Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 395

Onderwerp: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

  1. #221
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @ mark: needle sweep gaat niet op jouw A6, enkel op de facelift.
    Pinkers laten meebranden gaat ook niet, kan je wel zelf maken met een module. Zie www.uslights.nl
    Wat het verschil is tussen die gordeltonen, weet ik niet, zal wel andere toon/ variatie oid zijn.

    @ Poets: Ja, gevoeligheid kan je instellen.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  2. #222
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Even een nOOb vraagje

    Kun je met Vagcom de gevoeligheid van de regensensor aanpassen (is icm lichtsensor geschakeld volgens mij)
    Bij het gemiddelde miezerbuitje staan ze al op de hoogste stand te wissen.
    Ik word daar echt dol van.
    Man wat mis ik die ouderwetse interval die je ook nog eens kon instellen in 3 standen.

    Hoi Poetsertje,

    Op de site van Gerrit Speek (zie link in mijn bovenstaand bericht) wordt ook een mogelijkheid geboden om de gevoeligheid van de regensensor aan te passen. Zie

    Regensensor gevoeligheid (Rain Sensor Correction): met een pulldown-menu kan de gevoeligheid van de regensensor worden ingesteld. W.s. bedoeld om de sensor af te stemmen op de dikte en kleur van de voorruit. Aanwezig bij Seat 6J, byte 2, bit 0-7.

    Wellicht bereik je in jou geval wel het gewenste resultaat door deze optie aan te passen..


    Gr. Mark
    Laatst gewijzigd door Mark19; 06-11-12 om 18:26.

  3. #223
    LowA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    172
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Ik vroeg mij af of het ook mogeijk is om de richtingaanwijzers aan de voorzijde van m'n A6 2.7 TDI uit 2005 (4F2 model) zwak te laten branden zodat je een soort " American Look " krijgt? (en zo ja, is dit dan bv. voor apk ook simpel via het Hidden menu tijdelijk weer uit te schakelen?)
    Ik heb een us module geplaatst (www.uslights.nl) op mijn A6 voor die us look ... Werkt super goed ...
    Laatst gewijzigd door LowA6; 07-11-12 om 15:30.
    Audi A6 4F 2.0TDI Multitronic 140pk ....
    Vw Bora 1.9TDI on 1.3bar Boost 237pk .... RIP

  4. #224
    Mark19's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LowA6 Bekijk Berichten
    Ik heb een us module geplaatst (www.uslights.nl) op mijn A6 voor die us look ... Werkt super goed ...
    Hoi LowA6,

    Ik zag zojuist de foto van jou A6 in jou showroom waarbij de knipperlichten zwak branden. Geeft toch wel een vetcoole uitstraling joh !!
    Ik denk er aan om het alsnog bij mijn A6 te doen maar hoe sluit je die aan? Ik zie dat ze bij jou ook branden terwijl alle overige verlichting uit is....
    En krijg je geen foutmeldingen van het vagcom systeem dat er iets niet klopt met de verlichting ??
    Het liefst zou ik deze verlichting tegelijkertijd aan hebben met het stadslicht en dat ik ze met bv. APK ook uit kan schakelen.

    Ik vindt het érg jammer dat ze niet, zoals bij het faceliftmodel wel mogelijk is, gewoon via vagcom ingeschakeld kunnen worden. (Mijn A6 beschikt over het uitgebreide verlichtingspakket met LED remlichten en LED portier sfeerverlichting. (is het overigens zeker dat dit ook niet mogelijk is op mijn type vanwege die verlichtingsoptie waar mijn auto over beschikt??)

  5. #225
    LowA6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    172
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark19 Bekijk Berichten
    Hoi LowA6,

    Ik zag zojuist de foto van jou A6 in jou showroom waarbij de knipperlichten zwak branden. Geeft toch wel een vetcoole uitstraling joh !!
    Ik denk er aan om het alsnog bij mijn A6 te doen maar hoe sluit je die aan? Ik zie dat ze bij jou ook branden terwijl alle overige verlichting uit is....
    En krijg je geen foutmeldingen van het vagcom systeem dat er iets niet klopt met de verlichting ??
    Het liefst zou ik deze verlichting tegelijkertijd aan hebben met het stadslicht en dat ik ze met bv. APK ook uit kan schakelen.

    Ik vindt het érg jammer dat ze niet, zoals bij het faceliftmodel wel mogelijk is, gewoon via vagcom ingeschakeld kunnen worden. (Mijn A6 beschikt over het uitgebreide verlichtingspakket met LED remlichten en LED portier sfeerverlichting. (is het overigens zeker dat dit ook niet mogelijk is op mijn type vanwege die verlichtingsoptie waar mijn auto over beschikt??)
    Goh... rij er al een tijdje mee rond dus echt herinnere doe ik me niet meer ... Je kan altijd eens kijke op het schema op hun site ... Als je niet wil dat ze bij de apk brande zou ik voorstelle om eventjes de massa aftekoppele
    Audi A6 4F 2.0TDI Multitronic 140pk ....
    Vw Bora 1.9TDI on 1.3bar Boost 237pk .... RIP


  6. #226
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Even een nOOb vraagje

    Kun je met Vagcom de gevoeligheid van de regensensor aanpassen (is icm lichtsensor geschakeld volgens mij)
    Bij het gemiddelde miezerbuitje staan ze al op de hoogste stand te wissen.
    Ik word daar echt dol van.
    Man wat mis ik die ouderwetse interval die je ook nog eens kon instellen in 3 standen.

    Met de stand van je intervalschakelaar kan je de gevoeligheid van de sensor ook instellen, langere interval is een tragere reactie van de sensor

  7. #227

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    171
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juno Bekijk Berichten
    Met de stand van je intervalschakelaar kan je de gevoeligheid van de sensor ook instellen, langere interval is een tragere reactie van de sensor
    Zelfs als die bij mij op de laagste stand staat gaat die nog als een gek tekeer.
    Als ik hem eens op zijn max zet en dan weer naar zijn laagste stand is het even goed maar nadien gaat hij weer veel te snel bij het minste regendruppeltje, heb al wel gemerkt dat het ook met je snelheid te maken heeft...

  8. Ad
  9. #228
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ghost Bekijk Berichten
    Zelfs als die bij mij op de laagste stand staat gaat die nog als een gek tekeer.
    Als ik hem eens op zijn max zet en dan weer naar zijn laagste stand is het even goed maar nadien gaat hij weer veel te snel bij het minste regendruppeltje, heb al wel gemerkt dat het ook met je snelheid te maken heeft...
    Het heeft inderdaad ook met je snelheid te maken en bij mij is het idd ook zo dat hij even langzaam gaat en dan weer sneller, nadat je hem op de laagste stand hebt gezet. Maar het is niet zo dat hij bij elk druppeltje al begint te wissen, de ruit moet echt wel goed nat zijn voor hij begint. Maar als hij dan begint is de snelheid wel slecht bij te regelen.

  10. #229
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Tweak 8 : lap timer en oliedruk. Wanneer ik de instructie volg dan verschijnt er in het BIS de laptimer en het oliedruk symbool. Echter verschijnt er totaal geen temperatuur en kan ik de laptimer wel starten en pauzeren, maar niet terug op 0 zetten.

    Mijn pareltje is een 2.7tdi quattro van 6/2009 maar is de module die ik heb wel geschikt voor deze functie. Het is te gek voor woorden om deze tweak uit te voeren als er geen temperatuur/oliedruk kan getoond worden.

    Needle sweep aanpassing is wel goed gelukt.

    Ketelapper weet wel raad?
    Laatst gewijzigd door bensen; 15-03-13 om 17:00.

  11. #230
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.177
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Jawel, ketelapper to the rescue Als ik het me nog goed herinner...
    Olietemperatuur wordt pas weergegeven vanaf 70 graden (of misschien 60) dus eerst even warm rijden.
    Reset van laptimer door knop onderop stengel in te drukken en vasthouden.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #231
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Ketelapper man ge zijt nen engel. Ik dacht even dat mn wagen niets van olie kon weergeven...
    Binnenkort, als het wat warmer is, een deftige schoonmaakbeurt en wat foto's posten.

    Alleszins bedankt.

  13. #232
    emo56's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    37
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    2. bevestigingstoon van alarm bij vergrendelen
    zowel pré-facelift als facelift A6

    stuurgroep 46
    functie 07
    bij de laatste vier cijfers 2048 optellen
    kies “test”
    kies “save”
    kies “done, go back”

    ik heb orgineel af fabriek een alarm in de auto.
    alleen snap ik niet waar ik die 2048 moet gaan optellen.
    er staan 4 rijtjes waar ik ze kan invoeren,dat zijn de

    software coding
    worksshop code
    importer number
    equipment number

    welke van de 4 moet ik de 2048 optellen ?

    en ik zie geen test & save staan maar alleen Do it!


    kan iemand mij even helpen
    audi a6 2.7 tdi quatro tiptronic
    ik rij niet hard.... ik vlieg laag.........

  14. #233
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.177
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Na stappen (1) openen van stuurgroep 46 en (2) openen van functie 07-coding, komt er een scherm waarin de huidige code staat. Waarde van 7 posities. Ter illustratie: in mijn 2010 A6 was dit 0140017 en dit is geworden 0142065. Als er in dat scherm vier invoerveldjes zijn, denk ik uit het blote bolletje dat het bij 'software coding' zal zijn.

    De knoppen "test" en "save" zou je wel moeten zien, maar ze worden pas 'klikbaar' als je een wijziging hebt ingevoerd. Anders is er niets te testen of op te slaan
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #234
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Wink Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    hierbij foto van de lap timer en de olietemperatuur. Deze laatste wordt pas vanaf een temperatuur vanaf 60 graden getoond.

    Heeft de rode boost-balk enige functie? Zelf heb ik daar geen activiteit waargenomen...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door bensen; 17-03-13 om 20:22.

  16. #235
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.177
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @bensen
    Welke motor heb je? Is weergave van turbodruk... dus alleen functie als je een turbo hebt. Maar zelfs dan niet betrouwbaar In mijn ex-A6 varieerde de weergave van 25% (stationair) tot 75% (volgas). In huidige 4G lijkt weergave veel beter te zijn; in ieder geval variatie van 0 tot 100%. Maar ach, enige nuttige in dit gimmick-schermpje is de olietemperatuur.


    Foto van weergave in 4G, toch weer wat mooier geworden Inclusief snelheid en "shiftlights" (met bak in manual-stand) erbij

    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #236
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @ketelapper,
    mijn motorcode is CANC, dus de herziene 2.7tdi en ik dacht dat die ook voorzien was van een turbo...
    Het is In ieder geval een groot voordeel om de olietemperatuur te zien variëren in functie van de belasting.
    In de 4G is het inderdaad ronder en mooier.

  18. #237

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    vandaag den a6 fl op vagcom gezet, alle opties die ik via vagcom moest aanvinken om te activeren werken niet,
    elke keer als ik die aanvinkte en dan uit menu ging test maakte werkte het niet en als ik weer ging gaan kijken of hij nog aangevinkt was, was die weer uitgevinkt.
    weet er iemand wat het probleem zou zijn?

    alvast bedankt
    -Ex Audi A3 SB S-line ibis Facelift-
    -audi A6 2009 sedan-

  19. #238
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.626
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    ik denk dat je "done", "save" en of "test" bent vergeten alvorens scherm te verlaten
    (andersom eigenlijk)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #239

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    ik denk dat je "done", "save" en of "test" bent vergeten alvorens scherm te verlaten
    (andersom eigenlijk)


    in de venster heb ik niet de mogelijk om deze te doen,

    ik krijg zelfde venster als link, dit is een vb niet mijn scherm

    url
    -Ex Audi A3 SB S-line ibis Facelift-
    -audi A6 2009 sedan-

  21. #240
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.177
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Als je in zo'n long-coding scherm iets aanpast, moet je even met tab (of muis) doorgaan naar een andere byte en pas daarna met 'exit' (linksboven) uit scherm gaan.
    Daarna zie je in het volgende scherm oude en nieuwe code onder elkaar staan, dus dan kun je zien of wijzigingen zijn overgenomen. Dan nog test-save-done en codering is opgeslagen. Succes
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •