Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 67 van de 67

Onderwerp: "dansende" toerenteller

  1. #61
    Opuske
    Guest

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Hoi,

    Ik heb sinds een paar dagen exact het zelfde probleem als dat van u.
    Dit met een A6 avant 2.0 tdi van 2008.
    Is uw probleem reeds opgelost en wat was de oplossing en eventueel de oorzaak ??

    Grts Dave.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo 1965 Bekijk Berichten
    Klopt, ik geeft constant gas. Dus zou de meter niet mogen bewegen. Ik heb een filmpje gemaakt hier van met mijn telefoon. Weet even niet of ik dat hier kan uploaden...je ziet de toerenteller met een heel regelmatig interval sprongetjes maken. Interval is 10 tot 15 seconden. Als ik de cruise control aan zet dan blijf je het zelfde beeld zien. Ook dan sprongetjes van de toerenteller.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    59
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Ik heb eerst de olie laten verversen. Deze zag er slecht uit, maar heeft geen resultaat gegeven. De transmissie laten reviseren. De CVT riem en schijven waren nog goed. Bleek de wegrijd koppeling te zijn. Nu weer goed.
    Laatst gewijzigd door Theo 1965; 17-04-13 om 07:05.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Heb net hetzelfde. Zelfde wagen met automatische bak.
    Heb hem gisteren laten uitlezen door garage. Geen fouten.
    Wel hebben ze iets gevonden aan de injectoren. 1 van de 4 was in het rood ipv groen.
    Morgen gaat de wagen binnen voor een nieuwe filter en product die ze in tank gieten om alles eens mooi te reinigen. Dit is de eerste stap voor de goedkoopste oplossing.
    Daarna zoeken ze verder.
    Ik hou jullie op de hoogte.

  4. #64
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Heb gelezen dat ze ook bij dealers Lambda tank diesel gebruiken om de injectoren proper te krijgen...
    Zelf heb ik het ook gebruikt (preventief)

  5. #65
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo 1965 Bekijk Berichten
    Ik heb eerst de olie laten verversen. Deze zag er slecht uit, maar heeft geen resultaat gegeven. De transmissie laten reviseren. De CVT riem en schijven waren nog goed. Bleek de wegrijd koppeling te zijn. Nu weer goed.
    Volgensmij heb ik de zelfde probleem met mijn bak, hoeveel heeft het bij jouw gekost en waar heb je het laten doen als ik vragen mag?
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line - Taxi - S6 Spiegels - S-Line Spoiler - Xenon/Led >> Showroom


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    59
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Na een half jaar weer het zelfde probleem terug. Nu weer terug naar de garage en na een paar dagen proberen heeft men het brein gewisseld. Ook dag gaf goede resultaten. Nu een half jaar verder is het probleem weer terug. Ik ben er klaar mee. Wordt zo een dure zaak. Wacht wel totdat de wagen er helemaal mee stopt. Besluit is genomen, nooit meer een automaat, reparatie van schakelbak is veel goedkoper.

  7. #67

    Standaard Re: "dansende" toerenteller

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo 1965 Bekijk Berichten
    Na een half jaar weer het zelfde probleem terug. Nu weer terug naar de garage en na een paar dagen proberen heeft men het brein gewisseld. Ook dag gaf goede resultaten. Nu een half jaar verder is het probleem weer terug. Ik ben er klaar mee. Wordt zo een dure zaak. Wacht wel totdat de wagen er helemaal mee stopt. Besluit is genomen, nooit meer een automaat, reparatie van schakelbak is veel goedkoper.
    Vanaf 150000 km kan een automaat problemen gaan geven is nu eenmaal zo, uitzondering was en is vlgs mij de CVT hiervan weet je het nooit.
    3 keer links is ook rechts

  8. Ad
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •