Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.237
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Thanx voor dit topic, dacht dat er inderdaad 1 kapot was.

    maar ook ik heb 1 achteruit-rij-licht met LED verlichting achter en Xenon voor...........klopt dus zoals het zit.
    Scheelt weer uitzoekwerk.
    Vond het inderdaad wel vreemd, anders moet er volgens mij ook een lamp-defect-indicator op je display gaan branden.
    Laatst gewijzigd door freek123; 24-11-12 om 13:18.

  2. #22
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    ik heb die van Dectane geplaatst en sindsdien heb ik er 2 branden. Is idd bij de standaard led uitvoering maar 1 licht. Bij de halogeen versie 2
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  3. #23

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freek123 Bekijk Berichten
    Thanx voor dit topic, dacht dat er inderdaad 1 kapot was.

    maar ook ik heb 1 achteruit-rij-licht met LED verlichting achter en Xenon voor...........klopt dus zoals het zit.
    Scheelt weer uitzoekwerk.
    Vond het inderdaad wel vreemd, anders moet er volgens mij ook een lamp-defect-indicator op je display gaan branden.
    Ben er eens een tijd geleden ingedoken, kon niets vinden.
    Ik denk dat het softwarematig aan te passen moet zijn, omdat het enige wat je doet is de instelling van de unit aanpassen naar highline of iets dergelijks , hierdoor gaat een achterruitlicht "verloren".
    Bedrading is aanwezig, lamp zit erin als de auto koopt, het brand niet, rare jongens die van Audi
    3 keer links is ook rechts

  4. #24

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Ben er eens een tijd geleden ingedoken, kon niets vinden.
    Ik denk dat het softwarematig aan te passen moet zijn, omdat het enige wat je doet is de instelling van de unit aanpassen naar highline of iets dergelijks , hierdoor gaat een achterruitlicht "verloren".
    Bedrading is aanwezig, lamp zit erin als de auto koopt, het brand niet, rare jongens die van Audi
    Is niet softwarematig aan te passen, de lampunits links en rechts zijn wezelijk anders qua indeling.
    Het gekke is wel dat de duurste uitvoering qua licht dus met xenon en led maar 1 achteruitrijlicht heeft en de goedkopere 2?? rare jongens daar bij Audi

  5. #25

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwastmichiel Bekijk Berichten
    Is niet softwarematig aan te passen, de lampunits links en rechts zijn wezelijk anders qua indeling.
    Het gekke is wel dat de duurste uitvoering qua licht dus met xenon en led maar 1 achteruitrijlicht heeft en de goedkopere 2?? rare jongens daar bij Audi
    Is de indeling anders? Ik dacht hetzelfde , wel anders als de normale, maar qua indeling hetzelfde,en ook nog eens volledig bedraad tot aan de steker.
    Is al weer enige tijd geleden, ga toch eens kijken als ik tijd heb, loopt geen bloed uit, dus kan wel even duren
    Zo moet ik ook nog mijn kentekenverlichting rechts nazien, sinds de led upgrade valt hij uit, als ik er tegenmep doet hij het weer.
    Laatst gewijzigd door azesje; 25-11-12 om 13:30.
    3 keer links is ook rechts


  6. #26

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Beste audiforum'ers

    Om niet meteen een nieuwe draad aan te maken even deze, ik heb zelf 2 nieuwe units van DEPO gekocht voor mijn A6 C6 youngtimer Sedan uit 2004 omdat een van de remlichten half kapot (vocht in de led) is en ik me iedere keer kapot schrik van die piepjes.

    Toen ik aan het testen was zag ik dat er maar eentje branden en af en toe geeft hij daar ook een melding over (linker achteruitrij licht kapot) maar niet altijd, het vreemde is dat er aan de rechterkant een "normaal" p21w/32cp lampje zit onder links en aan de linkerkant een andere onderrechts. Ik was mij daar niet bewust van en had een lampje gehaald van de gamma en dacht dat zal vast wel een fout van de vorige eigenaar geweest, maar ik kreeg de unit er niet op. De unit zelf heeft een stukje metaal links dat er rechts niet zit. Echt bizar en ik dacht dat ze een fout hadden gemaakt bij het sturen maar mijn oude units hebben dat ook zag ik en de nieuwe typenummers zijn echt identiek op R en L na:

    DEPO 446-1903R-LD-UE
    DEPO 446-1903R-RD-UE

    ik heb ze er vanmiddag even uitgehaald en een foto gemaakt dat zegt meer dan 1000 woorden. ik blijf het bizar vinden, het smalle lampje dat er in zat via een ander verleng stukje heb ik nu geen foto van maar het lampje leek goed, ik ga later wel weer verder kijken, maar ik snap totaal niet waarom het links en rechts anders is.

    20210731_172937.jpg
    hopelijk heeft iemand van jullie er meer verstand van

  7. #27
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteruitrijlicht maar aan 1 kant?

    Is dat niet van de mistachterlicht.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •