Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Ik mis mijn ouwe tractor

  1. #1

    Unhappy Ik mis mijn ouwe tractor

    Hallo,
    Ik heb sinds kort een A6 Avant 2.0 Tdi uit 2006 en dit moet ik er even over kwijt.

    Ik had hiervoor een A6 1.9Tdi uit 1996 waarmee ik 10 jaar absoluut probleemloos heb gereden. Het is dat de buitenkant nogal te lijden heeft gehad van de 330000km, anders had ik er nog steeds me rondgereden.
    De laatste keer dat ik 'm zag stond ie op een autoambulance met Russisch kenteken, dus ik weet zeker dat ie daar weer vrolijk verder rijdt.

    Misschien heb ik te lang doorgereden en ben te zeer gehecht (!) geraakt aan die ouwe tractor. Net als een paar oude schoenen, die lopen ook lekkerder dan je nieuwe. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of mijn verse A6 zoveel beter is.

    Akkoord, toen ik vorige week op en neer naar het vliegveld in Dusseldorf reed, deden we over een stuk van 65 km ongeveer 20 minuten.... wow dat kon echt niet met die ouwe. Als die boven de 170 kwam dan vond ik dat al heel wat, maar een gesprek kon je dan allang niet meer voeren en de radio moest voluit gezet worden.
    Met de nieuwe bleef het heerlijk rustig binnen terwijl de teller op 220 stond (205 volgens TomTom). Wel grappig om dan te zien hoe je verbruik omhoog schiet (16 liter per 100 km).



    Wat valt me dan zo tegen?
    • De stoel zit waardeloos, de (harde) opstaande rand van de stoel drukt erg oncomfortabel tegen mijn heup, ik begin na 5 minuten al te zoeken naar een betere zit positie maar vind die niet.
    • Dan vind ik dat de armleuning op de deur te laag zit en onderaan het raam te hoog, dus ook hier weer geen lekkere positie.
    • Als ik met mijn oude A6 de parkeergarage uitreed (nogal stijl omhoog) dan kon ik zonder problemen het gas loslaten en de auto hobbelde "stationair" naar buiten, je hoorde de computer ingrijpen om het toerental te verhogen. Als ik dat met de nieuwe doe dan is het feest halverwege de uitrit afgelopen want dat trekt dat ding dus niet en slaat ie gewoon af. Ik snap dat niet want de motor is toch sterker?
    • Dan dat gezeur met dat Dual Mass vliegwiel. Je staat bij het stoplicht met je mooie glimmende A6 en op het moment dat je optrekt slaat ie af, want je liet de koppeling iets te bruusk opkomen. Dat is me met die ouwe noooooit gebeurt, die kon gewoon niet afslaan volgens mij.
    • Als ik met de AB de auto open blijft 9 van de 10 keer de bestuurdersdeur op slot (slot kapot of electronica?), kun je met je mooie klapsleuteltje gaan zitten klooien.
    Zo dat ben ik even kwijt.... Ik hoop dat ik toch langzamerhand aan mijn auto ga wennen en er weer 10 jaar mee rond ga crossen, hou me maar in de gaten.

    groeten
    44-SH-HH (voorheen PP-ZS-54)

  2. #2
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    tja dat lijken deels luxe problemen. de stoel kan bij mij ook onder de bovenbenen omhoog. wellicht dat je dan beter zit. De handjes op tien voor 3 aan het stuur en je hebt geen raamstijl of een deurgreep nodig om je arm op te leggen .
    Met de AB zou ik maar na laten kijken, dat is niet normaal in ieder geval en ja de koppeling schijnt heftig te reageren net als de remmerij. de eerste keer dat ik daar op drukte zat ik bijna met mijn neus op de voorruit terwijl ik de gordel ook nog eens om heb.... eigenlijk moet een auto stationair een heuveltje op kunnen rijden.. dus wellicht is de afstelling niet helemaal goed??!! ook maar voor de zekerheid laten bekijken zou ik zeggen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •