Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: koppelingsproblemen 2.0 en 2.7 tdi?

  1. #1

    Standaard koppelingsproblemen 2.0 en 2.7 tdi?

    Goedendag,

    Ik heb een vraag
    Ik ben opzoek in duistland voor een A6 avant 20 tdi van ongeveer 2006 met +/- 80000 km op de teller.
    Maar nu lees ik bij autoweek (my review) dat er een hoop problemen zijn met de koppeling van de 2.0 en 2.7 tdi
    Doorbranden en stotterend wegrijden is hier iemand daar bekend mee en zoja waar moet ik op letten bij aankoop?

    Ik wil namelijk zelf ook met de caravan gaan rijden.

    Mvgr

    Ferry

  2. #2
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn zwager rijdt voor zijn werk in een Duitse A6 2.7 van juni 2007. (lease) Weet even niet of hij TT of MT heeft. Vorige week is nog onder garantie zijn hele versnellingsbak vervangen vanwege het 'klappen' bij terugschakelen. In NL had deze reparatie tussen de € 5000 en € 7500,- moeten kosten. Hij merkte duidelijk dat de bak af en toe bleef hangen in zijn 5e versnelling en bij terugschakelen het 'klappen' dus. Wat ik je kan adviseren is sowieso voor een TT te gaan. Deze bakken kunnen veel meer kracht weerstaan dan een MT en in de toekomst kun je ook nog chippen als je dat zou willen. Bij een MT raden ze dat af.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  3. #3

    Standaard

    Ok maar ik ben op zoek naar een schakelbak 2.0 tdi want TT is automatisch een quatro dan word de auto meteen erg zwaar gelet op verbruik en wegenbelasting.

    Mvgr

    Ferry

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    122
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferry75 Bekijk Berichten
    Ok maar ik ben op zoek naar een schakelbak 2.0 tdi want TT is automatisch een quatro dan word de auto meteen erg zwaar gelet op verbruik en wegenbelasting.

    Mvgr

    Ferry
    Ik wou juist graag een handgeschakelde auto i.v.m. de vele problemen bij de automaat. Ik heb mij laten vertellen, door diverse autobedrijven/kennisen dat deze bijna allemaal (modellen tot ca 2007) gereviseerd moeten worden tussen de 100.000 en de 200.000 km. Daarna schijnt het goed gaan. Ik heb nu een handgeschakelde Duitse A6-4F Avant 2.7 tdi uit 2005 en tot dusverre nog geen problemen met de bak. Wanneer doe je het goed??? De een heeft problemen met de automaat en de andere met de handbak. als je volgend artikel leest leest zou je nooit meer een handgeschakelde bak kopen. http://www.autoweek.nl/autoreview/12...6-Avant-27-TDI
    Gelukkig herken ik deze problemen nog niet. Doorgaans is het wel zo dat alleen de slechte verhalen worden gepost op internet.

    Overigens zijn er wel automaten te vinden zonder quattro en dus goedkoper in de belasting.

  5. #5
    Giel
    Guest

    Standaard

    De mijne heeft bij vochtig weer als de auto koud is wel eens problemen met het wegrijden.
    D.w.z. dat de koppeling dan bij het wegrijden in de 1e versnelling stottert. (Je kunt de koppeling dan niet vloeiend op laten komen.)
    In de 2e versnelling en verder merk je er niets van.
    Als de auto eenmaal op temp is is het euvel weg.

    Volgens de dealer kan dit verholpen worden door andere koppelingsplaten.


  6. #6

    Standaard

    Ok
    Hier dus geen ervaringen met verhitten/verbranden van de koppeling bij 2.0 tdi en 2.7 tdi ?

    Mvgr

    Ferry

  7. #7
    Giel
    Guest

    Standaard





    Maak je geen zorgen.
    Laatst gewijzigd door Giel; 02-06-09 om 23:19.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •