Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Welke alarm klasse heb ik?

  1. #1
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Welke alarm klasse heb ik?

    Voor mijn verzekering moet ik achter komen welke alarm klasse mijn A6 heeft,
    Ik heb al tig topic's hierover gelezen, de een zegt standaard zit er klasse 3, de ander zegt je moet 2knoppen bij de bestuurdersportier hebben (Die ik niet heb).
    Hoe kom ik erachter!

    Specs:

    A6 Bouwjaar 2006 3.0TDI
    Ik heb overigens wel een ledje die knippert bij het op slot zetten, bij de luchtrooster van de bestuurdersportier.

    Danku!

  2. #2
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    zo te zien geen extra dan alleen maar klasse 1 (startblokkering). Wat ook handig is om te weten: welke klassen eist je verzekering?
    A6 4G 3.0TDI Q Black Metal Edition

  3. #3
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Aw dat is jammer,

    Volgens ANWB moet ik minimaal alarm klasse 2 hebben..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Thumbs up Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrNappie Bekijk Berichten
    zo te zien geen extra dan alleen maar klasse 1 (startblokkering). Wat ook handig is om te weten: welke klassen eist je verzekering?

    ik zou gewoon effe langs rijden bij de dealer. die kunnen gelijk zien wat je hebt.
    ik had zelfde probleem met mijn verzekering. dus naar de audi dealer in dordrecht gereden en ze konden me precies vertellen wat ik had. heb zelfs een papiertje meegkregen met de specificatie van het alarm, is blijkbaar nodig voor verzekering.

    gr, Tunc
    Rotterdam

  5. #5
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Gister bij Audi geweest voor een SCM certificaat, maar de monteur zei dat ik geen alarm in heb, en dus ook geen SCM certificaat kon krijgen?
    Maar ik dacht dat Alarm klasse 2 standaard was ingebouwd in een 2006 A6? Dan hoor ik toch op zijn minst een klasse2 certificaat te krijgen?


  6. #6
    EddyUnk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    453
    Kudos
    5
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Als je de knopjes zoekt, die zitten niet aan de binnenkant, maar in de kopse kant van de deur. Bij een SCM-gecertificeerd alarm zit er dan ook een oranje, driehoekige sticker, meestal op de achterruit. Een klasse III alarm was in ieder geval nodig voor auto's met een nieuwwaarde van 75,000€ of meer, dus de meeste 3.0 TDI's zullen daar wel onder vallen verwacht ik. In Duitsland echter zijn de regels anders, dus als hij geimporteerd is, is het minder waarschijnlijk dat hij een alarm heeft.

    Houdt er overigens rekening mee dat het SCM certificaat bij eerste afgifte 3 jaar geldig is, maar daarna PER JAAR! moet worden verlengd. Veel mensen schijnen te denken dat alleen het papiertje voldoende is, maar als je hem niet ieder jaar laat verlengen (controle van het alarm), kan de verzekering moeilijk gaan doen.

    Eddy
    Audi e-tron S

  7. #7

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubish Bekijk Berichten
    Gister bij Audi geweest voor een SCM certificaat, maar de monteur zei dat ik geen alarm in heb, en dus ook geen SCM certificaat kon krijgen?
    Maar ik dacht dat Alarm klasse 2 standaard was ingebouwd in een 2006 A6? Dan hoor ik toch op zijn minst een klasse2 certificaat te krijgen?
    Nee, dat zit er niet standaard in hoor. Kan wel, maar dan is het een optie die je hebt kunnen kiezen.

  8. Ad
  9. #8
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Bedankt voor de reactie's, dus ik moet klasse 2 alarm laten inbouwen...

  10. #9
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubish Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie's, dus ik moet klasse 2 alarm laten inbouwen...
    Hangt van je verzekering af.

    Ik heb het niet gedaan. Ze hebben bij mij de ´kale´ auto geaccepteerd voor de nieuw waarde bepaling. En die zat er ruim onder.
    Restwaarde is nu rond de € 20K (zoals hij nu is) dus ik vindt het prima.

    Nu is mijn verzekeringsagent mijn oud buurjongen, wellicht dat dat scheelt
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Informeer eens bij ASR-verzekeringen. Ik heb ook alleen klasse I en moest van Centraal beheer ook minimaal klasse II hebben. Vervolgens hoorde ik van de vorige eigenaar dat hij hem met klasse I gewoon alrisk verzekerd had bij ASR.
    Even gebeld en ik betaal dacht ik iets van 1 a 2 Euro per maand meer dan dat ik bij Centraal Beheer betaalde (met de collectiviteitskorting van mijn werk er al vanaf die ik bij Centraal Beheer kreeg)!
    Laatst gewijzigd door Chicco68; 12-05-11 om 20:08.

  12. #11

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Hier kun je checken of er een certificaat is afgegeven, welke klasse is dan vast te achterhalen.
    http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&d...er_certificaat
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  13. #12
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Er zijn ook verzekeraars die klasse 1 accepteren, vooral ook omdat je auto niet nieuw is. Waarschijnlijk omdat de auto 5 jaar is vervalt bij 50% de klasse III regel al en is klasse I voldoende
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avieravant Bekijk Berichten
    Hier kun je checken of er een certificaat is afgegeven, welke klasse is dan vast te achterhalen.
    http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&d...er_certificaat
    Is inderdaad een handig hulpmiddel, echter als ik mijn kenteken invoer krijg ik:

    "Er is een SCM certificaat geregistreerd op kenteken: XX-XX-XX"

    Toen ik naar SCM belde hoorde ik dat ik een klasse 4 alarm had. Bij een uitgebreide inspectie bij een inbouwstation bleek de klasse 4 echter niet meer aanwezig te zijn

    En nee, ik heb dit niet nu ff snel opgevraagd/geregeld maar heb dit reeds enkele maanden geleden na de koop opgevraagd. Klasse 4 schijnt er dus uitgehaald te zijn...
    Maar daarom is het natuurlijk wel goed dat na 3 jaar het certificaat ieder jaar vernieuwd dient te worden.
    Navraag bij SCM is goed, maar laat daarna toch nog even de auto controleren bij een inbouwstation want voor het zelfde geld is het alarm, net zoals bij mij, er uitgehaald..... En leg dat achteraf maar eens uit aan de verzekering als de auto weer wordt teruggevonden.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Er zijn ook verzekeraars die klasse 1 accepteren, vooral ook omdat je auto niet nieuw is. Waarschijnlijk omdat de auto 5 jaar is vervalt bij 50% de klasse III regel al en is klasse I voldoende
    Centraal beheer in ieder geval niet.....
    Laatst gewijzigd door Chicco68; 13-05-11 om 17:34.

  15. #14
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 Bekijk Berichten
    Navraag bij SCM is goed, maar laat daarna toch nog even de auto controleren bij een inbouwstation want voor het zelfde geld is het alarm, net zoals bij mij, er uitgehaald..... En leg dat achteraf maar eens uit aan de verzekering als de auto weer wordt teruggevonden.....
    dat alarm kan er ook door derden zijn uitgehaald na de "diefstal", dus dat kunnen ze nooit tegen je gebruiken.
    Wanneer jij een bewijsje hebt - certificaat - is dat voldoende
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    437
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke alarm klasse heb ik?

    Klopt, zolang je niet kunt zien dat het er al veel langer uitgehaald is.......
    Maar dan zit je nog met het probleem bij de jaarlijkse "keuring" na die 3 jaar. Zou men het alarm verwijderd hebben kun je voordat hij SCM gekeurd moet worden alsnog een alarm laten inbouwen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •