Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 104

Onderwerp: Radioklok van de leg... mast weg

  1. #81
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    I'm lost.....sorry

    Misschien een keer bij Hartog er naar laten kijken?
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  2. #82
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    I'm lost.....sorry Misschien een keer bij Hartog er naar laten kijken?
    Geeft niet, ik ben t ook kwijt! Ja dat kan ik idd laten doen met een beurt.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  3. #83
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @Panoman, Casper hij is weer terug sinds vanmorgen... Vind het maar vaag...

    image-898853781.jpg



    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  4. #84
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard radioklok van de leg...mast weg

    Heb je je bammetjes op tijd goed gekauwd
    Komend weekeind wintertijd.....
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  5. #85
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Heb je je bammetjes op tijd goed gekauwd Komend weekeind wintertijd.....
    Haha echt he. Maar denk dat hij over paar dagen weer verdwijnt.

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    3
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Allereerst mijn excuses, maar heb me in de tijd dat ik lid ben van het Audi forum me nog nergens voorgesteld. Maar heb rondom mijn radiografische klok ook een aantal problemen gekend. En vond het nu toch belangrijk om hier ook wat informatie van mijn kant over te delen aangezien het probleem bij mij is verholpen. Bij mij doet 'de zendmast' het weer sinds een paar maanden.
    Om maar gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen; bij mij is alles vervangen tot en met het display van het dashboard (de klokken).

    Het begon bij mij ook dat het me opviel dat de klok van de auto niet vanzelf overging op de wintertijd verleden jaar. Dan pak je wat naslagwerk erbij wat bij de auto wordt geleverd en zie je de mogelijkheid van Quartz/ Radiografisch en het bijbehorende zendmastje. Kreeg een en ander zelf toen niet voor elkaar (inclusief bewuste foute tijd invoeren > 15 minuten).
    Omdat mijn A6 (2.4 Quattro Avant 2007) nog in de A-selectie viel heb ik dit toen aangegeven bij de Audi dealer toen deze daar voor onderhoud werd aangeboden. Het heeft de Audi dealer heel wat bloed, zweet en tranen gekost om het probleem te vinden.

    Er zijn verschillende oorzaken voor het probleem met de radiografische klok (welke mijn auto ook allemaal heeft doorlopen):

    1. Zender/Receiver. De zender die in de achterbumper zit is kapot. Dit heeft veelal te maken met dat de stekker oxideert en na verloop van tijd het signaal niet meer oppakt en doorzet. Hier is al een en ander over geschreven en dit kan er voor zorgen dat het probleem is opgelost. Ook kan de zender natuurlijk fysiek geraakt zijn bij een schade.

    2. Bekabeling. In sommige gevallen kan het zijn dat het signaal van de zender niet goed (breuk) wordt doorgezet naar de unit van de display waar het zendmastje in staat. Dit valt snel te gaan door te meten of signaal voldoende wordt doorgezet.

    3. De accu. Wanneer de accu zwakker wordt en in ruststand onder de 11 Volt zakt worden bepaalde circuits (tijdelijk) afgesloten waaronder die van de radiografische klok. Follow me home, binnenverlichting en andere zaken vallen hier ook onder. Er zijn verschillende stadia van deze circuits die dan tijdelijk worden uitgeschakeld. Wanneer dit vaker gebeurt kan dit een foutmelding geven die door VAGcom niet meer kan worden gereset. De mogelijkheid bestaat om dit te omzeilen door zekering 15 eruit te halen en deze minimaal 10 seconden eruit te laten. Echter, hiermee kan het probleem blijven bestaan. Het signaal wordt wanneer de zekering weer wordt teruggeplaatst direct gezocht met Frankfurt maar valt na drie dagen weer weg. Dit heeft te maken met het feit dat de synchronistatie maar eens in de drie dagen wordt uitgevoerd door de computer in de auto. Dus als de accu weer onder die 11 Volt waarde is gekomen wordt dus dat circuit weer uitgeschakeld.

    3. Display unit. De display unit is de unit waarin de klokken van de toerenteller, snelheidsmeter, tijdklok met zendmastje en het Bestuurders Informatie Systeem. Deze unit regelt ook nog het een en ander rondom het tonen van het zendmastje.

    Bij mij zijn de stappen 1 tm 3 doorlopen (en vervangen) waarbij als enige overbleef de display unit. Deze is uiteindelijk ook vervangen. Dit is alleen wel een kostbare vervanging, de unit alleen kost al rondom de 900/1000 euro excl. BTW zonder inbouw. Zeer kostbaar dus.

    Bij mij heeft de Audi dealer verschillende keren het zendmastje terug gekregen in het display welke dus iedere keer na drie dagen weer weg was. Eerst met de computer (waaronder het wijzigen van de tijdsperiode van het synchroniseren om 03:00 uur), vervolgens met het eruit halen van de zekering. Verder is ook een nieuwe accu geplaatst om te kijken of dit het probleem zou verhelpen aangezien ze hadden gemeten dat mijn accu een aantal keer onder de 11 Volt waarde was gekomen.
    Op een gegeven moment is er contact geweest met Duitsland en op aanraden van hen dus de display vervangen.

    Een heel verhaal, maar ik hoop dat ik een en ander duidelijk heb kunnen verwoorden voor de mensen die met hetzelfde probleem rondom de radiografische klok zitten.
    En ik zal me binnenkort eens formeel voorstellen met wat foto's van de A6.

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    21
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Misschien een domme vraag, maar als je van achter wordt aangereden... is die ontvanger dan ook kapot??

  8. Ad
  9. #88
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sim1991 Bekijk Berichten
    Misschien een domme vraag, maar als je van achter wordt aangereden... is die ontvanger dan ook kapot??
    Domme vragen bestaan niet Dat hoeft niet per se en het ligt er ook net aan waar en hoe hard je wordt aangereden.

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    21
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Domme vragen bestaan niet Dat hoeft niet per se en het ligt er ook net aan waar en hoe hard je wordt aangereden.
    Zou een makkelijke oplossing zijn om het dan direct mee te laten vervangen! haha

  11. #90
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelmerB Bekijk Berichten
    Allereerst mijn excuses, maar heb me in de tijd dat ik lid ben van het Audi forum me nog nergens voorgesteld. Maar heb rondom mijn radiografische klok ook een aantal problemen gekend. En vond het nu toch belangrijk om hier ook wat informatie van mijn kant over te delen aangezien het probleem bij mij is verholpen. Bij mij doet 'de zendmast' het weer sinds een paar maanden.
    Om maar gelijk met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen; bij mij is alles vervangen tot en met het display van het dashboard (de klokken).

    Het begon bij mij ook dat het me opviel dat de klok van de auto niet vanzelf overging op de wintertijd verleden jaar. Dan pak je wat naslagwerk erbij wat bij de auto wordt geleverd en zie je de mogelijkheid van Quartz/ Radiografisch en het bijbehorende zendmastje. Kreeg een en ander zelf toen niet voor elkaar (inclusief bewuste foute tijd invoeren > 15 minuten).
    Omdat mijn A6 (2.4 Quattro Avant 2007) nog in de A-selectie viel heb ik dit toen aangegeven bij de Audi dealer toen deze daar voor onderhoud werd aangeboden. Het heeft de Audi dealer heel wat bloed, zweet en tranen gekost om het probleem te vinden.

    Er zijn verschillende oorzaken voor het probleem met de radiografische klok (welke mijn auto ook allemaal heeft doorlopen):

    1. Zender/Receiver. De zender die in de achterbumper zit is kapot. Dit heeft veelal te maken met dat de stekker oxideert en na verloop van tijd het signaal niet meer oppakt en doorzet. Hier is al een en ander over geschreven en dit kan er voor zorgen dat het probleem is opgelost. Ook kan de zender natuurlijk fysiek geraakt zijn bij een schade.

    2. Bekabeling. In sommige gevallen kan het zijn dat het signaal van de zender niet goed (breuk) wordt doorgezet naar de unit van de display waar het zendmastje in staat. Dit valt snel te gaan door te meten of signaal voldoende wordt doorgezet.

    3. De accu. Wanneer de accu zwakker wordt en in ruststand onder de 11 Volt zakt worden bepaalde circuits (tijdelijk) afgesloten waaronder die van de radiografische klok. Follow me home, binnenverlichting en andere zaken vallen hier ook onder. Er zijn verschillende stadia van deze circuits die dan tijdelijk worden uitgeschakeld. Wanneer dit vaker gebeurt kan dit een foutmelding geven die door VAGcom niet meer kan worden gereset. De mogelijkheid bestaat om dit te omzeilen door zekering 15 eruit te halen en deze minimaal 10 seconden eruit te laten. Echter, hiermee kan het probleem blijven bestaan. Het signaal wordt wanneer de zekering weer wordt teruggeplaatst direct gezocht met Frankfurt maar valt na drie dagen weer weg. Dit heeft te maken met het feit dat de synchronistatie maar eens in de drie dagen wordt uitgevoerd door de computer in de auto. Dus als de accu weer onder die 11 Volt waarde is gekomen wordt dus dat circuit weer uitgeschakeld.

    3. Display unit. De display unit is de unit waarin de klokken van de toerenteller, snelheidsmeter, tijdklok met zendmastje en het Bestuurders Informatie Systeem. Deze unit regelt ook nog het een en ander rondom het tonen van het zendmastje.

    Bij mij zijn de stappen 1 tm 3 doorlopen (en vervangen) waarbij als enige overbleef de display unit. Deze is uiteindelijk ook vervangen. Dit is alleen wel een kostbare vervanging, de unit alleen kost al rondom de 900/1000 euro excl. BTW zonder inbouw. Zeer kostbaar dus.

    Bij mij heeft de Audi dealer verschillende keren het zendmastje terug gekregen in het display welke dus iedere keer na drie dagen weer weg was. Eerst met de computer (waaronder het wijzigen van de tijdsperiode van het synchroniseren om 03:00 uur), vervolgens met het eruit halen van de zekering. Verder is ook een nieuwe accu geplaatst om te kijken of dit het probleem zou verhelpen aangezien ze hadden gemeten dat mijn accu een aantal keer onder de 11 Volt waarde was gekomen.
    Op een gegeven moment is er contact geweest met Duitsland en op aanraden van hen dus de display vervangen.

    Een heel verhaal, maar ik hoop dat ik een en ander duidelijk heb kunnen verwoorden voor de mensen die met hetzelfde probleem rondom de radiografische klok zitten.
    En ik zal me binnenkort eens formeel voorstellen met wat foto's van de A6.

    Bedankt voor de uitleg. Denk dan dat het aan mijn accu ligt, aangezien hij in ruststand onder de 11 is. En dit is nog de 1ste accu die erin zit...
    Ga beginnen met het vervangen van de accu, de antenne is al vervangen. Idd na zekering eruit en erin te doen is de antenne gelijk terug, maar dan voor 3 dagen of een week.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    364
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Bij mij is het mastje ook weg nadat mijn bumper eraf werd gehaald. Vergeten aan te sluiten wss.

    Kan iemand mij vertellen of je hier zomaar aan kan zonder brug of eventueel wat foto's hiervan plaatsen?

    Alvast bedankt,

  13. #92

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    3
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    @Raza

    Wellicht dat je eerst nog kan checken welk stadium van de circuits (1,2 of 3 meen ik) zijn geactiveerd in ruststand. Het vervangen van de accu is nogal een prijzige indien dit bij de Audi dealer wordt gedaan. Gaven bij mij aan dat deze ingeleerd moest worden. Van belang is in ieder geval dat de accu een 110Ah is, bij lager kunnen zich problemen voordoen. Succes verder!

  14. #93
    bartholomeo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelmerB Bekijk Berichten
    @Raza

    Wellicht dat je eerst nog kan checken welk stadium van de circuits (1,2 of 3 meen ik) zijn geactiveerd in ruststand. Het vervangen van de accu is nogal een prijzige indien dit bij de Audi dealer wordt gedaan. Gaven bij mij aan dat deze ingeleerd moest worden. Van belang is in ieder geval dat de accu een 110Ah is, bij lager kunnen zich problemen voordoen. Succes verder!
    Het serienummer van de accu word inderdaad ingelezen in de wagen. Zomaar een willekeurige 110Ah batterij aansluiten zal niet werken.
    Op wat voor een kostprijs mag je rekenen als de batterij vervangen moet worden bij de dealer ? ( mijne is voor de winter nog aan de beurt )
    Audi A6 4F 3.0 TDI Tiptronic, Quattro, S-line, Hartog-Tuned

  15. #94
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelmerB Bekijk Berichten
    @Raza Wellicht dat je eerst nog kan checken welk stadium van de circuits (1,2 of 3 meen ik) zijn geactiveerd in ruststand. Het vervangen van de accu is nogal een prijzige indien dit bij de Audi dealer wordt gedaan. Gaven bij mij aan dat deze ingeleerd moest worden. Van belang is in ieder geval dat de accu een 110Ah is, bij lager kunnen zich problemen voordoen. Succes verder!
    Thnx ik wist al dat ie ingeleerd moest worden. Ik heb al een mooie gezien van bosh met idd 110ah. En inleren laat ik doen via audiwereld komt goed. Ik ga dinsdag naar audiwereld en laat hem wel even checken welk stadium van circuits geactiveerd zijn.
    Tot zover bedankt voor je info, ga ermee aande slag! :-)

    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    3
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Okee, succes. Hoop dat het probleem dan is opgelost.

    Bartholomeo, wanneer je een accu laat vervangen bij de Audi dealer moet je toch al gauw rekenen op een kleine €450,-. Dit was de prijsopgaaf die ik heb meegekregen. Ik weet verder niet hoe dit zich verhoudt tussen Audi dealers in NL en een Audi dealer in België.

  17. #96
    bapovs
    Guest

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    De accu van mijn audi A4 avant B8 was ook overleden. Ik kon niet meer deuren opendoen etc. alleen klein lichtje van abs brandde.
    Accu vervangen bij een plaatselijke accudealer 185,- . Niet bij Audi want dat zou mij 285,- kosten incl inlezen. Nu heb ik zelf een vagcom kabel dus heb zelf dit veranderd bij mijn nieuwe accu. . Mocht iemand interesse hebben hoe ik dit heb gedaan dan hoor ik het graag) Alles leuk en aardig totdat ik merkte dat de tijd/datum niet meer juist stond. Ik dacht dat dit wel redelijk snel zou herstellen via de radioklok. Maar dit ging niet na 2 dagen. Toen wilde ik deze handmatig instellen, versrong de tijd iedere keer weer naar de oude datum :S Dit is toch zeer vreemd. Heb toen via vagcom de autoclock uitgezet want via het MMI kon ik het niet meer instellen??? Toen de tijd via de vagcom goed gezet. Echt waardeloos dit. Nu wil ik inderdaad een bepaalde zekering eruit halen en er weer in doen, maar zou bij god niet weten welke ik hebben. Iemand enig idee?

    Gr

  18. #97
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bapovs Bekijk Berichten
    De accu van mijn audi A4 avant B8 was ook overleden. Ik kon niet meer deuren opendoen etc. alleen klein lichtje van abs brandde. Accu vervangen bij een plaatselijke accudealer 185,- . Niet bij Audi want dat zou mij 285,- kosten incl inlezen. Nu heb ik zelf een vagcom kabel dus heb zelf dit veranderd bij mijn nieuwe accu. . Mocht iemand interesse hebben hoe ik dit heb gedaan dan hoor ik het graag) Alles leuk en aardig totdat ik merkte dat de tijd/datum niet meer juist stond. Ik dacht dat dit wel redelijk snel zou herstellen via de radioklok. Maar dit ging niet na 2 dagen. Toen wilde ik deze handmatig instellen, versrong de tijd iedere keer weer naar de oude datum :S Dit is toch zeer vreemd. Heb toen via vagcom de autoclock uitgezet want via het MMI kon ik het niet meer instellen??? Toen de tijd via de vagcom goed gezet. Echt waardeloos dit. Nu wil ik inderdaad een bepaalde zekering eruit halen en er weer in doen, maar zou bij god niet weten welke ik hebben. Iemand enig idee? Gr
    Als ik het goed heb zekering 15. linkerzijde van de bestuurderkant zekeringkastje openen. Daar hangt een lijstje nummer 15 moet je hebben.

    Zie onderstaand:



    Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer.


    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  19. #98
    bapovs
    Guest

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raza Bekijk Berichten
    Als ik het goed heb zekering 15. linkerzijde van de bestuurderkant zekeringkastje openen. Daar hangt een lijstje nummer 15 moet je hebben.

    Zie onderstaand:



    Het is te beïnvloeden door de zekering nr 15 aan de linkerkant van het dashboard (10Ampere) er voor 10 seconden eruit te trekken. Dit is de zekering van het instrumentenpaneel J285. Als de zekering er dan weer ingestopt wordt, gaat de klok ook synchroniseren. Dit doet ie alleen zolang het contact uit is! Dus zodra je het contact aanzet, dan stopt ie gelijk weer.


    Sent from my iPhone using Forum Runner

    Ik had al in het boekje gekeken van mijn B8 maar daar stond helemaal geen zekering nr 15 in. Ik zal eens kijken of deze uit het boekje is gelaten en even te kijken in de zekeringskast of hier wel iets zit.

  20. #99
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bapovs Bekijk Berichten
    Ik had al in het boekje gekeken van mijn B8 maar daar stond helemaal geen zekering nr 15 in. Ik zal eens kijken of deze uit het boekje is gelaten en even te kijken in de zekeringskast of hier wel iets zit.
    Ik zie nu pas dat het om een A4 gaat. Misschien is het daar anders.... Wat ik bedoel gaat over een A6.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  21. #100
    bapovs
    Guest

    Standaard re: Radioklok van de leg... mast weg

    Dank Raza, ik ga het nu wel eens bekijken in de kast. Ik heb je trouwens een email gestuurd naar je msn chat emailadres.
    Ik wist niet hoe ik een privebericht kan sturen met dit forum.

    Gr Sebas

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •