zo te zien geen extra dan alleen maar klasse 1 (startblokkering). Wat ook handig is om te weten: welke klassen eist je verzekering?
Voor mijn verzekering moet ik achter komen welke alarm klasse mijn A6 heeft,
Ik heb al tig topic's hierover gelezen, de een zegt standaard zit er klasse 3, de ander zegt je moet 2knoppen bij de bestuurdersportier hebben (Die ik niet heb).
Hoe kom ik erachter!
Specs:
A6 Bouwjaar 2006 3.0TDI
Ik heb overigens wel een ledje die knippert bij het op slot zetten, bij de luchtrooster van de bestuurdersportier.
Danku!
ik zou gewoon effe langs rijden bij de dealer. die kunnen gelijk zien wat je hebt.
ik had zelfde probleem met mijn verzekering. dus naar de audi dealer in dordrecht gereden en ze konden me precies vertellen wat ik had. heb zelfs een papiertje meegkregen met de specificatie van het alarm, is blijkbaar nodig voor verzekering.
gr, Tunc
Rotterdam
Gister bij Audi geweest voor een SCM certificaat, maar de monteur zei dat ik geen alarm in heb, en dus ook geen SCM certificaat kon krijgen?
Maar ik dacht dat Alarm klasse 2 standaard was ingebouwd in een 2006 A6? Dan hoor ik toch op zijn minst een klasse2 certificaat te krijgen?
Als je de knopjes zoekt, die zitten niet aan de binnenkant, maar in de kopse kant van de deur. Bij een SCM-gecertificeerd alarm zit er dan ook een oranje, driehoekige sticker, meestal op de achterruit. Een klasse III alarm was in ieder geval nodig voor auto's met een nieuwwaarde van 75,000€ of meer, dus de meeste 3.0 TDI's zullen daar wel onder vallen verwacht ik. In Duitsland echter zijn de regels anders, dus als hij geimporteerd is, is het minder waarschijnlijk dat hij een alarm heeft.
Houdt er overigens rekening mee dat het SCM certificaat bij eerste afgifte 3 jaar geldig is, maar daarna PER JAAR! moet worden verlengd. Veel mensen schijnen te denken dat alleen het papiertje voldoende is, maar als je hem niet ieder jaar laat verlengen (controle van het alarm), kan de verzekering moeilijk gaan doen.
Eddy
Hangt van je verzekering af.
Ik heb het niet gedaan. Ze hebben bij mij de ´kale´ auto geaccepteerd voor de nieuw waarde bepaling. En die zat er ruim onder.
Restwaarde is nu rond de € 20K (zoals hij nu is) dus ik vindt het prima.
Nu is mijn verzekeringsagent mijn oud buurjongen, wellicht dat dat scheelt
Informeer eens bij ASR-verzekeringen. Ik heb ook alleen klasse I en moest van Centraal beheer ook minimaal klasse II hebben. Vervolgens hoorde ik van de vorige eigenaar dat hij hem met klasse I gewoon alrisk verzekerd had bij ASR.
Even gebeld en ik betaal dacht ik iets van 1 a 2 Euro per maand meer dan dat ik bij Centraal Beheer betaalde (met de collectiviteitskorting van mijn werk er al vanaf die ik bij Centraal Beheer kreeg)!
Hier kun je checken of er een certificaat is afgegeven, welke klasse is dan vast te achterhalen.
http://www.scm.nl/sites.php?mmid=6&d...er_certificaat
Er zijn ook verzekeraars die klasse 1 accepteren, vooral ook omdat je auto niet nieuw is. Waarschijnlijk omdat de auto 5 jaar is vervalt bij 50% de klasse III regel al en is klasse I voldoende
Is inderdaad een handig hulpmiddel, echter als ik mijn kenteken invoer krijg ik:
"Er is een SCM certificaat geregistreerd op kenteken: XX-XX-XX"
Toen ik naar SCM belde hoorde ik dat ik een klasse 4 alarm had. Bij een uitgebreide inspectie bij een inbouwstation bleek de klasse 4 echter niet meer aanwezig te zijn
En nee, ik heb dit niet nu ff snel opgevraagd/geregeld maar heb dit reeds enkele maanden geleden na de koop opgevraagd. Klasse 4 schijnt er dus uitgehaald te zijn...
Maar daarom is het natuurlijk wel goed dat na 3 jaar het certificaat ieder jaar vernieuwd dient te worden.
Navraag bij SCM is goed, maar laat daarna toch nog even de auto controleren bij een inbouwstation want voor het zelfde geld is het alarm, net zoals bij mij, er uitgehaald..... En leg dat achteraf maar eens uit aan de verzekering als de auto weer wordt teruggevonden.....
Centraal beheer in ieder geval niet.....
Klopt, zolang je niet kunt zien dat het er al veel langer uitgehaald is.......
Maar dan zit je nog met het probleem bij de jaarlijkse "keuring" na die 3 jaar. Zou men het alarm verwijderd hebben kun je voordat hij SCM gekeurd moet worden alsnog een alarm laten inbouwen.