Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 140

Onderwerp: MMI: waardeloos!

  1. #21
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door btbone Bekijk Berichten
    Ook met een bitrate van 320 kb/s blijft het een gecomprimeerd (MP3) bestand. Vooral in het hoog ontbreekt erg veel. Wie tevreden is, is tevreden maar het is nogal overdreven om net te doen alsof de muziekkwaliteit zo goed zou zijn. Ik ben ook nog nooit een echte hi-fi liefhebber tegengekomen die thuis Bose heeft staan. Natuurlijk kun je in een auto niet veel verwachten maar toch wel tenminste dat de installatie CD kwaliteit moet aankunnen. (Dat kon zelfs in m'n vorige A4)
    Koop een analoge pickup en sluit deze aan in je auto, vergeet niet gelijk een aardpen de grond in te slaan, en een gescheiden spannings systeem aan te leggen. Dat is wat een echte audiofiel zou adviseren. Los van de speakers op spikes, gouden aansluitstrips etc.

    De geluidskwalititeit van mp3 is prima voor in de auto zeker met het gebruikersgemak in het achterhoofd, maar jouw eerdere stelling dat het alleen goed is voor boem boem muziek. Grote vogelkwats! Tja had een extra cdwisselaar kunnen overwegen om zo niet afhankelijk te zijn van de MP3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door btbone Bekijk Berichten
    Mijn grootste klacht is overigens de navigatie die meer dan een jaar en soms wel bijna twee jaar achterloopt. En dat in een auto van meer van € 70.000,-.
    Zoals al gezegd, audi (maar ook bmw, tomtom etc) is afhankelijk van de kaarten leveranciers. Navigatie wil nog niet zeggen dat je je ogen in je zak kunt steken en er blind op kunt vertrouwen (Ps. pas op bij die pas aangelegde vijver)

    Vind het trouwens vreemd dat je een auto van 70K koopt, zonder je eerst goed te informeren.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  2. #22

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Waarom klaag je dan niet bij de dealer waar je die wagen gekocht hebt, lijkt me sterk dat hij geen update voor je heeft, 2 jaar achterlopen is teveel en is niet nodig.

    En jij gaat nu hier vertellen dat in je A4 het geluid met cd beter was als nu met mmi in je A6? , kom dat ga ik niet echt geloven.
    Ik heb de vraag over de navigatie uiteraard bij de dealer gesteld maar ik heb de meest recente versie van de kaart. Vervolgens heb ik dezelfde vraag gesteld bij de klantenservice van Audi die geen antwoord geeft maar mij weer naar de dealer stuurt... De kaart is sterk verouderd. Dat kan iedereen controleren in gebieden waar wat is gewijzigd in de laatste 18 maanden.

    Voor geluidskwaliteit kijk je naar de gehele keten, dus van bron (b.v.CD) t/m luidsprekers. Wanneer de input slechts MP3 is kan de output nooit beter zijn. (Nu kan er nog iemand over 'emotie' beginnen...)

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Ok, maar je kan toch net als harlin al zegt een cd wisselaar erbij plakken, op die 70k zal dat ook het probleem niet meer zijn, en wat de update betreft zou ik eens kijken welke je nu hebt, de dealers weten er vaak ook niet veel van als ik soms lees hier op het forum. Kijk welke jehebt nu en post het hier, dan is er vast wel iemand die je kan vertellen of het de laatste is.

    rns-e navigatie is bij 2010 dus ik neem aan dat de mmi niet heel veel ouder kan zijn.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    De akoestische omgeving van de auto is zonder extreem high-end systeem (= op maat gemaakt met de duurste componenten) per definitie minder dan een goede MP3. Bij een 7 ruggen kostend B&O-systeem in een nieuwe A8 zou je het verschil wel eens kunnen horen tussen een MP3 en een CD.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    134
    Kudos
    0

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Helemaal mee eens. Hou keurig geisoleerd een A6 ook is, kwaliteit van de MP3 of CD doet er tijdens het rijden toch niet echt meer toe? Dat verschil is in mijn beleving niet echt te horen.

    De frustratie die ik wel begrijp, maar in mijn ervaring generiek is voor alle af-fabriek navigatiesystemen, is dat de kaarten inderdaad ver achter lopen. Voordat een gewijzigde situatie in kaart gebracht is door de kaartenmaker, verwerkt is in een nieuwe release, en vervolgens beschikbaar gemaakt wordt voor de verschillende merkgebonden systemen zijn er voor je het weet zo 1,5 tot 2 jaar voorbij.

    Mocht je daar echt niet tegen kunnen, neem een TomTom. Dat is wat up-do-date kaartmateriaal betreft echt een onverslaanbaar koopje. Zeker nu mensen zelf gewijzigde situaties kunnen ingeven en synchroniseren.

    Ik kies overigens niet voor TomTom, omdat ik het lelijk vind. Als een situatie veranderd is, dan rij ik er wel omheen, en stuurt de navi me uiteindelijk toch wel naar waar ik moet zijn. Onbekende adressen heb ik de afgelopen 5 jaar niet meegemaakt.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Waarom klaag je dan niet bij de dealer waar je die wagen gekocht hebt, lijkt me sterk dat hij geen update voor je heeft, 2 jaar achterlopen is teveel en is niet nodig.

    En jij gaat nu hier vertellen dat in je A4 het geluid met cd beter was als nu met mmi in je A6? , kom dat ga ik niet echt geloven.
    Hoe zit dat eigenlijk, moet je die 250 euro elk jaar betalen aan de dealer of doet hij dat gratis? Maw is die 250 euro enkel voor de dealer en kan hij daarmee alle auto's updaten?
    Laatst gewijzigd door SlasZ; 09-06-10 om 17:19.
    Audi A6 40TDI Quattro 2019 - Stage 1 250pk/460nm

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    De software voor de systeemupdate kost een tientje of zo, de kaarten kosten veel meer. Als je het door de dealer laat doen, betaal je gewoon de tijd van het updaten en wellicht kost het je minder als er bij de update iets verziekt wordt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De software voor de systeemupdate kost een tientje of zo, de kaarten kosten veel meer. Als je het door de dealer laat doen, betaal je gewoon de tijd van het updaten en wellicht kost het je minder als er bij de update iets verziekt wordt.
    Dus als je wil dat de dealer je kaarten update betaal je toch de volle pot (paar honderd euro)?
    Audi A6 40TDI Quattro 2019 - Stage 1 250pk/460nm

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Dat zeg ik, voor de uren.

    Maar waarom bel je niet gewoon even met de dealer voor een prijsopgaaf?
    Laatst gewijzigd door tom; 09-06-10 om 17:53.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mavos Bekijk Berichten
    Dit is m.i. te ondervangen door de timer die in het MMI zit voor TMC te gebruiken: dit kan je dacht ik zo instellen dat ie 's morgens al een half uur voor je vertrek begint met alle TMC ellende te downloaden. Rij je dan weg dan heeft je navi al wel meteen alle actuele gegevens bij de hand. Dat zou dus een oplossing kunnen zijn.
    Dan mag je mij wel eens uitleggen hoe dat zou moeten werken........
    Bij mij staat de timer op 1 uur ingesteld, maar dat betekend dat 'ie nog een uur langer opneemt en niet een uur van tevoren (auto kan toch ook niet weten wanneer dat uur ingaat!!)

    Vandaag weer in een file gestaan van 6km. Stond wel in de filelijst op internet, maar op de MMI???? Echt niet!

  12. #31
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    En via welke zender laat je hem de lijst maken dan ed? of staat hij op auto? 6km heb je bijna niet of iedergeval een melding van tenzij je er niet omheen kan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #32
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En via welke zender laat je hem de lijst maken dan ed? of staat hij op auto? 6km heb je bijna niet of iedergeval een melding van tenzij je er niet omheen kan.
    Als zender staat/stond Radio538 ingesteld, op het moment dat ik in de file stond werden er wel enkele andere files doorgegeven. Via mijn Blackberry kon ik op Internet zien dat "mijn" file wel degelijk gemeld werd.

    Het is mij echter niet bekend hoe die zenderkeuze instelbaar is. Ik weet niet te beter dan dat MMI de zender neemt die je ook via de radio beluistert op dat moment. Hebben we op dit forum al eens eerder besproken en toen ook geen antwoord op gekomen, anders zou ik de zender instellen op Skyradio of zo. Alhoewel ik vanuit andere auto's toch wel goede ervaring had met de doorgifte via 538.

    In het verleden ook al vaak genoeg getest.....als je in de file stond die niet gemeldt werd, wisselen naar diverse zenders maar vaak genoeg dat jou file dan nergens voorkwam en wel op de radio gemeld werd (of internet). En nee, dat was niet alleen met hele korte files, ook meegemaakt met 20km.

  14. #33
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Via welk menu in de MMI (3G) kun je de TMC instellen dan? Ik heb er naar gezocht maar nog geen opties voor gevonden.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door btbone Bekijk Berichten
    Ook met een bitrate van 320 kb/s blijft het een gecomprimeerd (MP3) bestand. Vooral in het hoog ontbreekt erg veel. Wie tevreden is, is tevreden maar het is nogal overdreven om net te doen alsof de muziekkwaliteit zo goed zou zijn. Ik ben ook nog nooit een echte hi-fi liefhebber tegengekomen die thuis Bose heeft staan. Natuurlijk kun je in een auto niet veel verwachten maar toch wel tenminste dat de installatie CD kwaliteit moet aankunnen. (Dat kon zelfs in m'n vorige A4)
    Mijn grootste klacht is overigens de navigatie die meer dan een jaar en soms wel bijna twee jaar achterloopt. En dat in een auto van meer van € 70.000,-.
    Ik vraag me eigenlijk af over welke MP3's je het hebt.
    De meeste MP3's zijn rap rap geconverteerd van een cd.
    Maar je kan ook CD's naar MP3 converteren zonder enige kwaliteitsverlies.
    En op dat vlak is MP3 even goed als CD-kwaliteit, zolang de bitrates hoog genoeg is.
    Zelfs in het Bang&Olufsen systeem van de A8 zou je dit niet mogen horen (kan niet uit ervaring spreken).
    MP3 is trouwens gemaakt om CD-kwaliteit te evenaren, en daarin zijn ze geslaagd. Zolang jij niet van die brol kwaliteit downloadt...

    Ik krijg zelfs de indruk (na al uw posts) dat je de slechte MP3 kwaliteit inbeeldt. Je hebt volgens mij nu een zwaar vooroordeel tegen je A6 en probeert alles slecht te vinden, zonder je dat zelf beseft.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #35
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    En nee, dat was niet alleen met hele korte files, ook meegemaakt met 20km.

    Mijn ervaring is dat alleen het stom stom systeem op internet redelijk aktueel is.
    Zolang dat nog niet via rds of een andere manier doorgegeven wordt,
    is de filemelding niet echt bruikbaar.
    Ik heb het uitstaan.
    Werd er gek van, voor ik het wist reed ik weer eens door de polder ipv de snelweg.
    En daar was echt geen file.

    Regel:

    Op je route staat file tussen 06.00-10.00 uur en 14.30 en 19.30 uur.

    Klopt 9 van de 10 keer.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #36

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    [QUOTE=edraket31;961093]Dan mag je mij wel eens uitleggen hoe dat zou moeten werken........
    Bij mij staat de timer op 1 uur ingesteld, maar dat betekend dat 'ie nog een uur langer opneemt en niet een uur van tevoren (auto kan toch ook niet weten wanneer dat uur ingaat!!) QUOTE]

    Vriendelijk vragen ("Wil je...") zonder uitroeptekens werkt uitnodigender :-).Evengoed het antwoord: zoals je 'm nu hebt ingesteld gaat ie om 1 uur 's nachts alle TMC info downloaded: daar heb je inderdaad niks aan. De twee timers kunnen op een 24-uurs schaal worden ingesteld. Vanaf het ingestelde tijdstip laden ze exact een uur lang alle TMC ellende. Als je iedere ochtend om 8:00 vertrekt moet je de timer dus op 7:00 uur instellen. Stap je om 8:00 in dan heeft ie dus al alle actuele file info 'binnen' en is je Navi direct bekend met de meest actuele situatie (voor wat dat waard is in dit land :-).

    Handleiding hiervan te vinden op pagina 326 van de MMI manual en de middenconsole indrukken toets 'INFO', dan 'SETUP' en daar kiezen voor 'TP info timer'... dat is alles.

    Hoop dat dit helpt :-)

    groet

  18. #37

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Via welk menu in de MMI (3G) kun je de TMC instellen dan? Ik heb er naar gezocht maar nog geen opties voor gevonden.
    pagina 326 van de handleiding of in je auto toets 'info', dan 'setup' en dan 'TP infor timer'

  19. #38
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Thanks! ik ga het meteen even checken, wel apart .. heb van het weekend de hele handleiding doorgespit maar blijkbaar toch bepaalde zaken over het hoofd gezien!

    Tijd voor ronde nummer 2!

  20. #39
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Als zender staat/stond Radio538 ingesteld, op het moment dat ik in de file stond werden er wel enkele andere files doorgegeven. Via mijn Blackberry kon ik op Internet zien dat "mijn" file wel degelijk gemeld werd.

    Het is mij echter niet bekend hoe die zenderkeuze instelbaar is. Ik weet niet te beter dan dat MMI de zender neemt die je ook via de radio beluistert op dat moment. Hebben we op dit forum al eens eerder besproken en toen ook geen antwoord op gekomen, anders zou ik de zender instellen op Skyradio of zo. Alhoewel ik vanuit andere auto's toch wel goede ervaring had met de doorgifte via 538.

    In het verleden ook al vaak genoeg getest.....als je in de file stond die niet gemeldt werd, wisselen naar diverse zenders maar vaak genoeg dat jou file dan nergens voorkwam en wel op de radio gemeld werd (of internet). En nee, dat was niet alleen met hele korte files, ook meegemaakt met 20km.
    Ik zal het wel eens opzoeken maar ik meen gezien te hebben dat je per zender in kan stellen of op auto, met auto haalt hij het uit alle zenders die beschikbaar zijn. Het zal best wel ens niet kloppen maar ik heb toch ook wel gehad dat iedereen me nog keihard voorbij knalde terwijl ik al wist dat het binnen 1km langzaam rijden was.
    Als je iemand bent die het ding negeerd "en het zelf wel weet" dan kan je het beter uitzetten inderdaad anders is het een onding.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 10-06-10 om 10:42.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI: waardeloos!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mavos Bekijk Berichten
    Vriendelijk vragen ("Wil je...") zonder uitroeptekens werkt uitnodigender :-).Evengoed het antwoord: zoals je 'm nu hebt ingesteld gaat ie om 1 uur 's nachts alle TMC info downloaded: daar heb je inderdaad niks aan. De twee timers kunnen op een 24-uurs schaal worden ingesteld. Vanaf het ingestelde tijdstip laden ze exact een uur lang alle TMC ellende. Als je iedere ochtend om 8:00 vertrekt moet je de timer dus op 7:00 uur instellen. Stap je om 8:00 in dan heeft ie dus al alle actuele file info 'binnen' en is je Navi direct bekend met de meest actuele situatie (voor wat dat waard is in dit land :-).
    De TP Info Memory functie heeft niks met TMC te maken, maar met de verkeersinformatie-berichten. Dat heet TIM, en het werd volgens de Duitse wikipedia uitgevonden door Blaupunkt. Het gaat hier dus om audio-opnames van voorgelezen verkeersinformatie, niet om digitale TMC berichten die op de kaart weergegeven kunnen worden.
    TIM is handig als je elke dag op hetzelfde tijdstip vertrekt: de auto neemt de verkeersberichten van het uur voor je vertrek op, en je kan dan die verkeersinformatie beluisteren bij je vertrek. Zonder TIM moet je misschien 10 a 15 minuten wachten op nieuwe verkeersinformatie, of je enkel baseren op de kaart met TMC info.
    Bij Volkswagen had de MFD2 navigatie unit dit ook, maar de huidige RNS510 heeft het dan weer niet.

    groetjes,
    T

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •