Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Homelink neemt geen code aan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Red face Homelink neemt geen code aan

    Hallo, ik ben Arjan en heb sinds een maand een hele mooie audi A6 avant 4.2 v8 uit 2005 zwart met nog maar 20.000km.
    Geweldige auto met vele opties waaronder het homelink systeem, en dat kan ik nou net niet aan de gang krijgen.
    Het lukt mij niet de code over te brengen van de handzender naar de auto, ik voer alles uit zo het in het instructie boekje is beschreven en ook al op de site van homelink gekeken maar het lukt niet.
    Weet iemand een oplossing of een service center voor dit systeem in Nederland, of misschien een dealer die er verstand van heeft? (mijn dealer verwijst mij naar de homelink site).
    Ik kom er op deze manier niet achter wat de oplossing zou moeten zijn, ik heb van allerlei zoekmachines al door gezocht maar vindt er bijna niets over (mischien zoek ik verkeerd).
    Misschien kan iemand mij een link doorgeven waar ik wel iets aan heb.
    Bij voorbaat mijn dank,
    Arjan
    Laatst gewijzigd door 3.2 v6; 08-03-10 om 19:18.

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    welkom Arjan
    ik heb nu mijn 4e auto met homelink... 3e Audi en 3e keer dat gebruiksaanwijzing niet helemaal klopt...

    mijn oplossing:
    stap 1: programmeer signaal in de auto vanuit de handzender (let op knipperlichten)
    stap 2: programmeer de auto als nieuwe handzender op de motor

    zo werkt het perfect bij onze Novoferm deur. de gebruiksaanwijzing vermeldt echter alleen stap 1. succes
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Bedankt voor je snelle reactie,

    Maar het probleem wat ik heb is dat ik de code van de handzender niet op de auto krijg (ik krijg geen bevestiging van de knipperlichten) naar mijn mening heb ik bijna alle afstanden al gebruikt bij de rechter koplamp maar hij ontvangt of accepteerd het gewoon niet.

    Mijn deur is van het merk Hormannn en volgens de lijst van de fabrikant van homelink zou het moeten werken.

    Ik ga jou werkwijze proberen dan maar zonder die bevestiging van de knipperlichten wie weet.

    Als het werkt laat ik het weten in ieder geval bedankt.

    Groet Arjan

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    krijg je in de auto, op homelink unit, wel de juiste knippersignalen? dus eerst wissen alles, dan activeren leerstand, kiezen te programmeren nummer, alles met bijbehorende langzame of snelle knippers van rode led bovenin?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Red face Re: Homelink neemt geen code aan

    Hallo,

    Ja ik denk dat ik het goed doe en ga als volgt te werk, Ik druk eerst de twee buitenste knopjes in (ongeveer 20 sec) vervolgens knippert het ledje snel, daarna druk ik op knop 1 deze knippert dan langzaam en volgens mij heb ik dan 5 min om de handzender van de deur te programeren op de auto, maar dit lukt niet???

    Of euh, doe ik dan iets vreselijk fout en ga ik me in een hoekje verstoppen en me zitten schamen (ik hoop het)

    Groet Arjan


  6. #6

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Arjan,

    Ben werkzaam bij Johnson Controls en krijg regelmatig vragen over Homelink. Een ieder verwijs ik dan naar de site www.eurohomelink.com waar de documentatie is te vinden over alle deuropeners en auto's.

    Specifiek voor de Audi moet je deze link hebben

    Er staat ook een instructiefilmpje op de site. Let op hoe de zender geprogrammeerd wordt ivm de afstand.

    Succes

    Chris
    Laatst gewijzigd door Drievijftig; 09-03-10 om 19:55.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Hallo Chris,

    Allereerst hartelijk dank voor je reactie, ik had al eens gekeken op de site die je aangaf maar kom daar nog niet verder mee
    (ik heb ook niet zo'n talenknobbel dus het leest voor mij niet makkelijk).

    Het enige verschil (bij wat ik doe en zie) dat ik constateer in relatie met het instructie filmpje is nadat ik bestaande codes heb gewist en dan bv knop 1 wil programeren dan moet ik deze vasthouden tot hij langzaam begint te knipperen, als ik op knop 1 druk dan begint hij direct langzaam te knipperen ik vraag me dan ook af of hij op dat moment wel in de leer modus is, in het filmpje duurde het een aantal seconden voor hij langzaam knippert.

    Bestaat er ook zo iets als een service center in Nederland?

    Ik ga het morgen maar eens weer proberen maar volgens mij doe ik het goed (zal wel niet zo zijn).

    Groet Arjan

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Arjan,

    In Nederland is er geen service center. Hiervoor kom je bij onze oosterbuuren terecht. Dit zal denk ik in het engels/duits zijn. Mischien dat er iemand is die nederlands spreekt. Kun je allicht vragen.

    Staat je merk van zender/poort wel in de compatability list ??? Anders is het weinig kans dat het werkt.

    Mischien ben je dan geholpen met een universele ontvanger ?

    Succes Chris

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Hallo,

    Ben nu al weer een tijdje bezig geweest, en...... het werkt nog steeds niet.
    Ik heb nu op de site van homelink gezien dat voor mijn handzender software nodig is van versie 7 (??)
    Mijn audi is van 2005 en heb geen idee hoe ik er achter kom welke versie ik heb.

    Als ik zeker wist dat het systeem gaat werken met de universele ontvanger (van homelink) dan bestel ik deze.
    Maar ik twijfel daar over.

    Weet iemand hoe ik er achter kom welke versie ik in de audi heb en zo ja zou deze up te daten zijn naar versie 7 en zo ja wie zou dat moeten doen de audi dealer of iemand anders?

    Groet Arjan

  11. #10
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    i'm sorry... dit gaat verder dan stukje dat ik kon begrijpen kan helaas niet helpen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #11

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3.2 v6 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je snelle reactie,

    Maar het probleem wat ik heb is dat ik de code van de handzender niet op de auto krijg (ik krijg geen bevestiging van de knipperlichten) naar mijn mening heb ik bijna alle afstanden al gebruikt bij de rechter koplamp maar hij ontvangt of accepteerd het gewoon niet.

    Mijn deur is van het merk Hormannn en volgens de lijst van de fabrikant van homelink zou het moeten werken.

    Ik ga jou werkwijze proberen dan maar zonder die bevestiging van de knipperlichten wie weet.

    Als het werkt laat ik het weten in ieder geval bedankt.

    Groet Arjan

    Was het niet de linker koplamp? (Altijd vanuit de auto gezien praten).. zelf met verschillende Hormannnnn poorten geen problemen gehad.
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Bedankt voor de reactie,

    Ik ga dat nog wel even proberen maar het staat duidelijk in de beschrijving en website dat het de rechter koplamp zou moeten zijn (but you never know)

    Arjan

  14. #13

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Nou ik zie toch echt dat homelink onder de Linker koplamp zit (gezien vanuit de auto), volgens ETKA en SSP
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Beste sjoeritzz,

    Ik heb het ook bij de linkerkoplamp geprobeerd maar helaas geen reactie,
    Waar kan ik die informatie vinden dat hij onder de linkerkoplamp zou moeten zitten (A6 bwj 2005).
    Ik zie wel andere types A8 en Q7 waar hij wel onder de linkerkoplamp zit.

    Arjan

  16. #15

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Op mijn computer ;-) , nee zonder gein. Ik denk dat je beter je auto kan laten uitlezen of er geen foutmelding op de homelink zit.
    met de fiets kom je er ook wel, moet je wel eerst een fiets hebben!

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    10
    Kudos
    0

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Nieuwe ontwikkelingen, ik heb de knipperlichten 3 keer zien knipperen!!

    Ik heb een handzender geleend van een kennis met een oudere garagedeur opener van het zelfde merk en deze is wel te programeren op de auto, (krijg die code niet op de motor van de aandrijving)maar ik kom steeds dichter bij de oplossing.

    Dat betekent (denk ik) dat de software van mijn auto te oud is. (het systeem werkt dus wel)
    Op de website van homelink zie ik dat ik software versie 7 nodig ben. (geen idee wat er bij mij op zit).

    Is er iemand die weet of deze software er bij de dealer op te zetten is?
    Of zou een universele ontvanger altijd werken?

    Arjan

  18. #17

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Arjan,

    Op de site van Homelink staat

    Here you can order your universal receiver from the HomeLink-Hotline¹. It makes HomeLink 100% compatible and can thus be used for any gate or garage door drive

    Ik heb regelmatig klanten aan de telefoon welke op zoek zijn naar deze universele ontvanger. Ik heb nooit iemand gehoord dat het niet werkt. Voor 47.37 en 13.50 verzendkosten weet je het. Ik weet niet wat een update kost.

    Chris

  19. #18
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn niet compatible crawford deur aan de gang gekregen met een universele ontvanger.
    Het werkt heel makkelijk

    Groeten
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  20. #19

    Standaard Re: Homelink neemt geen code aan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn niet compatible crawford deur aan de gang gekregen met een universele ontvanger.
    Het werkt heel makkelijk

    Groeten
    Als het de topic starter niet gelukt is rijd hij al 1,5 jaar rond met een niet werkende homelink.
    3 keer links is ook rechts

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •