Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 101

Onderwerp: dagrijverlichting vervangen door LEDs

  1. #41
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    ik had ledlampjes bestel via Ebay, maar kwam er eigenlijk te laat achter dat de voorlampen alleen door de dealer kunnen worden vervangen. En nog de verkeerde fitting binnengekregen ook nog. zit nog niet mee dus.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  2. #42
    Giel
    Guest

    Standaard

    Alleen door de dealer ??
    Nee hoor, onzin.
    Je kunt er alleen lastig bij.

  3. #43
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Oke ff teveel in het instructieboekje gekeken dus . Wat voor fitting moet er nu eigenlijk in? Ik had speciaal voor A6 4F besteld (met weerstand) krijg ik ledjes binnen met een soort steekfitting. Die gaan niet passen imho....?
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  4. #44
    Giel
    Guest

    Standaard

    @ Jurgh Gewoon deze fitting :




    Ik heb vandaag ook maar eens de originele DRL lampjes gewisseld.
    Ik heb bij automaterialenzaak een paar 'Super White Color Bulb' lampen gekocht. (geen LED)
    Merk Michiba. Prijs 11,95.

    Geen gekloot met weerstanden en geen foutmeldingen.
    Ongeveer 15 minuten en je hebt ze erin mits je geen handen hebt als kolenschoppen en een beetje handig bent.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #45
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    oke thx ik zal dat ebay bedrijf eens een boze mail sturen waarom ze me de verkeerde fitting hebben gestuurd
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


  6. #46
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    @ Jurgh

    Ik heb vandaag ook maar eens de originele DRL lampjes gewisseld.
    Ik heb bij automaterialenzaak een paar 'Super White Color Bulb' lampen gekocht. (geen LED)
    Merk Michiba. Prijs 11,95.

    Geen gekloot met weerstanden en geen foutmeldingen.
    Ongeveer 15 minuten en je hebt ze erin mits je geen handen hebt als kolenschoppen en een beetje handig bent.
    Op de foto een felle witte en nog een gelige, de re koplamp is de oude en de li koplamp is de nieuwe??

  7. #47
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    Op de foto een felle witte en nog een gelige, de re koplamp is de oude en de li koplamp is de nieuwe??
    Klopt, heb ik gedaan om het verschil te laten zien.
    Van voren een foto maken waarop het verschil te zien was, was moeilijk vanwege het tegenlicht, daarom maar zo.

  8. Ad
  9. #48
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag ook maar eens de originele DRL lampjes gewisseld.
    Ik heb bij automaterialenzaak een paar 'Super White Color Bulb' lampen gekocht. (geen LED)
    Merk Michiba. Prijs 11,95.

    Geen gekloot met weerstanden en geen foutmeldingen.
    Ongeveer 15 minuten en je hebt ze erin mits je geen handen hebt als kolenschoppen en een beetje handig bent.
    Ik heb dezelfde lampjes in Eindhoven gevonden voor 9.95. Ik ben toch wel iets langer bezig geweest, mijn handen vallen waarschijnlijk wel in de genoemde categorie. Meteen testen natuurlijk en toen brandde 1 van de stadslichtjes door (toeval?) en die had ik niet op voorraad natuurlijk. Dus morgen weer verder! Wel meteen ook dergelijke blauwe lampjes voor de kentekenverlichting er in gezet, die is nu ook een stuk witter. Autostyle nr. EU-1713B 2 stuks 10W 38mm voor 4,95. Ik zie alleen net dat de originele 5 Watt zijn, zouden ze nu te heet worden?

  10. #49
    Giel
    Guest

    Standaard

    En ben je tevreden met het resultaat van de wiite lampjes ?
    P.s. ligt het aan de 'handen' of de 'handigheid' ?

    Heb je een foto van de kentekenlampjes ? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    359
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb LEDS voor kenteken van PILOT , werken zonder storing , plug & play geen weerstanden nodig ...
    Elk lampje in het interieur is ook vervangen door pilot LEDS (passen beter bij licht van de sfeerverlichting in de deurpanelem/onder stoelen), sommige types zij wel $$ , maar wel goed
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #51
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giel Bekijk Berichten
    En ben je tevreden met het resultaat van de wiite lampjes ?
    P.s. ligt het aan de 'handen' of de 'handigheid' ?

    Heb je een foto van de kentekenlampjes ? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
    Het resultaat is witter, maar ik twijfel of die van fastvwke feller zijn. (hangt wellicht samen met de kleur kentekenplaat )
    Ik zal vanavond even een foto maken in het donker, ik heb alleen geen vergelijk met de "gele"lampjes, misschien dat iemand anders ook een plaatje kan schieten?

    Ja en handigheid is lastig te meten, dat het gelukt is zegt misschien voldoende? Bij de rechterkoplamp heb je op zich wel de ruimte als de luchtfilterkast gedemonteerd is. Bij de linkerkoplamp zat de beugel voor het stuurbekrachtigingsoliereservoir behoorlijk in de weg. En de DRL's zijn nog makkelijk uit te draaien met een kruislings ingezaagd stukje hout. De stadslichtlampjes zitten nog iets dieper. Daar heb ik met een tangetje met een spiegel er bij een tijdje naar zitten vissen...

    @fastvwke: Heb je wat meer info over die Pilot LED's? Welk type heb je en waar gevonden? En kan het zijn dat er voor de kenteken en interieur verlichting geen lamp-check is?

  13. #52
    Giel
    Guest

    Standaard

    Ziet er goed uit !
    Nadeel is wel dat de plaat beter te lezen is !

  14. #53
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gaserop Bekijk Berichten
    Het resultaat is witter, maar ik twijfel of die van fastvwke feller zijn. (hangt wellicht samen met de kleur kentekenplaat )
    Ik zal vanavond even een foto maken in het donker, ik heb alleen geen vergelijk met de "gele"lampjes, misschien dat iemand anders ook een plaatje kan schieten?

    Ja en handigheid is lastig te meten, dat het gelukt is zegt misschien voldoende? Bij de rechterkoplamp heb je op zich wel de ruimte als de luchtfilterkast gedemonteerd is. Bij de linkerkoplamp zat de beugel voor het stuurbekrachtigingsoliereservoir behoorlijk in de weg. En de DRL's zijn nog makkelijk uit te draaien met een kruislings ingezaagd stukje hout. De stadslichtlampjes zitten nog iets dieper. Daar heb ik met een tangetje met een spiegel er bij een tijdje naar zitten vissen...

    @fastvwke: Heb je wat meer info over die Pilot LED's? Welk type heb je en waar gevonden? En kan het zijn dat er voor de kenteken en interieur verlichting geen lamp-check is?
    heb je nog meer tips bij het (de)monteren van de DRL's? Ik wil hier binnenkort ook aan beginnen.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  15. #54
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    heeeee, ik voel een minimeet aankomen.

    ik wil ook wel namelijk.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #55

    Standaard S6 led's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Philips Bekijk Berichten
    Bouw de led's van de S6 serie erin en werk met een simpele PWM-sturing waarbij je overdag de led's max. laat oplichten en bij het oplichten van de xenonlichten laat dimmen.
    Geef me je gegevens door en ik help je met plezier verder.
    De look is heel anders en vooraan heb je geen onderscheid met de 'nieuwe versie'. Je bezit de look van een S6- A64F versie.
    Ook de grill van een S6 past op uw wagen.
    Advies gevraagd !!!!
    Ik heb naast de S6 Grill ook de led's laten inbouwen in de S-line bumper. Koste 16 arbeidsuren en de dimmer-comming en leavinghome functie werkt niet. De meegeleverde schema's kloppen niet helemaal. De gebruikte module is een APT 56.

  17. #56
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    De beloofde foto's:
    -Kenteken verlichting wit (helaas geen voor-foto)
    -Stadslicht origineel zoals het was (geel)
    -Stadslicht wit
    -De lampjes (de originele terug in de verpakking gedaan) 9.95 voor de DRL's, 4.95 voor de kenteken verlichting, 2.95 voor de stadslichtjes.
    -Lamptool = ingezaagd stukje hout (stukje hardhout raamlat, had eerst 'n stukje dunner vuren maar dat brak...) Gaatjes er doorheen met asje om kracht te kunnen zetten.

    Verder was een lampje en een spiegel-op-stokje erg handig. Om het stuurbekrachtigingoliereservoir los te maken heb ik een torx-bitje in een kleine ratel gebruikt en daarna het potje helemaal naar beneden geduwd. Het luchtfilter zit met een paar clips, het toevoer stuk zit gewoon in elkaar geschoven, de luchtmassameter zit met een slangklem. Dan het luchtfilterhuis; dat steunt op 2 rubbers en zit nog van binnen vast met een kunststof pin die je losmaakt door er iets achter te wippen. (ik heb een setje plastic bekledings-verwijder tools waar een soort vork bijzit voor dit soort clips, €15 bij de automateriaalzaak). Dan de stekker en vacuumslang er vanaf en hij kan er uit. (Meteen even goed schoonmaken! Er zat vanalles achter het dempingsschuim) Bovenstaand is trouwens bij een 3.0 diesel, bij de 2.7 hetzelfde geloof ik, voor andere motoren zit er een ander luchtfilter in.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #57
    Giel
    Guest

    Standaard

    Leuke tool, ik heb m zelf ook met een hulptooltje erin gezet! (Had ik ergens op Motortalk gelezen)
    Foto 2 is trouwens je stadslicht, niet je DRL.
    Je omschrijvinng is exact de manier zoals ik het zelf ook heb uitgevoerd !

    Ben je tevreden met de DRL lampjes ?

    Minimeet ? Volgens mij vallen de witte lampjes in de smaak !!
    Volgens zijn deze wel niet helemaal 'street legal', of mag er in NL meer als in DLD ?
    Laatst gewijzigd door Giel; 04-10-09 om 22:29.

  19. #58

    Standaard

    Goed bezig hier jongens!
    Ik raakte hier verzeild doordat ik aan mn A2 wat licht-upgrades wil doorvoeren.

    De oplosssingen van Fastvwke en Gaserop vind ik erg netjes.
    Dus voor "boordcomputerproof" kentekenverlichting moet ik Pilot LED's hebben, da's goed om te weten.
    En die witte lampen van Gaserop zijn ook erg mooi. Begrijp ik van Giel dat dit stadslichten zijn, en ik dus nog op zoek moet naar dimlichtexemplaren?

    Het liefste zou ik LED hebben voor de stadspitjes, maar dat schijnt dus nogal eens storingsgevoelig te zijn begrijp ik ... (knipperen enzo en foutmeldingen op de BC)
    Tenzij je met allerlei weerstanden aan de slag gaat dus, maar dat vind ik effe te lastig, het liefst wil ik alles plug-and-play...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #59
    gaserop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    143
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    @Giel: Dat het de stadslichtjes zijn staat er ook bij! Ik hoefde geen foto's van DRL te plaatsen want daar had jij al mooie plaatjes van! Ik heb dus beide lampjes vervangen, stadslicht en DRL. Betreft het stadslicht moet ik wel zeggen dat ze beduidend minder fel branden, de blauwe coating houdt wat licht tegen. Hetzelfde geldt voor de kenteken lampjes, daarom ook 10W ipv 5W.
    @Bob-A2: kijk even wat voor lampen er in je auto zitten en ga dan shoppen. Ik kijk pas net rond maar ik heb het idee dat er voor alle types wel alternatieven zijn. Voor je dimlicht zou ik iig iets dergelijks als die Michiba lampen kopen en niet de autostyle variant.

  21. #60

    Standaard

    Ja, idd, goeie tip;

    - Welke lampen heb ik allemaal
    - Wat wil ik vervangen
    - Welke alternatieven zijn er (de hier genoemde led en niet-led's)
    - En zijn die ook boordcomputer-proof

    In ieder geval alvast goede info, dus ik zal zo langzaamaan eens gaan kijken....
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •