Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 395

Onderwerp: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

  1. #21
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    @brake:

    hier de tekst die ik van Ross-Tech zelf heb geplukt:

    Coding
    Byte 00: Rain Sensor Correction (Infrared Transperency at 880nm)
    Byte 01: Light Sensor Correction (Transperency)
    Byte 02: Options
    +1 = Highway Light
    +2 = Rain Light



    Notes
    If a coding needs to be altered, it has to be converted from decimal (dec) to hexadecimal (hex).
    Bytes are counted from right to left, starting with 0. This is backwards from what you may be used to from editing Long Codings.
    Bits are counted from right to left, starting with 0.
    Once converted to hex each byte has to be converted to decimal seperately.
    Byte 02 coding is the sum of the individual options.

    Example
    Coding is "00217165" (dec) = "03504D" (hex)
    Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Rain Sensor Correction value is 77%
    Byte 01 = 50 (hex) = 80 (dec) = Light Sensor Correction value is 80%
    Byte 02 = 03 (hex) = 03 (dec) = 01+02 = Options 01 (Highway Light) and 02 (Rain Light) set



    @twijfel:
    ik heb geen idee.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    11. lichtsensor: eerder lichten aan
    zowel pré-facelift als facelift A6

    lichtere ruit programmeren waardoor sensor eerder “schemer” voelt en koplampen eerder aangaan met schakelaar op stand ‘auto’

    09 centr. Electronica
    Codering regen- lichtsensor
    Voorruit 146221 is geworden 150608 (NB: achtergrond van code ken ik niet, is door dealer gedaan met VAS5052)

    17 instr. Paneel
    App J285
    Byte 0
    Variant 2 wordt 4
    Op motortalk vond ik de achtergrond: http://www.motor-talk.de/forum/helli...-t2154809.html

    [ quote verwijderd, hierboven werd de originele bron al aangehaald ]
    http://wiki.ross-tech.com/index.php/...n/Light_Sensor


    Mijn eigen codering (A6 avant FL) is 00211757:
    rain sensor correction (standaard)=2D = 45%
    light sensor correction (standaard)=3B = 59%
    Options (zelf al aangepast)=03, rain+highwaylight

    Voor regen en licht sensor zijn dat dezelfde waarden als jouw standaardcodering was. Je garagist heeft dus zowel de regen- als de lichtcorrectie aangepast naar regen:50=80% en licht:4C=76%

    groetjes,
    T.
    Laatst gewijzigd door twijfel; 04-09-10 om 20:10. Reden: quote weggehaald

  3. #23
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    toch blijf ik het een moeilijk geheel vinden.. hex en dec... wat moet je nou invullen als je light en rain light zou willen hebben?? Ik snap er niets van... nou heb ik geen vagcom, maar als ik iets zou willen aanpassen kan ik dat wel laten doen maar dan moet ik wel aangeven wat er dan precies moet komen te staan. Ook bij mijn garage trouwens. De afgelopen aanpassingen zijn trouwens met dank aan Brake gedaan!
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    toch blijf ik het een moeilijk geheel vinden.. hex en dec... wat moet je nou invullen als je light en rain light zou willen hebben?? Ik snap er niets van...
    Het wijzigen van parameters met vagcom/vcds is vaak het aan- en uitzetten van functies. Dat zijn bits, die ofwel 0 ofwel 1 zijn. Maar in de stuurunits van de auto zitten er zoveel, dat die geprogrammeerd worden in reeksen van bits, die worden voor de gemakkelijkheid gegroepeerd per 8 bits, dat wordt 1 byte genoemd.
    De software gaat echter niet met alle stuurunits op dezelfde manier om. Soms krijg je een "helpende" interface waar je de bitjes kan aanvinken, waarna de software het zelf terug samenstelt tot bytes, maar soms niet. In dat laatste geval zie je dus een waarde van 0 tot 255 staan, een decimale waarde die eigenlijk voor 8 bits staat. Een functie aanzetten is dan "waarde +128 of +64 of +32 of ..." doen. Of met een rekenmachine (de Windows calculator bijvoorbeeld) omrekenen naar bits, wijzigen, en dan terug naar decimaal. Het kan ook een langere reeks van bits zijn die aan mekaar geschakeld wordt. Bij de regensensor waar het hierboven over gaat, is het een waarde van 0 tot 16777215, die eigenlijk voor 24 bits staat. Daarvan worden 8 bits gebruikt om functies aan en uit te zetten, en twee keer 8 bits om een getal (percentage) te programmeren. Het stuurapparaat in de auto wil gewoon weten welke 24 bits erin moeten.

    Off-topic: Voor 8 bits zijn er dus allerlei verschillende manieren om de waarde te noteren. De drie meest gebruikte zijn
    decimaal: 0 tot 255 (1 cijfer telt van 0 tot 9)
    binair: 00000000 tot 11111111 (1 cijfer telt van 0 tot 1)
    hexadecimaal: 00 tot FF (1 cijfer telt van 0 tot 15, waarbij 10 tot 15 als A tot F genoteerd worden)
    Meer informatie in een informatica- of wiskundecursus.

  5. #25
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    dank voor je uitleg. Ik zal eens het geheel uitlezen en dan precies opschrijven hoe of wat met de cijfers. Dan mijn berekening posten en kijken of het door je "afgeschoten" wordt voordat ik een verandering doorvoer

    dan ben ik in ieder geval een beetje zekerder van de zaak....
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition


  6. #26

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    misschien domme vraag maar hoe stel je dit in gaat dat via je MMI of zit ik nou ze simpel te denken

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    dank voor je uitleg. Ik zal eens het geheel uitlezen en dan precies opschrijven hoe of wat met de cijfers. Dan mijn berekening posten en kijken of het door je "afgeschoten" wordt voordat ik een verandering doorvoer

    dan ben ik in ieder geval een beetje zekerder van de zaak....
    Haha, je gaat je er toch aan wagen? Laat maar even weten wanneer je het onder de knie hebt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiguy Bekijk Berichten
    misschien domme vraag maar hoe stel je dit in gaat dat via je MMI of zit ik nou ze simpel te denken
    Nee, via VCDS/VAG-COM!
    Laatst gewijzigd door Brake; 04-09-10 om 16:58.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    en dat is ???? sorry voor weer een dome vraag maar dit is mijn 1ste Audi en hbe hem nog niet zo lang

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiguy Bekijk Berichten
    misschien domme vraag maar hoe stel je dit in gaat dat via je MMI of zit ik nou ze simpel te denken
    Als je er leestekens in zou zetten, zou het er alleszins minder uitzien als een domme vraag

    En dan wat je echte vraag betreft: de zoekfunctie van dit forum, het aparte subforum over VAG-COM, en/of google gaan je veel wijzer maken !

    PS. Een letterlijke quote uit het bericht "guideline tot het plaatsen van een topic" dat je in zowat elke subcategorie terugvindt als sticky:
    Probeer in fatsoenlijk Nederlands wat neer te zetten. Gebruik dus punctuatie en hoofdletters. Als iemand ziet dat je geeneens de moeite neemt om iets normaal te vragen waarom zou men dan z'n nek voor je uitsteken?
    Laatst gewijzigd door twijfel; 04-09-10 om 19:32.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiguy Bekijk Berichten
    en dat is ???? sorry voor weer een dome vraag maar dit is mijn 1ste Audi en hbe hem nog niet zo lang
    En na deze terechte les van twijfel toch het antwoord:

    VCDS is Vag Com Diagnose Systeem. Je kan hiermee oa je auto uitlezen op storingen (en deze vervolgens controleren op http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ry:Fault_Codes), 'opties' aan of uitzetten zoals 1 tik op de richtingaanwijzer = 3 x knipperen etc. Het is dus een stukje software om via je laptop je auto uit te lezen en te programmeren.

  12. #31

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Extreem interessant deze "patches" allemaal.
    Ben pas 2 weken in bezit van mijn A6, maar het kriebelt toch wel erg om een aantal zaken "beter" in te stellen.

    Vraagjes:
    * Moet ik zelf zo'n VCDS kopen, of is er iemand in de omgeving van Eindhoven die mij ter wille kan zijn ?
    (Hoeft niet gratis natuurlijk!)
    * Heeft het aanpassen van instellingen invloed op de fabrieksgarantie ?
    * Kan en of zal de dealer zaken (al dan niet ongevraagd) terugzetten bij een beurt ?

    Alvast bedankt...

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John73 Bekijk Berichten
    Vraagjes:
    1) Moet ik zelf zo'n VCDS kopen, of is er iemand in de omgeving van Eindhoven die mij ter wille kan zijn ? (Hoeft niet gratis natuurlijk!)
    2) Heeft het aanpassen van instellingen invloed op de fabrieksgarantie ?
    3) Kan en of zal de dealer zaken (al dan niet ongevraagd) terugzetten bij een beurt ?
    1) ongetwijfeld kan er iemand je helpen
    2) niet voor zover ik weet. Wat je zelf stukmaakt hoeft de dealer natuurlijk niet binnen garantie op te lossen...
    3) nog nooit meegemaakt. Niet alleen over wijzigingen, zelfs over vervangen modules (parkeersensoren-unit vervangen door een nieuwere bijvoorbeeld) is nooit wat gezegd.

  14. #33

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Lijkt mij inderdaad logisch, dat wat je stuk maakt, dat de dealer daar niet voor verantwoordelijk is.
    Ging mij meer om het issue dat de auto niet meer gelijk is aan "af fabriek'.
    En dat ze daar (ook al gaat het om iets wat niet aangepast is), toch moeilijk over doen.
    Maar zo horende lijkt dat dus wel mee te vallen.
    Dat is dan in ieder geval al weer prettig...
    A6 (4F/C6) 2.0 TFSI 170pk Pro Line S MT

  15. #34

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    er zijn meetings waar ze niets anders doen als "vag commen" laatst nog in Veghel bij CD
    3 keer links is ook rechts

  16. #35

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Ik heb adjego bereid gevonden om even de door Ketellapper aangedragen zaken te regelen.
    Prima service en top gozer.
    Hartstikke bedankt...
    Ben nu bv al heel blij met het kantelen van de rechter buitenspiegel.
    DVD kijken boven 250 km/uur moet ik nog ff sjekke :-D
    A6 (4F/C6) 2.0 TFSI 170pk Pro Line S MT

  17. #36
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    highway light en rain light


    Inmiddels heb ik het uitgelezen en kom tot hetvolgende,
    Dit heb ik ingevuld in het onderstaande lijstje:

    Coding is "00146221" (dec) = "023B2D" (hex)
    Byte 00 = 2D (hex) = 45 (dec) = Rain Sensor Correction value is 45%
    Byte 01 = 3B (hex) = 59 (dec) = Light Sensor Correction value is 59%
    Byte 02 = 02 (hex) = 02 (dec) = 02 = 02 (Rain Light) set


    Dit zijn bij mij dan volgens mij de waarden.

    Als ik nou de Rain Sensor Correction ophoog zet zou die misschien niet zo supersnel gaan wissen. Dus bv naar 70% en dan de Light Sensor op 70% zoals in het voorbeeld was gegeven en dan Rain light en Highwaylight dan moet dat 3 zijn.

    70% zou dan 70 zijn. dat moet dan omgezet worden naar hex en dat is 4D, dan krijg ik volgens mij 034D4D als dit omgezet wordt naar dec moet ik volgens mij 00216397 invoeren. Als het goed is heb ik dan 2 keer correction naar 70% en rain light en Highway light geactiveerd.

    Klopt deze berekening??
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  18. #37

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John73 Bekijk Berichten
    Ik heb adjego bereid gevonden om even de door Ketellapper aangedragen zaken te regelen.
    Prima service en top gozer.
    Hartstikke bedankt...
    Ben nu bv al heel blij met het kantelen van de rechter buitenspiegel.
    DVD kijken boven 250 km/uur moet ik nog ff sjekke :-D
    Graag gedaan John...
    Thanks voor je comment...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    highway light en rain light


    Inmiddels heb ik het uitgelezen en kom tot hetvolgende,
    Dit heb ik ingevuld in het onderstaande lijstje:

    Coding is "00146221" (dec) = "023B2D" (hex)
    Byte 00 = 2D (hex) = 45 (dec) = Rain Sensor Correction value is 45%
    Byte 01 = 3B (hex) = 59 (dec) = Light Sensor Correction value is 59%
    Byte 02 = 02 (hex) = 02 (dec) = 02 = 02 (Rain Light) set


    Dit zijn bij mij dan volgens mij de waarden.

    Als ik nou de Rain Sensor Correction ophoog zet zou die misschien niet zo supersnel gaan wissen. Dus bv naar 70% en dan de Light Sensor op 70% zoals in het voorbeeld was gegeven en dan Rain light en Highwaylight dan moet dat 3 zijn.

    70% zou dan 70 zijn. dat moet dan omgezet worden naar hex en dat is 4D, dan krijg ik volgens mij 034D4D als dit omgezet wordt naar dec moet ik volgens mij 00216397 invoeren. Als het goed is heb ik dan 2 keer correction naar 70% en rain light en Highway light geactiveerd.

    Klopt deze berekening??
    Ja je berekening klopt. Alleen welke richting je de percentages moet aanpassen weet ik niet zeker. Er is voor de lichtsensor ook een optie om in procenten de lichten eerder aan te laten gaan. Dit zijn in stappen van 20 % beginnen vanaf 20 % t/m 60 % eerder.

    Dit is in de Long Coding voor de lichtsensor beschikbaar.
    Laatst gewijzigd door adjego; 20-09-10 om 18:59.
    SEAT Leon 2.0 TDI FR 170 PK VAG-COM/VAG CAN PRO+VIM -> Eindhoven

  19. #38
    dResign's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    heb even gezocht op google om een soort van standkachel te activeren in een niet-standkachel auto maar heb niets gevonden ...

    Is er iemand die hiervoor iets heeft gevonden?

    mvg

  20. #39
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    http://www.audienthusiasts.com/VagCom_AuxVent.html

    ik heb de link niet zelf bekeken, maar dit is meteen google-hit als je op de engelse naam zoekt (auxiliary heating vagcom)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #40
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: hele verzameling aanpassingen A6 (4F / C6): VagCom, onderdeelnummers

    site ziet er goed uit V ! beschrijving van de coding ook.
    Kende m nog niet, meteen bij de fav, geplaatst. Dank
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 2 van 20 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •