Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Iphone bediening MMI

  1. #1

    Standaard Iphone bediening MMI

    Heeft iemand een idee hoe ik de Ipod functie van mijn Iphone kan bedienen via het MMI systeem? Ik heb een cradle voor de Iphone in de armsteun en een CD wisselaar in het dashboardkastje....

    Volgens de dealer kan dit niet eenvoudig gerealiseerd worden en wordt het een dure grap....


    Graag jullie reactie's
    A6 3.0TDI Quattro Allroad

  2. #2

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Pfoee, das een moeilijke, zou dit via de gatewey 500 kunnen?(usb aansluiting)
    3 keer links is ook rechts

  3. #3

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Pfoee, das een moeilijke, zou dit via de gatewey 500 kunnen?(usb aansluiting)
    Daar heb ik ook naar gekeken maar dan kan de Iphone niet in de cradle blijven zitten maar moet dan in het dashboardkastje aan de USB gekoppeld worden.

    Ik vindt dat niet echt handig...
    A6 3.0TDI Quattro Allroad

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Hoi Leon,

    Heb je een 2G of een 3G? Het is mogelijk, maar dan moet je unit aangepast worden, de shop kan dit voor je verzorgen;


    2G:http://shop.audiwereld.nl/index.php/...i-a6-4f-mmi-2g
    3G: http://shop.audiwereld.nl/index.php/...i-a6-4f-mmi-3g

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Maar met de AMI module is het toch nog steeds zo dat je de iphone dan in het handschoenenvakje moet aanluiten op de kabel, en niet in de telefooncradle?
    Je kan dan wel bluetoothverbinding hebben met de carkit, maar hebt de telefooncradle dan dus in feite niet meer nodig.


  6. #6

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rtificial Bekijk Berichten
    Maar met de AMI module is het toch nog steeds zo dat je de iphone dan in het handschoenenvakje moet aanluiten op de kabel, en niet in de telefooncradle?
    Je kan dan wel bluetoothverbinding hebben met de carkit, maar hebt de telefooncradle dan dus in feite niet meer nodig.
    En dat wil ik nou juist niet. De telefoon in de cradle en daarvandaan een kabeltje naar die module of zo iets.... Volgens Audi duitsland kan het niet in combi met een cd wisselaar....

    Is er iemand die hier iets van weet??
    A6 3.0TDI Quattro Allroad

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Naja, ik zat met dezelfde vraag/probleem en ben niet verder gekomen dan het antwoord dan ik eerder gaf. Misschien kan de kabel wel naar de armsteun gebracht worden in plaats van het handschoenenvak maar daar heb ik niets over kunnen vinden.

    Ik vind de oplossing zoals ie er nu is ook geen schoonheidsprijs verdienen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rtificial Bekijk Berichten
    Naja, ik zat met dezelfde vraag/probleem en ben niet verder gekomen dan het antwoord dan ik eerder gaf. Misschien kan de kabel wel naar de armsteun gebracht worden in plaats van het handschoenenvak maar daar heb ik niets over kunnen vinden.

    Ik vind de oplossing zoals ie er nu is ook geen schoonheidsprijs verdienen.
    De kabel kan wel naar de armsteun worden getrokken maar moet dan worden verbouwd om op 1 of andere manier op de cradle aan te sluiten. De cradle dient alleen maar om op te laden nu... Jammer dat er nog geen klip en klare oplossing voor is...
    A6 3.0TDI Quattro Allroad

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Ik zou al blij zijn met de kabel in de armsteun, een cradle zou voor mij persoonlijk dan niet hoeven. Maargoed, als je al een cradle hebt kan ik me goed voorstellen dat je die wil gebruiken.

  11. #10

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Wat je zou kunnen doen is de USB kabel van de Dension verlengen en via je DB kastje naar je middentunnel en zo naar je armsteun leiden.

    Je zou kunnen zoeken voor een verlengkabel alleen weet ik even niet hoe zo'n ronde 5 pins connector heet die in je dension gaat.

    Anders zou je hem door kunnen knippen en verlengen...(minst makkelijke oplossing)

    Als je dan ook een cradle hebt in je armsteun kun je de Iphone stekker daarin monteren zodat je Iphone oplaad en koppeld met je dension.
    Je bluetooth module zorgt dan verder voor de telefoon verbinding.

    Of is je verbinding van je Iphone naar je audi telefoon systeem ook bedraad?

    Danny.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Volgens mij (uit een ander topic) is de verbinding, ondanks dat er een cradle in zit, tussen de iphone en de MMI via bluetooth?

    Maargoed, dat zal Leon beter weten lijkt me.

  13. #12

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Als het bluetooth is dan kan je overwegen om die kabel van je Dension te verlengen naar je armsteun en evt te koppelen aan je cradle.

  14. #13

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Wat je zou kunnen doen is de USB kabel van de Dension verlengen en via je DB kastje naar je middentunnel en zo naar je armsteun leiden.

    Je zou kunnen zoeken voor een verlengkabel alleen weet ik even niet hoe zo'n ronde 5 pins connector heet die in je dension gaat.

    Anders zou je hem door kunnen knippen en verlengen...(minst makkelijke oplossing)

    Als je dan ook een cradle hebt in je armsteun kun je de Iphone stekker daarin monteren zodat je Iphone oplaad en koppeld met je dension.
    Je bluetooth module zorgt dan verder voor de telefoon verbinding.

    Of is je verbinding van je Iphone naar je audi telefoon systeem ook bedraad?

    Danny.
    als je wilt verlengen gewoon de usb aansluiting die aan het andere einde van de 5 polige zit verlengen, zijn standaard kabels
    3 keer links is ook rechts

  15. #14

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    De stekker die in je Dension gaat voor je Iphone is geen USB hoor.....het lijkt op een 10 pins mini DIN maar is net ff anders.....

  16. #15

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Als het bluetooth is dan kan je overwegen om die kabel van je Dension te verlengen naar je armsteun en evt te koppelen aan je cradle.
    De Iphone is met Bluetooth verbonden met de auto. Verder zit er geen bekabeling (zichtbaar) aan de cradle. De cradle is gemonteerd op de orginele Audi aansluiting in de midden arm steun.

    Ik hoor graag eventuele andere opties.
    A6 3.0TDI Quattro Allroad

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Naja, een goedkope optie is er sowieso niet echt. De AMI module kost een paar honderd euro. Dan nog de kabel voor je iPhone naar je armsteun verlengen, en je cradle dusdaning aanpassen dat de kabel aangesloten kan worden als de iPhone in de cradle zit.

  18. #17
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon007 Bekijk Berichten
    Heeft iemand een idee hoe ik de Ipod functie van mijn Iphone kan bedienen via het MMI systeem? Ik heb een cradle voor de Iphone in de armsteun en een CD wisselaar in het dashboardkastje....

    Volgens de dealer kan dit niet eenvoudig gerealiseerd worden en wordt het een dure grap....


    Graag jullie reactie's
    Hoi Leon,

    als het goed is zou je jouw iPhone wel met BT kunnen verbinden met de auto, terwijl de iPhone in de cradle zit, correct? Kijk ook eens hier, een BT connectie voor je telefoon die je via het MMI kunt bedienen:

    http://www.fiscon-mobile.de/products/pro_mmi_lwl.php

    Eddy
    Audi e-tron S

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Ik was er ook al in een andere topic over begonnen, maar het is toch bezopen dat je 500/600 euro moet neertellen om een beetje muziek uit een iPhone/iPod in je Audi te kunnen beluisteren? Ik vind het pure oplichterij van Audi en irriteer me dood aan het feit dat er niks simpels/goedkoop verzonnen kan worden.....

    Op een amerikaans Audiforum heb ik wel gelezen dat iemand de cradle en AMI (of het was de Dension) gecombineerd had en in de middenarmsteun geplaatst had. Hij heeft wel overal in lopen zagen enzovoort om het passend te krijgen (mijns inziens al veel te veel moeite, maargoed..) Het is dus wel mogelijk. Ik heb zo even de link niet meer helaas

    Nu las ik iets over usb sd digital music interface, welke aangesloten kan worden op de aansluiting van de CD speler. Ik heb alleen nog niets kunnen vinden over compatibiliteit met MMI High 2G. Je zou dan je iPhone aan kunnen sluiten op de USB (met originele iPhone kabel) of op de AUX (via jack plug?) van het digital music interface kastje. Het is een beetje een omweg inderdaad. Ik heb mijn A6 (05-2005 MMI High) sinds september 2009 en ben al sindsdien op zoek om mijn iPhone 3GS werkend te krijgen qua het afspelen van mijn muziek..

  20. #19
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Iphone bediening MMI

    Ik heb het volgende gedaan:

    - iPhone blijft in de cradle in de middenarmsteun (dan gebruikt hij namelijk de externe antenne van de auto!)
    - "Polen AMI" geinstalleerd, kabel komt binnen in het handschoenenvak (kosten: ca. 200 Euro en een uurtje werk)
    - iPod (bijv. classic, zijn goedkoop tweedehands te vinden op marktplaats/eBay) verbinden met AMI.

    Zo heb je voor 250 Euro al je muziek vi je MMI en toch gewoon je telefoon in de middenarmsteun voor het gebruik van de externe antenne. Misschien niet helemaal wat je zocht maar het werkt prima. Oplossingen om de kabel naar de middenarmsteun te leiden kosten veel tijd en is niet iets wat door iedereen gedaan kan worden, vooral niet als jet hebt hebt over het aansolderen van draadjes etc. Als je dat doet doet en je iPhone verknoeit ben je volgens mij verder van huis.

    Overigens werkt het ook als je de iPhone direct aan het AMI hangt en gewoon via BT aan je MMI koppelt, alleen heb je dan alleen de interne antenne van de iPhone, waardoor je bel-kwaliteit iets minder is (maar zeker ook nog voldoende hoor!).

    Eddy
    Audi e-tron S

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •