of luchtinlaatspruitstuk ofzoiets, rare naam.
ik krijg zojuist de melding van het motormanagement. Deze blijft branden in de kleur oranje.
Nu is de audi spoedhulp al geweest, maar het is een permanent probleem. Het blijkt de inspuitspruitstuk 2 te zijn.
Nu is mijn grootste probleem dat ik morgenochtend op vakantie zou gaan. Auto reageerd en rijdt nog normaal.
Is dit verstandig met deze melding? Wat zijn er voor overige spoedoplossingen?
of luchtinlaatspruitstuk ofzoiets, rare naam.
Kl*te man! En nu? Leenauto van de Dealert? A8 ofzo
succes in ieder geval, je mag wel met mij mee maar ik ga naar Oostenrijk
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
zojuist terug gereden vanuit maastricht naar amsterdam. Geen melding meer. vreemd.
Morgenvroeg even de dealer bellen en erlangs gaan, kijken wat ze zeggen. daarna door naar wintersport.
Heb dinsdag de 23 een afspraak voor de zomerbanden, doen ze dan maar alles in 1 keer .
hopen dat alles goed gaat morgenochtend.
zojuist aangekomen in Meribel. 1100km erop zitten.
Vanmorgen eerst naar de dealer geweest. Idd inlaatspruitstuk nr 2 kapot. Kon er wel mee verder rijden maar moet wel vervangen worden.
Onderdeel is in bestelling en wordt vervangen zodra ik terug ben van vakantie. Lampje is onderweg wel weer gaan branden, maar nergens last van gehad verder.
Zal knap vervelend voelen onderweg. 100% betrouwbaarheid is natuurlijk weg. Ben eigenlijk benieuwd wat er allemaal aan een inlaatspruitstuk kapot kan.
blijkt iets voor de lucht toevoer te zijn. (luchtinlaat??) dus heeft een paar keer niet de hele klep kunnen openen of dichten (zoiets stond er) dus dan geeft de sensor het probleem aan en gaat het lampje branden.
zo is het geloof ik een beetje hoe het in elkaar zit.
iig is hij dus denk ik niet helemaal defect, maar begint kuren te vertonen. Kon er mee rijden (idd vertrouwen is weg, maar heb nergens last van gehad gelukkig 200+ geen probleem ) maar hij zal wel vervangen moeten worden nu, wat ze ook doen zodra ik terug ben straks.
ow de helpservice pech onderweg van audi is top! en het schakelen van mijn dealer ook. erg netjes!
ok, bovenstaand euvel is verholpen door de dealer. 800,- lichter :s.
nu heb ik sinds gister dat mijn benzinemeter beneden blijft staan. computer geeft dan ook aan " tank leeg". die zit natuurlijk helemaal vol. ging na een tijdje vanzelf weer goed staan. maar nu blijft ie weer beneden staan.
iemand enig idee? of is het echt de sensor. heb niet zo'n behoefte aan nog zo'n rekening.
alle info is welkom.
Doe dat ding toch bij Pedro in onderhoud.
ANWB abo'tje erbij en het komt vaak sneller en beter goed.
(en waarschijnlijk voor minder)
Die kun je ook rustig bellen voor een diagnose.
Krijg je vaak gefundeerder antwoord als van een audireceptionist
zeg, zoals hij er nu uit ziet mag je hem een ding noemen, maar morgen naar het poetsen moet je dat niet proberen. Komt ie je halen .
ik was idd gaan denken om ook ff een prijsopgaaf bij Pedro te vragen deze keer. Heb het idee dat daar meer expertise zit dan bij onze dealers met de mooie namen met 4 ringen.
Ja een idee heb ik wel..
Waarschijnlijk het bekende losse draadje verhaal, te horen naar je verhaal.
Zojuist bij mij gerepareerd.. Niet te lang mee doorrijden als je een DPF hebt (zo'n roet filter)
Die regenereerd niet meer om brandstof te sparen.
Tankvlotter in en uitgebouwd 8,82
2e tankvlotter in en uitgebouwd 97,04
Electrische brandstofpomp uit en ingebouwd 97,04
Repair kit 4f0 298 200 B 21,20
en een storingzoeken uurtje 110,00
ex btw.. tel hem maar op
Ga maar niet naar mijn dealert want dan kun je nog een keer terug...
Zie hieronder voor het bestandje, gevonden op Linkje kun je de oplossing misschien direct doorgeven aan je garage.. scheelt weer zoeken, misschien..
Ja, officieel dealert
Fout terug gemonteerde pomp, draadje om de vlotter, waardoor deze halfvol bleef aangeven.
Nu heb ik opeens electroproblemen.. accu elke 4 dagen leeg.. maar deze prutsers komen er bij mij niet meer aan.
Morgen gaat ie naar iemand anders.
Zit volgens mij ergens onder de achterbank, en de andere in de achterbak. Maar zeker weten doe ik dat niet..
heb er nog niks aan gedaan.
Hij valt soms weg (dus geeft leeg aan) en komt vanzelf weer omhoog. Zit geen logica in.
Ik zou eigenlijk op vakantie gaan, vandaar nog niks eraan gedaan. Nu gaat mijn vlucht hopelijk a.s. zaterdag.
Daarna eens kijken of de tank moeilijk blijft doen, en wat daar de simpele oplossing voor is.
@luusje: als die connectoren onder de bank zitten oid, kan je er dan niet zelf even naar kijken?
iemand een beschrijving of tekening waar deze contacten zitten? want het lijkt verdacht veel op los contact.
Hee Mark, had jij niet op bali moeten zitten? Klote die aswolk! kun je miss wel naar de poetsmeeting komen
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
klopt, had afgelopen vrijdag moeten vertrekken. maar vertrek nu de 24e. (als het goed is). dus mis helaas nog steeds de poetsmeeting.
Nou ja veel plezier dan maar he.....Balen een paar weken naar Bali......
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -