Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 43

Onderwerp: CD-wisselaar uitbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard CD-wisselaar uitbouwen

    Zoals ik hier al wel eerder ergens neergepoot heb ga ik eens proberen me een MP3 cd wisselaar te plaatsen.

    Op de nieuwe wisselaar heb ik al gezien dat 2 naar buiten "uitspringende" veertjes door twee platte gleufjes vooraan bij elkaar gedrukt kunnen worden. Ik dat dus gaan testen, maar ik krijg mijn wisselaar langs geen kanten naar voor geschoven zo.
    Iemand een hint hoe ik dat het beste kan doen?

    tnx

  2. #2

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    speciaal gereedschap, steek je in de gleufjes en je trekt hem zo naar buiten, ik weet niet of ze dit in de shop hebben
    3 keer links is ook rechts

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Tnx! Gevonden in de shop.

    Beetje tegen hun zaak, maar ga toch maar eens proberen dat na te maken. Op zich is dat de kost niet, maar om één keer te gebruiken en dan in de kast te leggen is me 5€ er toch net ietsje over
    (niet enkel de nederlanders hebben de reputatie om zuinig te zijn... af en toe zit er daar eens een inwoner van het belgenlandje die deze eigenschap ook heeft)
    Laatst gewijzigd door raverke95; 07-04-10 om 22:06.

  4. #4
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    lol, maak even wat pics tijdens het uitbouwen, altijd handig als iemand je wil nadoen in de toekomst. (ik noem geen namen, maar jurgh zou het zomaar kunnen zijn)
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgh Bekijk Berichten
    lol, maak even wat pics tijdens het uitbouwen, altijd handig als iemand je wil nadoen in de toekomst. (ik noem geen namen, maar jurgh zou het zomaar kunnen zijn)
    komt voor elkaar (maar laat me wat nadenken hé, ik heb nog wat te doen aan die wagen, beetje tijd nodig )


  6. #6
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    lol no prob












    (als je maar opschiet)
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    U vraagt, wij draaien

    Vraag stomweg daarstraks aan mijn baas of hij me zo geen pinnetjes kan maken. Die man heeft zoiets in een grijs verleden nog gedaan, dus als één iemand me dat goedkoop aan de hand kan doen is hij dat wel.
    Toeval wou nu dat hij die pinnetjes zelfs had liggen. Ooit een set gekocht voor alle wagenmerken. Ik mocht het direct lenen. (Lucky me dacht ik wel.)

    Deze avond meteen aan het werk. De pinnetjes in de bestemde gleufjes tot ze vastklikken, ze beiden een beetje naar buiten trekken en tot slot de cd-lader naar voor schuiven. Ging als een fluitje van een cent.
    Daarna heb ik eerst de optische kabel losgemaakt, vervolgens de voedingsplug (draden zijn niet overdreven lang, maar ruim lang genoeg om er makkelijk mee te kunnen werken).
    In de nieuwe lader eerst de optische kabel geplaatst, dan de voedingsplug. De sleutel in het contact en testen maar...

    Tot mijn grootste verbazing werkt dat ding gewoon. Ik heb verschillende soorten cd's kriskras door elkaar verdeeld over de 6 lades (cd, cd-r, cd-rw, MP3 cd...). Dat wordt afgelezen alsof het nooit anders geweest is. Alle info qua ID3-tags perfect op mn display, geluid uit alle luidsprekers, enz.

    Ik ben er nu nog niet mee gaan rijden, heb een liedje nog net niet laten uitspelen. Dit zal ik morgen testen op weg naar mijn werk.

    Wat ik niet snap: jullie, de eigenaar van de mp3 lader en mijn dealer spraken over die component protectie die zou moeten verwijderd worden. Ik hou hout vast, maar voorlopig heb ik daar nog geen last van. Wat zou die eigenlijk moeten gaan doen? Hopelijk niet na het 5de liedje het ding kuren laten krijgen ofzo...


    Op de foto's kan je de klemmetjes zien die ik gebruikte. Het uitbouwen is echt niks aan, daarom dat ik de moeite niet genomen heb om daar foto's van te nemen...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Het lijkt me dat als het eenmaal werkt, dat het altijd blijft werken? Top dat het zo snel ging! Ik ga Ebay ook in de gaten houden!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  10. #9

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Ik heb in een ander topic ook al gezegd , gewoon plaatsen kijken wat er gebeurd, nou in dit geval is het dus gewoon spelen!!
    Weer mooie optie erbij toch?

    Trouwens ,mooi setje dat je hebt voor het verwijderen van (diverse) merken
    3 keer links is ook rechts

  11. #10
    metalpat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    803
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    was al aan het rondkijken op ebay.de , met deze uitleg komen we ook een eind als we er één op de kop kunnen tikken en als het niet allemaal vlot heb ik een vermoeden dat Maus niet ver uit de buurt woont als ik zo een beetje tss de regels heb gelezen
    Audi A6 - 4F Avant

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard update: hoe cd wisselaar uitbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalpat Bekijk Berichten
    was al aan het rondkijken op ebay.de , met deze uitleg komen we ook een eind als we er één op de kop kunnen tikken en als het niet allemaal vlot heb ik een vermoeden dat Maus niet ver uit de buurt woont als ik zo een beetje tss de regels heb gelezen
    Hahaha, ik ga toch mijn nick eens moeten veranderen, want ik krijg er aldoor maar weer de slappe lach van
    (maar kom maar af hoor, zolang ik die tools nog niet moeten teruggeven heb aan mijn baas )


    Ik heb intussen een iets minder leuke ervaring met dat ding. Het ging dus goed tot ik vrijdagmorgend naar mijn werk vertrok.
    Sleutel in het contact (de cd stond nog geselecteerd) en mp3tje begint netjes te spelen. Ik start de motor en tegen ik van mijn oprit afgereden was had ik het zitten: 2 seconden muziek, 2 seconden pauze, 2 sec muziek, weer 2 sec pauze enz.
    Wat ik ook probeer, hij blijft dit ritme volhouden.
    De componentprotectie bestaat dus toch

    Gisterenavond (of beter deze morgend) moest ik na een nachtje zwaar doorzakken nog een uur terug naar huis rijden, dus de oude wisselaar maar even teruggezet en gelukkig bleef die toch nog werken. (tof cdtje voorkomt indommelen)

    Mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag om de wagen even aan de computer te hangen.
    Ik laat dan wel weten of het zo gelukt is.

  13. #12

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    De dealer zou dit kunnen oplossen, volgens een paar links via google. Waarom niet ineens een HD-schijf of soortgelijks geplaatst ipv een CD-wisselaar ?

  14. #13
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Ik zou wel een HD willen plaatsen,zeker met een oplossing van Dension erbij (wi-Drive) Maar hoe krijg je een HD verbonden aan de MMI?
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  15. #14

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgh Bekijk Berichten
    Ik zou wel een HD willen plaatsen,zeker met een oplossing van Dension erbij (wi-Drive) Maar hoe krijg je een HD verbonden aan de MMI?

    via de dension 500, maar lees eerst eens een andere topic over het opstartgedrag van een dension 500 bij grote bestanden!
    3 keer links is ook rechts

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    [QUOTE=newintown;931202 Waarom niet ineens een HD-schijf of soortgelijks geplaatst ipv een CD-wisselaar ?[/QUOTE]

    Had eerst de Dension gateway in gedachten en daar dan schijven en co op aansluiten. Maar al eerdere topics gelezen hierover en zoals men ook al aanhaalt is dat opstartgedrag niet naar mijn zin met grotere schijven. Ook speel ik dan weer wat plaats kwijt in mijn handschoenkastje en dat is al ruim klein.

    De mp3 lader kon ik relatief goedkoop kopen en van uit de tijd van mijn Golf heb ik nog massa's mp3 cdtjes liggen. Dan kan ik ze zo nog gemakkelijk afspelen zonder die eerst op een stick te moeten zetten of wat weet ik.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Angry re: CD-wisselaar uitbouwen

    Gisteren dus bij de dealer geweest, VAS systeem aan de wagen, kabeltje voor internet aan de VAS computer en de componentprotectie verwijderen. Fluitje van een cent zei de techneut aldaar. Tot de computer de melding gaf: "Componentbescherming kan NIET verwijderd worden".
    Wij tweeën stomverbaasd, maar wat er ook werd geprobeerd, niets hielp.
    Telefoontje naar Audi dan maar. Men vertelde daar dat de software op de mmi moest geüpdate worden en eveneens de software op de MP3 wisselaar.

    Vind ik wel raar daar er vorig jaar in september de laatste nieuwe software op de mmi zou geïnstalleerd zijn, dus ik volg niet meer. Te weten dat de wisselaar dateert van 2008 en dat de software op de mmi toch in 2009 geïnstalleerd is. (Tenzij de verkoper me duchtig heeft beetgenomen. Ik ben al van dinsdag de versie aant proberen te bekijken, maar vergeet het telkens)
    Weet iemand welke mmi software-versie ik zou moeten hebben om dat mp3 gedoe te laten werken? Als het verhaal van mijn dealer überhaupt klopt natuurlijk.

    Moet binnen een klein maandje toch op groot onderhoud. Dan gingen ze de update ineens laten lopen...

    Alle tips zijn uiteraard welkom...

  18. #17
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Weet je al meer?
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  19. #18
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Inmiddels ook al een lange tijd bezig om een MP3/CD wisselaar aan de praat te krijgen. Nou is het belangrijk om te weten welke MMI systeem je hebt. MMI High of MMI Basic (plus). In mijn situatie dus MMI Basic plus. De MP3/CD wisselaar heb ik gekocht via Ebay. Het onderdeelnummer is 4F0 035 110A en is van okt 2009. Via de dealer kreeg ik te horen dat de wisselaar te nieuw zou zijn voor mijn auto. (A6 model 2006) Daar nam ik natuurlijk geen genoegen mee en ben een speurtocht op het internet begonnen. Allereerst de software van de MMI bekeken, SETUP + RETURN voor 5 sec samen ingedrukt houden. Bij Interface_box stond bij mij het volgende: C6STDNavi_050. Dus SW050! Tja......... Zoals ik al eerder schreef: via internet kwam ik er achter dat ik 2 updates moest uitvoeren. De eerste update moest de software van de MMI naar SW0370 brengen. Dit kan met CD 4F0 906 961 T. Duurt overigens wel heel lang, dus zorg voor een goede volle accu!!!! De Interface_box geeft nu C6STDNavi_0370 aan. Nu moet ik dus updaten naar SW0410. Deze versie zou de MP3 ondersteunen. Hier heb ik CD 4L0 906 961 C voor nodig. Deze CD is echter nergens te verkrijgen. Zelfs niet bij de dealer of importeur. Nou blijkt dat deze CD deel uitmaakt van een 3CD pakket. Deze is wel volop aanwezig bij de importeur onder bestelnummer 4F0 998 961 A. De A is vanwege de MMI Basic versie! Deze 3CD pakket inmiddels besteld, rond de €5,-, en kan ik aanstaande maandag ophalen.

    Ik heb natuurlijk wel even de MP3/CD wisselaar aangesloten, je weet maar nooit..... Bij de software overzicht van de MMI staat de wisselaar gewoon opgenomen en wordt dus ook herkend.
    CD-Changer
    Dev.name: CDC_MP3_ALP
    SW Rel: 0140
    HW Rel: H44
    Date: 13.07.2009
    Bij de configuratie overzicht geeft de MMI op alles: OK.

    Toch speelt de wisselaar geen CD's af. Hij laat wel even de titel van de CD zien, maar schiet daarna op: CD unreadable.
    Het is overigens wel een originele gewone muziek CD. Dus niet gebrand of MP3 formaat. Heeft overigens ook niet met de componenten protectie te maken. Ligt echt aan de wisselaar i.c.m. de MMI. (Softwarematige aansturing v.w.b. communicatie)
    Wat mij ook opviel na de eerste update is dat de huidige wisselaar, die geen MP3 ondersteunt, een andere SW Rel heeft dan voor de update. SW Rel: 0430 tegenover SW Rel: 0470. Blijkbaar wordt dus ook de huidige wisselaar voorzien van een nieuwere software. Om het zekere voor het onzekere te nemen zal ik de MP3/CD wisselaar inbouwen alvorens ik de update naar SW0410 ga uitvoeren. Wordt vervolgd............

  20. #19
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    keep us posted
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: CD-wisselaar uitbouwen

    Ik ben voorlopig even terug met mijn originele wisselaar gewone cdtjes aan het spelen. Na 1 juni ga ik meer weten, want dan moet mijn auto op groot onderhoud en dan kunnen ze gelijk de update draaien.

    Na een telefoontje naar Audi wist de techneut me te zeggen dat de update eerst moet gedaan worden met de originele wisselaar erin. Vervolgens moet de MP3 lader erin en wordt er nagekeken of er voor de MP3 lader zelf ook een sw update bestaat. Zo ja wordt die er gelijk ook opgezet en dan zou de componentenprotectie moeten verwijderd kunnen worden. (en ik heb mmi high)

    Op zich is het allemaal een knap systeem, maar ik vraag me voor de drommel af waarom dat die componentenprotectie is ingevoerd...
    In mijn Golf destijds gooide ik de oude radio eruit, de nieuwe erin (lees 3 stekkertjes en wat klauwtjes) en ik speelde mp3's en alles af wat ik maar wenste.
    Goed, nu heb ik wat surround geluid en alles, maar met wat extra speakers te steken en die geweldige autoradio toen waar ik vertragingstijden mee kon instellen kon ik gerust hetzelfde bereiken in de Golf hoor...

    Moeilijk maken wat makkelijk ook kan?
    Laatst gewijzigd door raverke95; 09-05-10 om 09:52.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •