Pagina 16 van 20 EersteEerste ... 6121314151617181920 LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 320 van de 395

Onderwerp: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

  1. #301
    Tuura's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Die gegraveerde knoppen zien er inderdaad goed uit. Waar heb jij die "blendes" besteld? Hoeveel kosten ze?

    Ik heb trouwens ook geen "park sensor knopje" in mijn 2010 4F. Ik heb wel parkeersensoren achter, maar ik kan het nooit even uitzetten. Is dit nog te bestellen en in te bouwen?

    Update:
    Heb de pdc switch zelf al gevonden: http://stores.ebay.com/AZA24-Online/...sub=6526604015
    Maar hoe kan ik het inbouwen en werkend krijgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dbais Bekijk Berichten
    inmiddels heb ik het zelf al gevonden..voor diegenen die misschien ooit ook van die coole knopje wil:

    het dashboardgedeelte waar de knopjes inkomen kan als 1 geheel losgetrokken worden, en het linkse knopje kan onder de esp (de een voorziet de ander van stroom) en de rechtse onder de parking knop. Voorzichtig de unit weer terugplaatsen en klaar is kees!
    5 minuten werk, maximaal plezier. Vooral als het donker is met verlichting aan ziet het er erg gaaf uit..
    Laatst gewijzigd door Tuura; 16-06-14 om 14:10.

  2. #302
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuura Bekijk Berichten
    Die gegraveerde knoppen zien er inderdaad goed uit. Waar heb jij die "blendes" besteld? Hoeveel kosten ze?

    Ik heb trouwens ook geen "park sensor knopje" in mijn 2010 4F. Ik heb wel parkeersensoren achter, maar ik kan het nooit even uitzetten. Is dit nog te bestellen en in te bouwen?

    Update:
    Heb de pdc switch zelf al gevonden: http://stores.ebay.com/AZA24-Online/...sub=6526604015
    Maar hoe kan ik het inbouwen en werkend krijgen?
    de knop is alleen bedoeld als je ook parkeersensoren voor hebt...
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  3. #303

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    vraagske

    is het mogelijk om de plate filler op een originele grill van pre face lift te plaatsen of enkel op de s6 grill ?

    en kan de achteruitrijcamera in pre facelift nog ingebouwd worden ?

  4. #304
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.179
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @lorre07
    Op de standaard grille is de 'voorplaat' los wanneer de auto parkeersensoren vóór heeft. Als er geen sensoren vóór zitten, is de grille uit één stuk en kun je de plaat dus niet los vervangen.

    Over inbouw van achteruitrijdcamera kunnen de @audimannetjes van Coen Donkers / Audiparts Veghel je waarschijnlijk meer vertellen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #305

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @ketelapper

    mercie voor de reactie

    er zitten sensoren op
    maar hoe zit het dan met die sensoren
    bestaan er standaard plate fillers met sensoren in ?

    en heb hier ergens terug iets gelezen met afstand weergave van de parkeersensoren op scherm bij een model van 2006
    ketelapper jij zij dat wagens met voor en achter sensoren dit standaard hebben maar bij mij is dit niet het geval
    @audimannetjes

    bij deze de vraag dus ofdat het mogelijk is om in een pre facelift achteruitrijcamera mogelijk is
    als ik me niet vergis heb ik mmi multimedie 3g
    Laatst gewijzigd door lorre07; 03-08-14 om 15:33.


  6. #306
    RML84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Is er ergens een overzicht wat je precies in het hidden menu kan instellen?

    Ik heb bijvoorbeeld geen rds weergave op het mmi scherm bij radio zender.
    Ik wil mijn huidige locatie zien in mijn bis of mmi scherm zonder een route in te stellen. Kompas dus. Kwam wel eea tegen maar vraag het hier eerst even.

    En een andere vraag. Onder car en dan setup aanklikken krijg ik te zien dat er verder geen car instellingen beschikbaar zijn. Mis ik iets hier?
    | '06 Audi A6 4F Avant | Proline sport| 3.0tdiQ BMK | | Northern blue pearl LZ7R | 248.000km | 280pk & 600nm VVT tuned | s6 grill | 19' Rotor (Z) 18' S-line (W) | Privacy glass | Cognac leder sportstoelen | S-line spiegelkappen |

  7. #307
    MisterJRF's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    136
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Als je zonder route in te stellen je locatie wilt zien, kun je in je nav scherm via een van de 4 knoppen van je mmi bediening de locatieweergave aanzetten. Dan krijg je het scherm met kompas en je gps coordinaten. Bedoel je dit? Overigens alleen zichtbaar op je MMI, je bis blijft radio/audio info geven en je bc data
    Audi Q7 4L 4.2 FSI V8
    Audi A6 4F 3.0TDI

  8. Ad
  9. #308
    RML84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Ik bedoel dat hij laat zien op welke straat/weg ik rij. Nu zie ik het pijltje wel op een locatie maar dit is niet duidelijk genoeg als je een woonwijk in rijd.
    Ik kreeg inderdaad in het BIS voorheen de huidige locatie te zien. Nu dus niet, vind dat een groot gemis. Nu moet ik stilstaan, zoomen en dan via een omslachtige instelling de kaart bekijken. Ik had gehoopt dat dit in te stellen was, zeker omdat het in de A4 van hetzelfde bouwjaar wel mogelijk is.
    | '06 Audi A6 4F Avant | Proline sport| 3.0tdiQ BMK | | Northern blue pearl LZ7R | 248.000km | 280pk & 600nm VVT tuned | s6 grill | 19' Rotor (Z) 18' S-line (W) | Privacy glass | Cognac leder sportstoelen | S-line spiegelkappen |

  10. #309
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    het is wel Zo dat je bij "Positie" wel straatnamen ziet in het grote MMI scherm en bij "Positie 3D" geen straatnamen. tis maar dat je het weet. straatnaam in BIS is mij niet bekend. zou wel leuk zijn ja.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  11. #310

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RML84 Bekijk Berichten
    Ik bedoel dat hij laat zien op welke straat/weg ik rij. Nu zie ik het pijltje wel op een locatie maar dit is niet duidelijk genoeg als je een woonwijk in rijd.
    Ik kreeg inderdaad in het BIS voorheen de huidige locatie te zien. Nu dus niet, vind dat een groot gemis. Nu moet ik stilstaan, zoomen en dan via een omslachtige instelling de kaart bekijken. Ik had gehoopt dat dit in te stellen was, zeker omdat het in de A4 van hetzelfde bouwjaar wel mogelijk is.
    Zie nu dat je vraag op twee plaatsen staat. Graag eentje weghalen. Is verwarrend en vind onze moderator ook niet leuk
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  12. #311
    Terzio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Ik wil de topicstarter ketelapper, en natuurlijk ook forumleden met hun nuttige aanvullingen, laten weten dat ik veel wijzer geworden ben en aardig wat inzicht gekregen heb in de mogelijk- en onmogelijkheden van de A6 sinds ik o.a deze prachtige topic heb ontdekt. Hartelijk dank van een nieuw forumlid.

    Groet,
    Terzio
    De vangrail hitten met de achterkant van je bolide noemen we onderstuur, terwijl met de voorzijde van je auto de vangrail toucheren betiteld wordt als overstuur, maar dan net andersom. Audi Avant A6 3.0 TFSI Quattro AUT C6 2009 +400pk.

  13. #312
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.179
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @Terzio

    En graag gedaan! Hier is het forum voor bedoeld, wat mij betreft!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #313
    snelweg
    Guest

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Wow, @ketelapper dit is een hele mooie lijst.
    Staan inderdaad wel een paar leuke dingen tussen.

  15. #314

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    66
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Heerlijk zo'n lijst met mogelijkheden.

    Ben al een tijdje "lezend" forumlid en heb uit nieuwsgierigheid een Hex+Can Bami kabel met VagCom 12.12. uit china laten komen. Werkt goed en diverse aanpassingen aan onze 4F kunnen doen. Ook heb ik hier gevonden hoe ik alles van de MMI 2G kon updaten naar 5570 met behulp van de drie update cd's.
    De site van Gerrit Speek is ook heel behulpzaam
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

    Updates die gelukt zijn;
    -Piep bij Alarm inschakelen
    -Verborgen menu vrijschakelen.
    -Spiegel kantelen bij achteruit inschakelen.
    -Achter piepers grafisch zichtbaar in MMI
    -Motor voorverwarming aanschakelen. (weet niet of het echt helpt)
    -Interieur ventilator op timer aan kunnen zetten via MMI
    -Dagrij verlichting kiezen in MMI
    -Accu laadtoestand weergeven in MMI
    -Autobaan licht (Nog niet bevestigd gekregen dat het ook echt werkt)
    -Navigatie CD blokkering opheffen. (En nu fijn de navi 2015 west Europa erin)
    -Handrem vrijgeven zonder noodzaak voetrem intrappen.

    Waar ik nog mee worstel is de voetverlichting (lijkt me gewoon leuk):
    Quote gerritspeek

    MMI 2g
    09-Boordnet]
    Hercoderen-07] longcoding
    Byte 16] [Bit 6] activeren


    eind Quote.

    Echter bij mij komt de optie longcoding niet op in VCDS

    Weet iemand of het dan onmogelijk is? Hopelijk is daar een workaround voor.

    Wil overigens best klaarstaan met de kabel voor eventuele uitlezing en aanpassing. Woon in omgeving Leusden (Bij Amersfoort)

  16. #315
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.179
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Longcoding komt in beeld, nadat je op 07 Coding hebt geklikt. Je krijgt dan de lange coderegel in beeld, met daaronder knopje 'longcoding helper' (meen ik, zoiets).
    Als dat niet opkomt... dan weet ik het helaas niet Codering van voetruimteverlichting ken ik ook alleen van A4's B8 waarop ik dat heb gedaan. Alle A6'en die ik heb gehad of gecodeerd, hadden af fabriek lichtpakket...

    @carpediem misschien idee
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #316
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Longcoding komt in beeld, nadat je op 07 Coding hebt geklikt. Je krijgt dan de lange coderegel in beeld, met daaronder knopje 'longcoding helper' (meen ik, zoiets).
    Als dat niet opkomt... dan weet ik het helaas niet Codering van voetruimteverlichting ken ik ook alleen van A4's B8 waarop ik dat heb gedaan. Alle A6'en die ik heb gehad of gecodeerd, hadden af fabriek lichtpakket...

    @carpediem misschien idee
    Op een 4F krijg je zon schermpje waar je zelf de waardes op moet tellen bij de "bestaande" waarde. De instelling die hierboven staat kan dan ook niet werken op deze manier op een 4F.

  18. #317

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    66
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Op een 4F krijg je zon schermpje waar je zelf de waardes op moet tellen bij de "bestaande" waarde. De instelling die hierboven staat kan dan ook niet werken op deze manier op een 4F.
    Bedankt voor jullie (snelle) reactie,
    Onze 4F heeft veel maar geen lichtpakket, dus daar was ik al een beetje bang voor.
    Ik krijg dit in beeld2015-02-03 16.21.38.jpg

    dan klik ik op Coding - 07
    en krijg dan

    2015-02-03 16.21.58.jpg

    In princiepe moet ik er dan ( byte 16 bit 6 ) kom ik op 2 tot de macht 234 bij optellen. Dat past er helaas gewoon niet in.
    Als ik het al goed heb bedacht?
    Opties? iemand
    Laatst gewijzigd door SmartyB; 04-02-15 om 23:52.

  19. #318
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.179
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Nee, helaas. Bij jou zitten er dus geen lampjes in de voetenruimte en dan kun je die ook niet aanzetten.

    De code 0000121 kun je uitleggen met dat schermpje op jouw laatste foto. Per cijfer kun je zien wat de instelling betekent door cijfertje te vergelijken met de 'toelichting' die in het schermpje staat bij die plek van het vraagteken. Op de derde plek staat een 0, dus geen footwell lights.

    Aanpassingen in deze code werken niet met optellen, maar met cijfertje veranderen. Als je wilt dat achterlichten meebranden, verander je het laatste cijfer van 1 (Rest of World) naar 2 (Noord-Europa).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #319

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    66
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Nee, helaas. Bij jou zitten er dus geen lampjes in de voetenruimte en dan kun je die ook niet aanzetten.

    De code 0000121 kun je uitleggen met dat schermpje op jouw laatste foto. Per cijfer kun je zien wat de instelling betekent door cijfertje te vergelijken met de 'toelichting' die in het schermpje staat bij die plek van het vraagteken. Op de derde plek staat een 0, dus geen footwell lights.

    Aanpassingen in deze code werken niet met optellen, maar met cijfertje veranderen. Als je wilt dat achterlichten meebranden, verander je het laatste cijfer van 1 (Rest of World) naar 2 (Noord-Europa).
    Bedankt voor je reactie Ketelapper,
    De lampjes in de voetenruimte gaan wel aan met openen van de deuren, ook kan ik ze met vagcom afzonderlijk van de andere binnenverlichting aanzetten.
    Is de derde positie van 0000121 niet om te selecteren of er Led verlichting of halogeen verlichting is geplaatst?

  21. #320
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.179
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    OK, dus wel lampjes. Probeer dan eens wat er gebeurt als je op die derde positie (van links) een 1 zet?
    Dus code 0010121. Ben benieuwd.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •