Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: uitlaatgassensor, rook onder motorkap

  1. #1

    Standaard uitlaatgassensor, rook onder motorkap

    Beste forumleden,

    Sinds een week ben ik in het bezit van een audi6 avant 3.2 FSI aut van november 2005. Op de eerste dag dat ik in de auto reed vanuit Arnhem ging een geel lampje knipperen en de motor begon te stotteren. Het was het controlelampje van de uitlaatgassensor. Bij de audidealer is de volgende dag één van de zes bobines vervangen en het euvel was verholpen. De audi liep weer als een zonnetje.
    Vandaag, vier dagen later, gebeurde dit onder het rijden weer. Ik heb de dealer gebeld en gevraagd of er problemen zouden komen als ik zo rustig naar huis reed en heb een afspraak gemaakt. Geen probleem volgens de dealer.
    Ik was op dat moment 25 km van huis.De eerste 18 km brandde het controle lampje niet meer en was er van een storing bij het rijden niets te merken: de auto reed perfect.
    "s avonds mijn vrouw van het werk gehaald en onderweg ging het zelfde lampje nu continu branden. Een kwartier de motor uitgezet en weer niets aan de hand. Vlak bij huis ging het zelfde lampje weer knipperen en bij thuiskomst kwam er wat witte rook onder de wielkasten vandaan. Die rook was erg snel weg. Het rook een beetje naar plastic. Ik hoorde niets sissen of iets dergelijks maar snap er niets meer van.
    Morgen bel ik direct de garage.
    Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?


    mvg Jos

  2. #2

    Standaard Re: uitlaatgassensor, rook onder motorkap

    Het blijkt in ieder geval kortsluiting te zijn in de kabelboom voor de bobines. Een bobine is doorgebrand, dat gaf de rook.
    Vandaag afgesleept naar de dealer en maandag wordt de auto gerepareerd. Schijnt vaker voor te komen.

    mvg Jos

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •