Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 75

Onderwerp: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof!

  1. #1

    Standaard Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof!

    Hi,

    Zat me achterraam schoon te sprayen/wissen maar er kwam bar weinig vloeistof uit dus bleef lang sproeien.

    Dag later vond ik het al een beetje scherp ruiken in auto en ff later begonnen opeens alle spekars te knallen. Schrok me rot. FF check en blijkt dat de hele audiounit zeiknat maar dan ook zeiknat is van ruitensproei meuk.

    Wat is dit voor iets achtelijks zeg! GRRRRRRRRRRR

    Heb het geprobeerd droog te maken en fohnen maar het knettert nog steeds in de auto. Ik denk dat de DSP unit en de unit daaronder gewoon defect zijn.

    Iemand ooit eerder van gehoord? Kan ik het nog herstellen? Waar komt in hemelsnaam zo'n lekkage vandaan? Wat een stom systeem dat dat precies op de audiounit loopt te lekken zeg.

    Ben flink chagarijnig hiervan. Oja ik heb een A6 avant 2006.

    Groeten Marcus

  2. #2
    Tecrain's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    82
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Bekend probleem bij de avant, zoek maar eens op ruitensproeier of ruitensproeierslang.
    *Quattro bedeutet dass man erst dort stecken bleibt, wo der Abschleppwagen nicht mehr hinkommt*

  3. #3

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    F...ck dit is een dure lekkage, kijken of je dit kunt claimen bij audi is een bekend verhaal.

    Sterkte..

  4. #4
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Inderdaad een bekend probleem, een auto in onderhoud bij de dealer wordt daarop gemodificeerd

  5. #5
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Heb je de recall sticker niet in de res. wiel kuip zitten? (is een klein vierkant bruinig stickertje) Is mooi &%# dit. Een 2006-er zou ondertussen wel aan de beurt moeten zijn geweest...
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Garantie kwestie !
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Hi,

    Ik heb geen bruin stickertje kunnen vinden.

    Mijn A6 is altijd bij Audi in onderhoud geweest (en is). Zit nog A-Selcetiegarantie op dus ik neem aan dat dit, zeker gezien dit een bekend probleem is, onder garantie wordt herstelt.

    Omdat ik redelijk electrotechnisch onderlegd ben heb ik het hele ijzeren frame uitgebouwd en de twee units opengemaakt. De bovenste had ernstige corrosie op de printplaat. Ik heb deze zeer grondig gereinigd en vervolgens alles terug gebouwd. Nu werkt het weer:-). Maar de unit is dermate beschadigd dat uitval slechts kwestie van korte tijd zal zijn.

    Nu even een afspraak met de garage maken. Ik heb nu geen haast want heb geen knallende speakers meer en heb gewoon weer audio/navi etc. Gelukkig zijn de speakers niet opgeblazen zeg.

    Doordat ik het stalen frame eruit heb gehaald kon ik goed bij dat schuimachtige isolatie spul en heb dat grondig kunnen schoon en droog maken.

    Opmerkelijk genoeg kwam ik onder het reservewiel schuimblok 3 draden tegen. Twee audio met een cinch connector en een losse (stuur)draad. Hoogstwaarschijnlijk is dit ooit voor een versterker met baskist of zoiets geweest. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan kunnen komen? Zit er een subwooferuitgang ergens op het MMI systeem? Wel leuk want ik heb nl nog een dikke subwoofer:-)

    Ben weer wat vrolijker zoals jullie merken maar vind dit echt wel heel erg slecht eigenlijk.

    Groeten Marcus

  8. Ad
  9. #8
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Ik zou zeker even aanspraak maken op je garantie. Heb je platen gemaakt van de corrosie?

    De slang van de ruitensproeier achter is overduidelijk al een tijdje lek. Raar dat je dealer dat niet bij de A-selectie check heeft opegemerkt. Moet eigenlijk niet mogen......

    Dankzij een zeer grondige alarminbouwer heb ik mijn Allroad nog niet.. Dus ik kan niet voor je checken of ik deze draden ook heb lopen. Maar mijn gok is dat iemand met je subwoofer is gaan lopen.

    Mijn advies is om maandag direct eea te melden bij je garage. Dit zou aardig in de papieren kunnen gaan lopen.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #9

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Lekkage komt uit je linkerscharnier vd achterklep.......
    Water loopt via je c stijl zo die bak in.....

    Is idd een terugroepactie voor geweest.....staat nog wel ergens een nummer van op het forum hier....

    Danny.

  11. #10

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Heb van de week ook het probleem ondervonden van de lekkage, dealer gebeld en deze zegt er niets aan te kunnen doen, qua garantie. Waar vind ik of er een terugroep actie is geweest. Auto altijd bij de muntstad dealer in onderhoud geweest. Overigens de delen gedemonteerd, gedroogd maar werkt niet meer. Schandalig voor zo'n auto natuurlijk.

  12. #11
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    De modificatie hoort echt gedaan te worden.
    vwb verhalen van de ontstane schade door de lekkage; dat is een ander verhaal, lastig lijkt me.
    Succes.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  13. #12
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Ws een keertje te veel, maar ik kan niet meer terug vinden hoe je kan zien of je auto voor deze modificatie in aanmerking komt. Mijn auto geeft op myaudi.de in ieder geval geen terugroepacties weer.
    (A6 uit 2007)
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  14. #13
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Ws heeft die van jou (2007) die modificatie al bij geboorte meegekregen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #14

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    In dit topic staat hetzelfde probleem als jij hebt....
    Een vd linkjes is een link naar de service bulletins van audi....

    http://www.audiforum.nl/forum/interi...slang-lek.html

  16. #15

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    zit nog a selectie op zeg je , dan naar de dealer!!
    je hebt zelf al teveel gedaan, hopen dat ze dit accepteren!

    bevestigd wel mijn verhaal dat die A selectie bij aflevering niets voorstelt, dit is een punt wat zeker in de checklijst had moeten staan
    Laatst gewijzigd door azesje; 21-11-10 om 16:51.
    3 keer links is ook rechts

  17. #16
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    zit nog a selectie op zeg je , dan naar de dealer!!
    je hebt zelf al teveel gedaan, hopen dat ze dit accepteren!

    bevestigd wel mijn verhaal dat die A selectie bij aflevering niets voorstelt, dit is een punt wat zeker in de checklijst had moeten staan
    Volledig eens! Gelijk maandag (morgen) dealert achter de vodden aan gaan zitten!

    Ben bang dat je DSP naar de vaantjes is (meer elektronica ellende is niet ondenkbaar)... Mijn ervaringen met NL dealers is dat ze er altijd hun kont onderuit proberen te draaien. Coulance is voor hun het percentage wat ze NIET willen betalen.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  18. #17

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Hi,

    Ik heb inmiddels een afspraak met de garage. Wordt idd onder garantie herstelt. Ook als daardoor de versterker unit defect is geraakt. Er zat op mijn auto geen terugroep actie maar als ik de bulletins lees - de hyperlinks naar pdf files die iemand hier heeft geplaatst - dan betreft het ieder type a6 avant 2006. Opmerkelijk dat het niet in de computer van de garage staat. Maargoed blij dat ik A-Selectie garantie heb:-).

    Groeten Marcus

  19. #18
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcusnl Bekijk Berichten
    Ik heb inmiddels een afspraak met de garage. Wordt idd onder garantie herstelt. Ook als daardoor de versterker unit defect is geraakt. Er zat op mijn auto geen terugroep actie maar als ik de bulletins lees - de hyperlinks naar pdf files die iemand hier heeft geplaatst - dan betreft het ieder type a6 avant 2006. Opmerkelijk dat het niet in de computer van de garage staat. Maargoed blij dat ik A-Selectie garantie heb:-).
    Okee, dealer lijkt goed te acteren. Goed om te horen.

    Apart dat er nooit een terugroep op is geweest. Gezien het bouwjaar mag je dat wel verwachten...

    Op die plek zit meer dan alleen je versterker. Ik zou, zeker gezien de roest die je beschreef, vragen om alle elektronica te vervangen die daar zit.

    En natuurlijk om de slang te modificeren conform de info die Puff aangaf.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  20. #19
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Dat is een goed bericht!
    Fijn voor je.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #20

    Standaard Re: Hele audiounit zeiknat door ruitensproeivloeistof !!

    Dealer Muntstad gebeld, en weten van niets. Pon Leusden gebeld en deze zegt dat een en ander via de dealer moet gebeuren, dus weer terug naar af.
    Voorzover ik er achter kan komen is er geen terugroepactie of werkplaats actie geweest voor de lekke slang. Via de verschillende links kan ik deze eerlijk gezegd ook niet vinden.
    MARCUSNL : Bij welke dealer is deze reparatie onder garantie gerepareerd ?? Blijkbaar word er toch met 2 maten gemeten.
    Laatst gewijzigd door Jack-V; 24-11-10 om 10:05.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •