Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

  1. #1
    rolandvt
    Guest

    Standaard Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Hoi,

    4 dagen geleden audi a6 2006, 2.0 tdi opgehaald. 400 km gereden. start vanochtend de auto en ineens brand
    een geel controle lmapje van het uitlaatgas controle systeem. Verder niets te merken aan de auto. Motor
    loopt normaal etc... Wat zou dit kunnen zijn? Iemand mee bekend? Las ergens op dit forum dat het ook wel
    het "hoerenlampje" genoemd wordt omdat er van alles aan de hand kan zijn? Kun je hiermee nog wel doorrijden?
    Garage ligt namelijk niet echt dichtbij.

    Dank

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    lijkt me garantie, op laten halen dat ding..
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3
    rolandvt
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Net toch even een flink stuk gereden. Alles losgetrokken.
    Auto uitgezet, af laten koelen, weer gestart en lamp is uit. Rijdt gewoon normaal.
    Snap er niks van maar zal wel.

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    lees hem eens uit met vagcom
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Ik zit mee hetzelfde probleem met men audi a4 van 2005. Plots brande het lampje van de uitlaatgas controle systeem. En ga dit vanmiddag ook eens proberen om hem proper te blazen. Hopelijk lukt dit, want anders zijn het ferme kosten heb ik al gezien.

    Mvg Cedric


  6. #6

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cé-A3 Bekijk Berichten
    Ik zit mee hetzelfde probleem met men audi a4 van 2005. Plots brande het lampje van de uitlaatgas controle systeem. En ga dit vanmiddag ook eens proberen om hem proper te blazen. Hopelijk lukt dit, want anders zijn het ferme kosten heb ik al gezien.

    Mvg Cedric
    Beginnen met uitlezen, en even in het juiste subforum laten zetten.
    Laatst gewijzigd door azesje; 15-01-12 om 15:35.
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Ben nu terug van de rit en lampje brand niet meer. Heb een ritje van +- 50km gereden. Op de autostrade heb ik 115 gereden in 4de en dit 20km lang. Dan beetje binnen wegjes en eens goed optrekken naar de 4000toeren en dan de rit terug op de autostrade. Dan thuis de auto stilgelegd efkes wachten en opnieuw starten en het was weg.

    Maar uitlezen ga ik zeker doen. Je weet maar nooit.

    Mvg Cedric

  8. Ad
  9. #8
    dionda's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    35
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Ik rij nu zelf al geruime tijd met het GELE lampje.....
    Bij mij gaat hij aan, uit, aan, uit....in het begin ergerde ik mijzelf GEEL aan dat lampje....nu is het voor mij een onderdeel van mijn uitrusting geworden en zie hem niet eens meer....
    Heb er ook van alles aan laten doen, maar hij blijft langskomen...de ene keer sneller als de andere keer....
    In mijn geval ben ik in therapie gegaan, en zeg nu : hallo lampje !!, als hij uit gaat zeg ik : Tot de volgende keer !! ofterwijl...ik heb het maar geacepteert dat hij af en toe langs komt......merk zelf geen verschil aan de auto...vind het wel best..

  10. #9
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Dat deed mijn lampje ook, todat de auto in Luxemburg in noodloop ging. Tja, dan is het wel vervelend zeker als je in het buitenland zit en op doorreis bent naar huis. Na onderzoek audi garage in Luxenburg bleek dat de klep van de variable inlaatspruitstuk het probleem veroorzaakte beide spruitstukken laten vervangen en tot nu toe geen problemen meer gehad.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Heb ik ook gehad in mijn audi na 2 dagen. Was ook na een flink sprintje weggeaan wel laten uitlezen en zoals RBo had ik zelfde foutmelding, maar tot heden niets meer terug gezien van dat lampje dus ik denk dat het even een error was zodra het lampje terug aan is moet ik mij wel naar garage begeven om te kijken of het wel 1 en de zelfde fout is als dervoor.

    Zeker uitlezen zou ik zeggen !

  12. #11

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Ik heb vandaag men auto laten uitlezen en in de garage vertelde ze me dat er een te hoge percentage roet in de roetfilter heeft gezeten daarmee dat het gele lampje ging branden. Hij vertelde me ook dat dit probleem snel kan opkomen maar ook weer snel kan verdwijnen. Zoals ze hier op het forum zeggen het is dus een 'hoerenlampje'. Maar ben toch blij dat ik er vanaf ben.

    Mvg Cedric
    Laatst gewijzigd door Cé-A3; 16-01-12 om 21:14.

  13. #12

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cé-A3 Bekijk Berichten
    Ik heb vandaag men auto laten uitlezen en in de garage vertelde ze me dat er een te hoge percentage roet in de roetfilter heeft gezeten daarmee dat het gele lampje ging branden. Hij vertelde me ook dat dit probleem snel kan opkomen maar ook weer snel kan verdwijnen. Zoals ze hier op het forum zeggen het is dus een 'hoerenlampje'. Maar ben toch blij dat ik er vanaf ben.

    Mvg Cedric
    Tijden veranderen, maar het hoe....lampje is toch nog steeds rood vlgs mij
    3 keer links is ook rechts

  14. #13
    rolandvt
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Hoi allemaal,

    Nadat ik de storing heb laten uitlezen bleek dat de sensor kapot was, meer niet.
    Sensor vervangen, paar tientjes, en nooit meer last van gehad.
    Alweer 35.000 km gereden sindsdien.
    zonder problemen.


    Groet,

    Roland

  15. #14

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    @ azesje: Ja het is een rood lampje. Zal beetje verstrooid geweest zijn.

    En ja hoor naar de garage geweest, laten uitlezen enzo en nu brand het weer.
    Denk dat het gewoon de sensor zal zijn, maar waarom ze dat niet hebben gezien in de garage?

    Mvg Cedric
    Laatst gewijzigd door Cé-A3; 04-02-12 om 12:06.

  16. #15
    Mos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    120
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Hey, ik heb het zelfde probleem gehad paar weken trug.. gewoon trug geschakeld en goed doorgetrokken tot bijna rood , kwam dikke walm uit
    Lampje ging gewoon uit en het was opgelost, sindsdien ongeveer 4k km gereden en niet meer trug gezien!

    mvg

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Hey ik reed met mijn a6 4f 1800km kwam terug van vakantie en plots ging de lampje van uitlaatgas aan en heb de kracht van de auto verloren auto trekt niet na een tijdje trekt die weer maar voor effe dan weer niet wat kan dat zijn ?

    en het ergste van all is ik heb 2dagen geleden een nog een audi a5 sportback gekocht en niet te geloven daar brand die lichtje ook amper 80km met de auto gereden maar bij de a5 heb ik wel trekkracht wat is dat allemaal pfff

  18. #17

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audizet Bekijk Berichten
    Hey ik reed met mijn a6 4f 1800km kwam terug van vakantie en plots ging de lampje van uitlaatgas aan en heb de kracht van de auto verloren auto trekt niet na een tijdje trekt die weer maar voor effe dan weer niet wat kan dat zijn ?

    en het ergste van all is ik heb 2dagen geleden een nog een audi a5 sportback gekocht en niet te geloven daar brand die lichtje ook amper 80km met de auto gereden maar bij de a5 heb ik wel trekkracht wat is dat allemaal pfff
    Welkom, ff voorstellen en wat voor auto je precies hebt , krijg je eerder antwoord.
    Even laten uitlezen om mee te beginnen.

    En... wat dat is? nieuwere auto,s met veel elektronica.
    Laatst gewijzigd door azesje; 14-06-13 om 19:20.
    3 keer links is ook rechts

  19. #18
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    @Audizet, ik zie in je profiel dat je nu een A5 diesel rijdt maar voortaan kan je beter meer info over de auto geven. Wij kunnen je dan beter helpen. Als je uitlaatgaslampje brandt, is er iets aan de hand met je uitlaatgassysteem. Dat kan een lambdasonde zijn maar ook verstopt partikelfilter (roetfilter). De regenaratie komt niet op gang.

    Laten uitlezen, is het beste. Kijk in vagcom locatietopic hier op het forum.

    p.s. ik woon in Haarlem en heb een originele kabel

  20. #19
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Edit: dubbel

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    55
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Haha, geniaal. Lampje begon vandaag te branden en schoot in depressie. Dit bericht heeft geholpen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •