Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Audi A6 motor-storing

  1. #1

    Standaard Audi A6 motor-storing

    Goedemorgen,

    Ik ben in het bezit van een Audi A6 Avant uit maart 2007. Op dit moment ben ik echter helemaal niet zo blij met de auto, omdat de motor nogal vreemd doet. Veelal bij een koude motor en in stilstand varieert het toerental sterk tussen de 900 en 1000 toeren. De motor doet dan erg onrustig en dat is, helaas, goed voelbaar.

    Verder speelt de motor op tijdens het rijden en wel, op willekeurige momenten, door meer toeren te maken dan daadwerkelijk nodig. De Audi is voorzien van een multitronic automaat en terwijl ik dan in de D-stand rijd, lijkt het alsof geschakeld wordt naar de S-stand (kijkend naar het aantal toeren). Bij terugnemen van snelheid blijft het toerental hoog en pas bij bijna stilstand valt het toerental ineens naar beneden. Ook dit resulteert in zeer onaangenaam rijgedrag. Dit probleem komt niet continue voor en is derhalve moeilijk op te sporen. De uitleg die ik kreeg bij de Audi dealer was dat het met het roetfilter te maken zou kunnen hebben. Bij een overschot aan roetdeeltjes zal de motor meer toeren maken om de temperatuur op een hoger nivo te brengen. Dit resulteert dan in het verwijderen van deze overtollige roetdeeltjes (schoonmaken).

    Voor een dergelijke auto met een behoorlijke hoge prijs vind ik dit onacceptabel, maar ik weet niet zo goed wat te doen.

    Mocht iemand een suggestie hebben, dan houd ik mij aanbevolen

    Flurble

  2. #2
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Zou hem eerst eens uit laten lezen.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Zou hem eerst eens uit laten lezen.
    Dat is bij een vorige "beurt" al gebeurd, maar het heeft het probleem niet weggenomen. De instellingen zouden zijn reset volgens de Audi. Vanaf toen bespeurde ik de problemen rondom toerental schommelingen bij stilstand.

    Flurble

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ook in z'n vrij? Of alleen met gekoppelde transmissie?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Ook in z'n vrij? Of alleen met gekoppelde transmissie?
    Dat zal ik eens moeten kijken, weet daarop niet het antwoord, goede vraag! Bij verkeerslichten blijft de versnelling bij mij normaal gesproken echter in de D-stand staan met voet op de rem.

    Flurble


  6. #6

    Standaard

    De schommelingen in het toerental zijn voornamelijk bij een koude motor en met gekoppelde transmissie. Het is niet zo, dat hij in zijn vrij geheel vrij is van trillingen, maar dit is wel veeeel minder. Een EGR klep is opnieuw ingeleerd en bij wegrijden van de Audi dealer was het probleem dan ook even weg. Echter, verder op de dag was het probleem weer terug. Conclusie is nu de EGR klep geheel vernieuwen en dan maar zien wat er gebeurt. Was nog even twijfel of het 2 massa vliegwiel de oorzaak was, maar dit is even terzijde gelegd nu.

    Groeten!

    Flurble

  7. #7

    Standaard Re: Audi A6 motor-storing

    Goedemiddag,

    Heb gisteravond dit bericht over de storing gelezen. Hebben precies hetzelfde type audi a6 maar dan van 2004.
    Exact hetzelfde probleem. Dit ontstond tijdens onze vakantie in Zweden. Toen we weer thuis waren is de auto twee keer uitgelezen bij verschillende garages. De een kon een storing in de automaat bak niet goed uitlezen en de ander melde mij dat alles was gereset en als het weer voor kwam ik maar weer langs moest komen.
    Dan weer uitlezen en als dezelfde storing er nog in zat werd het een nieuwe regelaar kosten 1400,- euro.

    Was nog geen 5 minuten bij de garage vandaan of daar begon het alweer. Nu ging het hele display op het dashboard knipperen
    Dacht ze hebben het nog erger gemaakt dan het al was. Kreeg diezelfde dag ook nog een goeie tip van een monteur van een
    garage met alleen maar grote amerikaanse wagens. Er zijn op het moment veel storingen zei hij ga hem eerst maar eens goed schoonmaken aan de onderkant. Het klinkt erg simpel, maar sindsdien is mijn probleem wel opgelost. De sensoren van de automaat bak zitten aan de onderkant en als hier veel vocht zout en andere smerige troep zit kan dit gemakkelijk ontregeld worden door al die electronica. Wou deze tip u niet onthouden. Het is goedkoper als bij een garage, die natuurlijk in tijd van crisis ook graag geld willen verdienen. Veel succes!!

    Groet Andrea

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi A6 motor-storing

    Dat zijn nu van die dingen waar niet aan gedacht word, ik vind dit altijd het proberen waard,en kost bijna niets!
    Nu zit er bij een Audi wel een afdekplaat onder, maar toch.
    3 keer links is ook rechts

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •