vanaf MJ2007: spraakbediening telefoon standaard

  1. #1
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.199
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard A6 vanaf MJ2007: spraakbediening telefoon standaard

    op motor-talk.de heb ik vaak zitten lezen over een constatering aldaar, dat sinds modeljaar 2007 een spraak-dialoog-systeem (SDS) in "light"-versie standaard zou zijn bij combinatie van MMI High en af-fabriek telefoonvoorbereiding.

    gisteren maar eens de tijd genomen om, met instructieboekje erbij, wat te gaan zitten vogelen :roll: en het werkt inderdaad !

    in mijn instructieboekje MMI staat de beschrijving vanaf pagina 179. ik had dat hoofdstuk eerder nooit gelezen, omdat er staat "geldt voor wagen met mobiele telefoonvoorbereiding en spraakbediening telefoon", en ik dacht natuurlijk geen SDS te hebben (want niet besteld).
    maar nu blijkt dus de "spraakbediening telefoon" die "light-versie" van het volledige SDS te zijn!
    (met volledige SDS kun je ook rest van hele MMI, dus radio, cd, navi, etc. bedienen)

    de eerste functies lukten me nog niet, maar het meest interessante wel: spraaklabels ingeven bij namen in telefoonboek (pag. 185). die kan ik nu kiezen door op SDS-knop op stuur te drukken en na "gong" de naam te spreken!

    me happy!

    nota bene: de feedback van de auto bestaat NIET uit gesproken commando's, maar uit piepjes... dus als er in het instructieboekje staat "nadat de spraakbediening hierom vraagt" betekent dat "na een bevestigingspiepje" :-?

    succes voor andere A6 mj07-rijders!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.199
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    o ja, multifunctioneel stuurwiel is ook nodig (want daar zit de SDS-knop op).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Standaard Spraakgestuurde telefoonbediening

    Ik heb van de week mijn nieuwe A6 opgehaald, vandaag de spraak bediening voor de telefoon geprobeerd.
    HET WERKT, helaas alleen in het duits.
    Ondanks MMI high 2007 met NL bediening, werkt de spraak bediening alleen nog in het duits.
    Vraag mij alles over kunststoffen.
    Carbon is mijn specialiteit.

  4. #4

    Standaard Spraak bediening telefoon

    Bij mijn A6 krijg ik wel gesproken feedback.
    Ik heb al een aantal spraak labels gemaakt, en bij mij gaat de procedure als volgt:
    Knop op het stuur indrukken,
    Ik moet zeggen : namen wahlen
    A6 zegt dan : welche name
    Ik zeg : de naam
    A6 herhaalt de naam
    Dan moet ik weer zeggen : wahlen.
    En dan wordt er gebeld.

    Dus knop indrukken en de naam roepen werkt bij mij niet.
    Ik gebruik het dagelijks.
    Vraag mij alles over kunststoffen.
    Carbon is mijn specialiteit.

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.199
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    hé, gek... bij jou is dus veel omslachtiger dan bij mij... maar goed, het werkt en dat is het belangrijkste!

    heb je de spraaklabels in de auto aangemaakt, of in de telefoon?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Standaard

    lol... 'namen wahlen' ... die deutsche sprache is gans geil haha!


    /sorry-voor-deze-nutteloze-bijdrage
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  7. #7

    Standaard Spraak bediening telefoon

    Ik heb de spraak herkenning ook in mijn telefoon aangemaakt, maar dat mogen er maar 10 zijn. Het MMI doet daar NIETS mee heb ik ontdekt.
    Ik heb nu een hele reeks in het MMI opgeslagen ( max. 50 ) en ik moet zeggen het werkt perfect.
    Mijn collega heeft een Q7 4.2 V8 meet MMI high maar dan uit mei 2006, daar werkt het nog niet LOL.
    Vraag mij alles over kunststoffen.
    Carbon is mijn specialiteit.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard ENGELS

    Je kunt die spraakbediening om laten zetten in het ENGELS... alleen ben ik nog steeds aan het uitvogelen hoe dat werkt. Moet met VAG-COM mogelijk zijn.

    Maar evengoed werkt het perfect ik kan alles bedienen navigatie, cd, telefoon en het mooie is met navigatie hoef je niet de hele zooi op te zoeken... erg handig.

    Vind het wel omslachtig nu dat het in het duits is en dat je behoorlijk duits accent moet spreken om een juiste keuze te maken.
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard achteraf "aanzetten"?

    kun je ook bij oudere modellen (mijne is uit 2005) deze optie "activeren" met de VagCom?
    ik heb al telefoon-hardware (af fabriek ingebouwd), en de betreffende knop op het multifunctionele stuurwiel zit er al, dus wellicht is het alleen een software-instelling?
    Laatst gewijzigd door basaudi a6; 17-04-14 om 20:41. Reden: titel aangepast

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •