Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 111

Onderwerp: Diverse elektronische storingen

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Ah kijk. Netjes Andre. Nu maar hopen dat je er lang plezier van houdt.
    Thanks Maarten. Volgende week de rekeningen op de mat

    Gelukkig betaald de verzekering de meeste kosten.

    Ik hoop dat de LED verlichting snel binnen is, dan kunnen we weer eens iets leuks doen voor de Audi.

    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  2. #82
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.589
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    He Andre, da's goed nieuws allemaal !
    Ben blij voor je dat alles weer ok is.

    Qua foto van t slangetje: moet zeggen dat ik er niet echt van overloop vwb vertrouwen
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Qua foto van t slangetje: moet zeggen dat ik er niet echt van overloop vwb vertrouwen
    Hoi Okko,

    Bedankt. Is een slechte foto. Lastig met of zonder flits. Het is echt een super slangetje, we hebben er mee 'gespeeld' voor de tijd en deze is haast niet te 'breken' of knikken.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  4. #84

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Hoi Okko,

    Bedankt. Is een slechte foto. Lastig met of zonder flits. Het is echt een super slangetje, we hebben er mee 'gespeeld' voor de tijd en deze is haast niet te 'breken' of knikken.
    Pas op bij vorst!, gaat hij misschien heel anders "reageren"en zit je weer met hetzelfde
    3 keer links is ook rechts

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: OORZAAK EN OPLOSSINGEN Probleem Audi ? (BRANDSTOFMETER)

    Dus ik ben plan om ook alles eens proper te maken.. maar wat bedoel je met de '' n doormeten. Waardes waar binnen de gestelde bandbreedte. '' ..


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: OORZAAK EN OPLOSSINGEN Probleem Audi ? (BRANDSTOFMETER)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toki Bekijk Berichten
    Dus ik ben plan om ook alles eens proper te maken.. maar wat bedoel je met de '' n doormeten. Waardes waar binnen de gestelde bandbreedte. '' ..
    Dat heeft bij mij de garagist gedaan Die elektodes moeten binnen bepaalde waardes liggen. Weet ze helaas niet, sorry.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  7. #87

    Standaard Re: OORZAAK EN OPLOSSINGEN Probleem Audi ? (BRANDSTOFMETER)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Twee problemen.

    De eerst is de brandstof meter. Geen dure onderdelen vervangen.
    Alles uitbouwen, alles goed schoonmaken en doormeten. Waardes waar binnen de gestelde bandbreedte. En alles weer terugbouwen.
    Toch wel ruim één uur werk.

    Bijlage 87861 Bijlage 87862Bijlage 87863 Bijlage 87864Bijlage 87865 Bijlage 87866Bijlage 87867 Bijlage 87868Bijlage 87869
    Van mijn bosesound system werken enkel nog 2 boxen , navigatie werkt ook nog maar half. zou het mogelijk zijn dat het niets met mijn versterker te maken heeft maar het feit dat ze mijn adaptive cruisecontrol zijn vergeten terug aan te sluiten ?

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Heb net het hele verhaal doorgelezen ... wat een "troubles" dat jullie allemaal doorgegaan zijn zeg.
    Om door het plafond van te gaan, zeggen wij hier in Belgie.

    Ik heb net hetzelfde probleem voorgehad en moet zeggen, mijn dealer heeft dat perfect en netjes
    afgehandeld. Alles werd in garantie hersteld en ik heb geen cent moeten betalen.

    2 weken later identiek hetzelfde probleem. Bose Surround, geen klank, geen radio, geen navigatie,
    niks, nougaballen, nothing. Garage gebeld en die wist me te vertellen (een bediende) dat er geen
    garantie op een vervanging in garantie wordt gegeven ... En toen, toen heb ik even 'to the point'
    gereageerd en ben een heel klein beetje door het dak gegaan. Ik heb netjes en beleefd gevraagd
    of het normaal was dat een auto van om en bij de 75K Euro, zo'n gebrek vertoont na nog geen 2
    jaar. Heb er ook bijgevraagd of men opzettelijk bij Audi de reparatie niet goed uitvoert (of er in garantie
    een oud stuk inzet) zodanig dat men bij een 2e defect kan zeggen dat daarop geen garantie gegeven wordt ...

    Na een korte discussie met de eigenaar van de garage zelf (waar hij me volkomen gelijk gaf) heeft hij
    bij de invoerder verkregen dat er garantie zou gelden. Ik heb hen duidelijk gezegd dat ik er helemaal niet kan
    aan doen dat de constructie van dat domme plastic buisje niet naar "Audinormen" is gebeurd, maar eerder
    naar "ladanormen" en dat ik helemaal niet van plan was om enige cent te betalen. En dat ik daarvoor
    desnoods samen met de invoerder zou naar de rechter gaan ... ook al zou me dat misschien meer kosten!!

    Dus, na enige commotie en discussie is alles vervangen in garantie en het sproeierbuisje gerepareerd. En omdat
    ik het eens wilde zien ben ik naar het atelier gegaan, waar de mechanieker me doodleuk vertelde dat dit een
    gekend probleem was bij de A6-Avant reeks ...
    En dan nog proberen om er onderuit te geraken en de klant dit te laten betalen ... gewoon grof!!!

    Nu heb ik net enkele dagen een probleem met het automatisch sluiten van de achterklep ... deze trekt niet meer
    helemaal dicht. Ben benieuwd wat dit gaat zijn.

    De software werkt naar mijn normen ook niet naar behoren. De ene keer gaat stuur wel automatisch in juiste positie als je
    start, de andere dan weer niet, BT connecteerd soms gewoon niet als het geen zin heeft, dan weer plotseling wel als je je telefoon (i-phone)
    afzet en terug opzet ... en daar is allemaal niks van te vinden, geen oorzaak, geen uitlezing, niks.

    Maar het is niet alleen bij Audi, het is ook bij BMW en Mercedes het geval. Het probleem is dat wij dat aanvaarden als
    normaal en geen genoegdoening eisen. We gaan zelfs zelf op onderzoek uit (ik ook) en proberen het probleem zelf op te lossen.

    Wordt misschien wel vervolgd ... actie kofferklep :-))

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    @U10: Je A6 is van 2006 zag ik. Welke versie Software draai je op de MMI ?

    Deze kun je upgraden naar 5.5.70 en wellicht moet je BT ook worden geupgrade.

    Als je mijn hulp wilt moet je maar even een PBtje sturen.

    Ik heb vorige week ook nog een Belgische forummer alle info gemaild.

    En als ze onderdelen hebben vervangen moeten die in de VAG wel worden ingeleerd. Dat moest bij mij ook toen de K-box was vervangen.
    Laatst gewijzigd door AndreCabriAvant; 16-03-11 om 17:53. Reden: Heb je profiel even bekeken
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  11. #90
    Tonydb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    62
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    @U10: Je A6 is van 2006 zag ik. Welke versie Software draai je op de MMI ?

    Deze kun je upgraden naar 5.5.70 en wellicht moet je BT ook worden geupgrade.

    Als je mijn hulp wilt moet je maar even een PBtje sturen.

    Ik heb vorige week ook nog een Belgische forummer alle info gemaild.

    En als ze onderdelen hebben vervangen moeten die in de VAG wel worden ingeleerd. Dat moest bij mij ook toen de K-box was vervangen.
    En die Belgische forummer, dat was ik. De updates gingen als vanzelf. En ik ben een absolute beginner
    A6 2005 Diesel - Vroeger S4 gehad, 'k mis 'm nog

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    @U10: Je A6 is van 2006 zag ik. Welke versie Software draai je op de MMI ?

    Deze kun je upgraden naar 5.5.70 en wellicht moet je BT ook worden geupgrade.

    Als je mijn hulp wilt moet je maar even een PBtje sturen.

    Ik heb vorige week ook nog een Belgische forummer alle info gemaild.

    En als ze onderdelen hebben vervangen moeten die in de VAG wel worden ingeleerd. Dat moest bij mij ook toen de K-box was vervangen.

    Ik heb net eens even gekeken naar de software en dit is wat ik heb gevonden (via Setup > Versions)

    SW : C6-HU 55.7.00835
    HS : C6-HU 6351D2.0
    FC SW : 05071AFC6AB320060
    FC PS : 0060FC HW:H02

    Dat zijn de enige versies die ik op eenvoudige manier kan zien (voor zover ik weet toch ...)
    Ik vermoed dus dat de software reeds geupdate is naar versie 5.5.70 zoals je aangaf. Heb immers
    al 2 keer een update gehad en na de installatie gebeurde het inleren uiteraard ook, anders werkt de boel niet, als ik het goed voorheb.

    Een goede kennis van me heeft een VAG garage (VW) en die kunnen sinds kort niet alles van Audi meer inlezen en diagnostiseren
    omdat ze, sinds de splitsing Audi-VW wel nog het onderhoud mogen doen van de audi's die ze verkochten tot de splitsing, maar geen
    updates meer krijgen van de software voor de nieuwere modellen (die dateren van na de splitsing) ... Ook een hele efficiente manier
    om ervoor te zorgen dat Audi-eigenaars daar niet meer geholpen kunnen worden

    Ik ga in alle geval eerst met de wagen naar de garage (waar ik overigens tevreden van ben ...) en ga de issues mooi en netjes melden.
    Kwestie om ook nog eens "ambetant" te kunnen doen heb tenslotte genoeg betaald voor dat karretje ...

    Maar mocht het niet de laatste software zijn, mag je me natuurlijk altijd wat laten weten. Kan ik dat ook even meegeven.

    Groeten

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Dat moet goed zijn. Suc6 met de rest.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  14. #93
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    hee andre, vervolgens al een paar maanden alles onder controle? of te veel aandacht aan de volvo. Hopelijk is de a6 nu gewoon stabiel goed. Na alle moeite...........

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjmdelange Bekijk Berichten
    hee andre, vervolgens al een paar maanden alles onder controle? of te veel aandacht aan de volvo. Hopelijk is de a6 nu gewoon stabiel goed. Na alle moeite...........
    Ja, het gaat best goed de laatste tijd.

    Kabelbreukje oplossen en een zender van de sleutel, maar dat is normale slijtage denk ik maar.

    Ik heb trouwens een verzamel item, waar ik in verder ben gegaan.

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1139726
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  16. #95
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: Diverse elektronische storingen

    oh sorry, die had ik al helemaal gelezen hoor. Steek er veel van op op jouw kosten ). Heb bijna de zelfde a6 avant als de jouwe (naast mijn rs4 en een wat oudere a6 limo). Ga binnenkort toch maar even de "waterleiding" checken. Ik hou mijn MMI graag heel. Dank voor je bijdragen in deze!!!!

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Probleem Audi A6 sedan bwj 2005

    Heb net ook probleem met de mijne.
    Schatje geeft ook een zwart scherm.
    Bij het drukken van radioknop enkel melding "audi MMI" daarna zwart scherm : geen radio, geen CD, geen navi, ...
    Computer geeft error, kan niets lezen.

    Wat moet ik concreet doen ?

    Dank voor hulp

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.512
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Probleem Audi A6 sedan bwj 2005

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ddi Bekijk Berichten
    Heb net ook probleem met de mijne.
    Schatje geeft ook een zwart scherm.
    Bij het drukken van radioknop enkel melding "audi MMI" daarna zwart scherm : geen radio, geen CD, geen navi, ...
    Computer geeft error, kan niets lezen.

    Wat moet ik concreet doen ?

    Dank voor hulp
    Je hebt een sedan, dus lekkage vanuit de slang naar de achter ruitenwisser is niet aan de orde. Natuurlijk kun je nog wel lekkage achterin de bak hebben, dus daar zou ik eerst kijken. Is het vochtig bij je apparatuur links achterin je kofferbak ?

    Nee, dan uit laten lezen, kijken waar hij een error geeft.
    Er kunnen meerdere oorzaken zijn. De controller kan defect zijn (meest waarschijnlijke). Dat is de K-box.

    Ik zal dit item wel even in de gaten houden. Je mag mij ook een PM sturen, dan stuur ik je mijn mailgegevens.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Probleem Audi A6 sedan bwj 2005

    Hoi showroom, thx voor snelle reactie.
    Apparatuur achterin is niet vochtig.
    Ik heb het proberen uit te lezen maar computer gaf een error.
    Waar ligt K-Box ?

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Probleem Audi A6 sedan bwj 2005

    Hoe kan ik je een PM sturen "showroom"?

  21. #100
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Probleem Audi A6 sedan bwj 2005

    Ga naar een Audi dealer.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •