Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

  1. #21
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wvdvelde Bekijk Berichten
    Haha, geniaal. Lampje begon vandaag te branden en schoot in depressie. Dit bericht heeft geholpen!
    Licht je nader toe

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    72
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Conclusie:

    1 veel toeren maken en hopen dat lampje uitgaat?
    2 uitlaten lezen en dan?
    3 gewoon door blijven rijden?

    Hoor het graag!

    john

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Dit lampje kan vele oorzaken hebben.
    Bij mij gebeurde het op een dag waar ook de cigaretteaanstekerzekering voor de achterpassagiers het begaf (je kent dat wel, een laptop, drie telefoons op een lader, etc).
    De zekering bevindt zich achterin de bagageruimte.
    Bij vervanging van de zekering ging ook het uitlaatgassysteem controlelampje weer uit

  4. #24
    mpeeters
    Guest

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Same shit other story...
    Bij mijn Audi A1 Sportback TDI ging zojuist ook het uitlaatgascontrolesysteem lampje aan icm het lampje voor de vermogensregeling (de gloeispiraal).
    Er is vanalles te merken:
    - geen motorvermogen meer...topsnelheid 100 km/h en meer dan de invoegstrook nodig om deze
    100 kmh überhaupt aan te tikken.
    - cruiscontrol uitgevallen.
    - start/stop systeem uitgevallen.

    Morgenvroeg maar eens de audi dealer bellen...

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Ik heb sinds vandaag ook dit lampje branden en was hier op zoek naar een mogelijke oorzaak daar ik aan het rijgedrag niks kan merken dat er iets mis zou zijn ....
    Na het lezen van het vorige bericht, met de defecte zekering in de koffer ruimte, dacht ik er aan dat ik gisteren led lampjes in de nummerplaat verlichting heb gestoken ipv de klassieke gloeilampjes....

    Zou het nu echt kunnen dat dit gele lampje gaat branden door die led lampjes te plaatsen ????


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rrrr Bekijk Berichten
    Dit lampje kan vele oorzaken hebben.
    Bij mij gebeurde het op een dag waar ook de cigaretteaanstekerzekering voor de achterpassagiers het begaf (je kent dat wel, een laptop, drie telefoons op een lader, etc).
    De zekering bevindt zich achterin de bagageruimte.
    Bij vervanging van de zekering ging ook het uitlaatgassysteem controlelampje weer uit

    Helaas, negeer mijn bericht maar. Het was waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden.
    Had vorige week hetzelfde: lampje gaat weer aan na een aantal uren scheuren op de Deutsche Autobahn.
    Ik bekijk dus een voor een weer de zekeringen, maar dit keer geen succes, het lampje bleef aan.
    Na een paar dagen terug in Nederland in ging hij vanzelf weer uit.
    A6 Avant Quattro 3.0 TFSI, Pro Line, 2009

  7. #27
    marcoss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Maandag 3 weken geleden longlife servicebeurt laten doen bij 115k km. Was weer dure beurt. Remblokken achter vervangen, APK en nog wat kleine dingen. Op woensdag had mijn vrouw een brandend lampje maar niks van gezegd totdat ik vrijdags zelf met de auto vertrok. Toen dealer maar gebeld. Afspraak ingepland voor de dinsdag daarop. Gaat zaterdags het lampje weer uit. Afspraak maar weer gecanceld. Nu afgelopen zaterdag lampje weer aan. Toch maar weer naar laten kijken. Audi A4 avant 2.0 TFSI Quattro 10-2005.
    Laatst gewijzigd door marcoss; 02-11-14 om 07:10. Reden: Toevoeging

  8. Ad
  9. #28

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcoss Bekijk Berichten
    Maandag 3 weken geleden longlife servicebeurt laten doen bij 115k km. Was weer dure beurt. Remblokken achter vervangen, APK en nog wat kleine dingen. Op woensdag had mijn vrouw een brandend lampje maar niks van gezegd totdat ik vrijdags zelf met de auto vertrok. Toen dealer maar gebeld. Afspraak ingepland voor de dinsdag daarop. Gaat zaterdags het lampje weer uit. Afspraak maar weer gecanceld. Nu afgelopen zaterdag lampje weer aan. Toch maar weer naar laten kijken. Audi A4 avant 2.0 TFSI Quattro 10-2005.
    Hij verzameld storingen, bij een bepaalde "hoeveelheid" gaat het lampje aan.
    Ik zou hem i.i.g. Uit laten lezen.
    3 keer links is ook rechts

  10. #29
    marcoss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt


  11. #30

    Standaard re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    @ Mpeeters... Wat was nu het probleem? Ik heb zojuist precies hetzelfde namelijk
    Laatst gewijzigd door Rappe_p; 19-06-21 om 17:36.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Smile re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Goedemiddag,
    Ik heb een A4 cabriolet, 2.0 TDI van 2007 ( 140 pk ). Km stand momenteel 255.000 km. Mijn A4 is ongeveer een jaar geleden begonnen met sterk te roken. Bij optrekken hoorde je een sterke fluittoon. Ik heb toen de turbo vervangen en de EGR gereinigd ( zat dicht ). Er zat wat olie in de slangen, maar vooruit. Ongeveer een maand geleden rookte de auto opeens heel erg. Dit gebeurde tevens bij stilstand. Wat een schande! Gevolg, heb weer een nieuwe turbo geplaatst, de gehele luchtaanvoerroute gereinigd, intercooler had ongeveer een eenvijfde liter olie in de buis staan, inclusief beide spruitstukken en het EGR gebeuren. Ik heb de sensoren van de katalysator losgehaald, laten reinigen ( tegendruk nu 6 mBar ). Na de complete tegrugmontage met nieuwe pakkingen, leek het net of er niets gebeurd was. Een enorme rookpartij! Ik heb toen het RVS toevoerkanaal naar de EGR klep afgedopt door er een koperen plaatje op maat tussen te zetten. Gevolg, geen rook meer!!! Toen heb ik ermee gereden en binnen de kortste keren was het motormanagementlampje aan. Sporadisch was ook het voorgloei icoontje zichtbaar, maar dit ging ook weer weg. Als laatste kwam het bekende katalysator icoontje in beeld. Vandaag heb ik een nieuwe EGR klep gezet, en het plaatje er weer uitgehaald. Ik heb de auto laten uitlezen en wissen, maar het katalysator icoontje blijkt een blijvertje te zijn!
    Heeft iemand een iedee waarom dit niet weggaat. Moet ook ik in zijn vier op de snelweg met 4000 rpm gaan rijden en kijken of het weggaat? De auto heeft bij wijze van spreken nog nooit zo goed gereden........

  13. #32
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Heb je nog andere motorstoringen in het geheugen? Als je defecten hebt gaat je roetfilter niet regenereren, handmatig ging bij ons ook niet en heeft een update gehad waardoor het wel ging, nooit meer een melding gezien, maar is een A4 b7 van 2006 met een 3 liter.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2022
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Dank voor de reactie. Ik heb de auto gisteren laten uitlezen. Het enige wat te zien was, is dat de sensoren inde katalysator los waren geweest. Dat was alles.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Egr klep nagekeken ?

  16. #35
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelampje 2.0 TDI brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4cabriolet Bekijk Berichten
    Dank voor de reactie. Ik heb de auto gisteren laten uitlezen. Het enige wat te zien was, is dat de sensoren inde katalysator los waren geweest. Dat was alles.
    En wat was je roetfilter waarde? Heb je die ook bekeken? Als hij teveel drukverschil heeft omdat hij al een tijd niet geregenereerd heeft gaat hij dat ook niet meer doen ivm brandgevaar, dan zal je het roetfilter moeten demonteren en reinigen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •