Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Stuurwielbediening werkt niet meer?

  1. #1

    Standaard Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Besten,

    Ik zit met het volgende. IK heb zelf een audi a6 uit 2005 (4F) met MMI 2G High. Heb begin januari de laatste MMI update gedaan bij de audi dealer, met Nederlands en 3D weergave navigatie. Vervolgens halverwege januari FISCON pro opgezet en alles werkte goed. Eind januari (afgelopen weekend) stap ik me auto in, staat opeens (uit het niets) de hele MMI op Duits, gelijk teruggezet op NL en kom er dan achter dat de multifunctioneel stuurwiel niet meer werkt, ook uit het niets (links en rechts niet, geen volume regeling en ook radio en cd beheer dus niet) verder werkt het kleine scherm wel.

    Uiteraard gelijk naar de inbouwstation van de FISCON geweest en deze zegt niets te kunnen doen. Alles heeft tenslotte na de inbouw van de FISCON 2 weken goed gewerkt, maar ziet via vagcom wel 3 foutmeldingen bij code 07 (control unit meen ik). Waar zou dit aan kunnen liggen? Heeft iemand hier ideeen bij?

    Dank alvast

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Vreemd. Bij mij werkt alles wel.

    Heb dezelfde configuratie.

    Het enige probleem wat ik heb is dat ik na een gesprek opgehangen heb en de radio loeihard staat.

    De voicecontrol button op het stuur werkt niet meer, maar dat verbaasd mij niet want die instelling zit in de handyvorb (77 in VAG) en die is bij mij kortgesloten en geeft standaard een foutmelding in VAG.

    De rest werkt prima.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Beste Andre,

    Ik zit met soortgelijk probleem als wat jij beschrijft. Stuurwielbediening doet het soms wel en soms niet, maar steeds vaker niet (en als dat het geval is staat de klok van het navigatiesysteem overigens ook stil).

    Heb jij inmiddels enig idee wat er aan de hand kan zijn?

    Groet, Carlo

  4. #4
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knelis Bekijk Berichten
    Beste Andre,

    Ik zit met soortgelijk probleem als wat jij beschrijft. Stuurwielbediening doet het soms wel en soms niet, maar steeds vaker niet (en als dat het geval is staat de klok van het navigatiesysteem overigens ook stil).

    Heb jij inmiddels enig idee wat er aan de hand kan zijn?

    Groet, Carlo
    Hoi Carlo,

    Bij mij werkt alleen de voice control niet, omdat de Fiscon daar niet mee communiceert. Het probleem van het loeiharde radio signaal is opgelost met een firmware upgrade van de Fiscon SW.

    Als de klok van de Navi stil staat kan, kun je die dan eens op handmatig zetten, ipv dat hij dat via het GPS signaal doet ? Want als dat het is dan is de ontvanger defect, die zit ergens in je achterbumper als ik het goed heb.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  5. #5

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andre A6 Avant Bekijk Berichten
    Hoi Carlo,

    Bij mij werkt alleen de voice control niet, omdat de Fiscon daar niet mee communiceert. Het probleem van het loeiharde radio signaal is opgelost met een firmware upgrade van de Fiscon SW.

    Als de klok van de Navi stil staat kan, kun je die dan eens op handmatig zetten, ipv dat hij dat via het GPS signaal doet ? Want als dat het is dan is de ontvanger defect, die zit ergens in je achterbumper als ik het goed heb.
    Dank Andre,

    Ik ga eens wat testen.
    Ik zag overigens dat ik vooral benieuwd was hoe het "ouadrassi" was afgegaan, maar ik heb eve nde foute aangeschreven. Niettemin dank voor je tip, wie weet is hem dat.

    Groetjes, Carlo


  6. #6

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knelis Bekijk Berichten
    Dank Andre,

    Ik ga eens wat testen.
    Ik zag overigens dat ik vooral benieuwd was hoe het "ouadrassi" was afgegaan, maar ik heb eve nde foute aangeschreven. Niettemin dank voor je tip, wie weet is hem dat.

    Groetjes, Carlo

    Dan Knelis,

    Bij mij bleek een poort (die de stuurwielbediening aanstuurt) van de MMI doorgebrand te zijn. Ik heb een 2e handse MMI (module) gekocht voor 200,- en deze erop laten zetten. Nu werkt alles naar behoren!
    Aangezien de stuurwielbediening het bij jou af en toe wel doet, hoeft deze overigens niet perse doorgebrand te zijn.
    Ik zou naar de garaga gaan voor een check....Succes!

    Othman

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Beste Leden,

    Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen.
    Na aanschaf vorige week van een A6 uit 2004 met een 3.2 FSI zit ik nog met het probleem dat mijn elektronica van het stuurwiel niks doet.

    Ik had het vermoedde dat dit makkelijk op te lossen zou zijn, maar tot dusverre niet verder gekomen.

    Het probleem is dat alle bedieningsknoppen niet werken, en de flippers van de automatebak doen wederom niets.
    Ik heb alle zekeringen nagelopen, het MMI 2G systeem gereset, en de accupool eraf gehad, helaas hielp geen van alle.

    Iemand enig idee wat de volgende stap zou kunnen zijn voor dit mysterie?


    Alvast bedankt.

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Heeft het wel gewerkt ? Het kan natuurlijk zo zijn dat de vorige eigenaar het stuurwiel heeft vervangen voor dit mf stuurwiel en het nog niet had aangesloten en/of ingeleerd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Het heeft na zeggen gewerkt, en kan/zal ik hem op moeten vertrouwen.
    Zijn vrouw heeft er de afgelopen tijd mee gereden, en hij werd hier dan ook mee verrast.

    Nog vergeten te melden dat de claxon het overigens wel doet.

  11. #10
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Denk ook dat het is wat Reggy zegt. Laat hem even nakijken bij een garage die hem kan uitlezen of hij als MFSW is gecodeerd.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Stuurwielbediening werkt niet meer?

    Beste Leden,

    Na enig verder gebruik bemerk ik meerdere problemen met het MMI 2G systeem:
    - Stuurwiel elektronica werkt niet
    - Soms valt sporadisch het gehele MMI systeem uit, dan krijg ik allerlei waarschuwingsmeldingen te zien o.a. de remmen etc. ( auto uit en aan, dan is hij weer de oude)
    - Ik bemerk dat me achteruit rij sensoren (afstands sensoren) niet werken.

    Ik denk dat er het e.e.a. gecodeerd dient te worden, of dat het gehele systeem gereset moet worden.
    Wie zou mij daarbij kunnen helpen, tegen een vergoeding uiteraard.

    Woonachtig in de buurt van Alkmaar.

    Hoor graag van jullie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •