Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213
Resultaten 241 tot 246 van de 246

Onderwerp: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

  1. #241

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

    Aha ok duidelijk. Eigenlijk te bizar voor woorden, maar dat is ook een beetje de maatschappij waarin we leven en zeker voor lui met wat centen. "Kapot, ow dan kopen we wel gewoon nieuw" lui die zo'n auto nieuw kopen hebben die problemen over het algemeen niet omdat ze hem na 3 jaar weer inruilen oid. In het geval van mijn auto is dat gelukkig niet het geval, ik ben zelf de 3e eigenaar en de 2e eigenaar heeft hem zelf 5 maanden gehad. Die heeft hem overigens ook goed onderhouden want hij had net een beurt gehad van ongeveer 2300,-Die auto heeft 270000km gelopen, maar ziet er van binnen als nieuw uit. Schakelt, stuurt perfect. Geen geluiden van de ketting en verbruikt tot nu toe geen olie. Er is gewoon goed voor gezorgd en ben voornemens dat zelf ook te doen, gewoon ieder jaar of max bij 10000km een beurtje.
    Laatst gewijzigd door jeroen83; 28-01-19 om 07:25.

  2. #242
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Het trieste is dat alle kettingen (en spanners/geleiders) in de vervanging origineel nieuwe nummers krijgen, waarbij je denkt dat het beter wordt, maar in de praktijk blijkt dat het nog veel sneller stuk is dan de onderdelen die in de eerste montage gebruikt zijn. Het is zo erg dat wij maximaal een jaar garantie geven op functie na vervanging, niet eens op bijgeluiden. De originele onderdelen die we gebruiken zijn slecht, de imitatie rommel die nagemaakt wordt is ook slecht, er is helaas geen kwaliteit te krijgen, iedereen maakt rotzooi met Audi voorop, ze hebben niets op met oudere auto's, weggooien en een nieuwe kopen, maar nog wel veel geld verdienen aan de onderdelen tot ze 15 jaar oud zijn, daarna stoppen ze er helemaal mee. Schaamteloos is de beste omschrijving.

    Niet leuk om te zeggen, maar wel waar. Het laten zitten is ook geen optie, dan gaat het zeker stuk....
    Dat is best wel een zorgelijke reactie voor iemand met jou kennis en kunde
    Je zou er bijna een Mercedes door gaan kopen.....(geintje)
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  3. #243

    Standaard Re: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Dat is best wel een zorgelijke reactie voor iemand met jou kennis en kunde
    Je zou er bijna een Mercedes door gaan kopen.....(geintje)
    Bekijk het even per geval.. Er zijn natuurlijk best vernieuwingen die wel degelijk beter zijn en ook wel auto's ouder dan 15 jaar waarbij gewoon onderdelen geleverd wordt. Sommige (vernieuwde) onderdelen van de 3.2fsi 2006 distributie zitten zelfs in bepaalde 2018 motoren.. De steeds strengere uitstooteisen spelen o.a. een rol bij ontwikkelen van de distributie, het is allemaal niet zo makkelijk en zwartwit als het soms lijkt.

  4. #244

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

    Beste mensen, hierbij mijn eerste post in dit forum. Ik heb zojuist een 3,2 FSI quattro uit 2004 gekocht C6 model AUK motorcode. De auto heeft slechts 50.000 km gereden, altijd dealer onderhouden en van oudere man geweest. Ja ja ik ben niet helemaal naïef maar info was wel te controleren. De posts in dit forum item, geven de burger niet echt moed. Ik had voor aanschaf al wel wat gehoord over deze motor, maar als ik deze bloemlezing doorneem, had ik mijn geld beter gelijk in de kachel kunnen steken.

    Voor zover ik nu kan nagaan, geen problemen met mijn motor op dit vlak, ik rijdt er niet veel mee, dus hoop er toch nog even plezier van te hebben.
    Preventief zal ik 15.000 olie wissel interval aanhouden.

    Nog andere tips om een en ander doen om de schade te beperken?

    Zijn alle motoren aan de beurt of lezen we hier alleen van de 5-10% slechte en rijdt de rest nog vrolijk door?

    Koude start: even laten draaien?
    Rijstijl van invloed?

  5. #245

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Distributieketting vervangen V6 3.2 fsi

    Als je gewoon normaal met deze motor omgaat heb je er net als met elke andere motor lang plezier van. Dat er op langere termijn hoge kosten aan komen moet niet betekenen dat je de moed in de schoenen moet laten zakken, dit kan ook met een andere motor gebeuren.
    Als je gewoon goed oplet en luistert naar je motor en er op tijd het juiste onderhoud aan laat plegen door een vakbekwame monteur of garage, dan gedraagt deze motor zich als elke andere.

    Veel rijplezier gewenst in elk geval!!!


  6. #246

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    53
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: distributieketting

    Pluspool

Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3910111213

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •