Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: Lekkage achterin kofferbak sedan

  1. #21
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Vandaag ook weer laagje water zowel links als rechts achterin, maar ben ook nog bij de wasbox geweest en hogedrukspuit gebruikt al niet te dichtbij en niet met hendel ingeknepen muv bij de wielen. Werd ik weer niet echt vrolijk van, had het idee dat het enigszins onder controle was ... niet dus.
    Geconstateerd dat als ik er een doek neerleg maar niet bij de hoek waar platen staal over elkaar heen liggen dan komt daar duidelijk water, dus lijkt daar vandaan te komen en dus niet via opspattend water ofzo via de stop of via ontluchtingsrooster. Kan ik het met stilstaande auto theoretisch gewoon oplossen door dan de stop er gewoon uit te halen, maar ja met rijden beter toch wel laten zitten.
    Weet nu trouwens niet of het nu gewoon via regenwater naar binnen is gekomen of dat dit nog een voorraadje ergens is van het spuiten met de hogedruk.

    Zelf begin ik me nu af te vragen of het niet met de/montage van mijn achterbumper in februari te maken heeft en bijv de doorvoerrubbers niet of slecht geplaatst zijn al moet dat dan zowel links als rechts het geval zijn. Heb het misschien alleen niet gelijk gemerkt.

    Als ik weer tijd heb toch maar eens wat experimenteren met slang of spuiten op bepaalde plekken van de achterbumper, om te beginnen op naad biij de doorvoerrubbers vlak onder de achterlichten.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  2. #22

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door achterkg Bekijk Berichten
    Vandaag ook weer laagje water zowel links als rechts achterin, maar ben ook nog bij de wasbox geweest en hogedrukspuit gebruikt al niet te dichtbij en niet met hendel ingeknepen muv bij de wielen. Werd ik weer niet echt vrolijk van, had het idee dat het enigszins onder controle was ... niet dus.
    Geconstateerd dat als ik er een doek neerleg maar niet bij de hoek waar platen staal over elkaar heen liggen dan komt daar duidelijk water, dus lijkt daar vandaan te komen en dus niet via opspattend water ofzo via de stop of via ontluchtingsrooster. Kan ik het met stilstaande auto theoretisch gewoon oplossen door dan de stop er gewoon uit te halen, maar ja met rijden beter toch wel laten zitten.
    Weet nu trouwens niet of het nu gewoon via regenwater naar binnen is gekomen of dat dit nog een voorraadje ergens is van het spuiten met de hogedruk.

    Zelf begin ik me nu af te vragen of het niet met de/montage van mijn achterbumper in februari te maken heeft en bijv de doorvoerrubbers niet of slecht geplaatst zijn al moet dat dan zowel links als rechts het geval zijn. Heb het misschien alleen niet gelijk gemerkt.

    Als ik weer tijd heb toch maar eens wat experimenteren met slang of spuiten op bepaalde plekken van de achterbumper, om te beginnen op naad biij de doorvoerrubbers vlak onder de achterlichten.
    iemand met een lamp in de achterbak en spuiten maar!!!
    kun je bepalen waar het vanf komt en dan verder gaan zoeken, ander blijf je gissen
    3 keer links is ook rechts

  3. #23
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Laatst na heel veel regen weer flinke laag water erin gehad.
    Vandaag cq gister idd met tuinslang en lamp in de weer en bleken op gegeven moment, bij spuiten achteraan achterlicht, druppels van bovenaf te komen maar kon niet precies zien waar vandaan. Toen ik goed keek met spiegeltje erbij bleek het te gaan om de rubbers van de twee nokjes van de achterlichten. Daar kwam water tussendoor. Weet nog niet precies waarom, leek niet veel mis met de rubbers, maar voorlopig maar flink wat vaseline ertussen gesmeerd. Hierna bleven de druppels voorlopig weg.
    Later de nokjes/schroeven die in deze rubbers gaannog maar eens vergelijken met origineel en de lengte nakijken, misschien wat losdraaien om er voor te zorgen dat ze er verder inkomen.
    Voorlopig eerst zo maar eens aankijken.
    Hopelijk is dit de echte oorzaak.

  4. #24
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Dit is inderdaad om gek van te worden..... Maar nu ik het draadje teruglees begrijp ik dat je andere achterlichten hebt geplaatst. Had je voor die tijd geen lekkage?

    Ik heb bij onze Polo een vergelijkbaar probleem gehad. (vorige eigenaar had de originele lichten teruggeplaatst voor verkoop, gelukkig) Hier was de "passing" van de nokjes, en dus ook van het rubbertje op de body slecht. Uiteindelijk heb ik nieuwe achterlichten gekocht en toen was het over.

    Mijn advies is om de nokjes en rubbers van de orig lichten goed te vergelijken met de dectane versie. Misschien dat je het rubbertje kan overzetten oid.

    Het is onwaarschijnlijk hoeveel water daardoor naar binnen komt!
    Succes!
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.514
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad om gek van te worden..... Maar nu ik het draadje teruglees begrijp ik dat je andere achterlichten hebt geplaatst. Had je voor die tijd geen lekkage?

    Ik heb bij onze Polo een vergelijkbaar probleem gehad. (vorige eigenaar had de originele lichten teruggeplaatst voor verkoop, gelukkig) Hier was de "passing" van de nokjes, en dus ook van het rubbertje op de body slecht. Uiteindelijk heb ik nieuwe achterlichten gekocht en toen was het over.

    Mijn advies is om de nokjes en rubbers van de orig lichten goed te vergelijken met de dectane versie. Misschien dat je het rubbertje kan overzetten oid.

    Het is onwaarschijnlijk hoeveel water daardoor naar binnen komt!
    Succes!
    Dat was bij mijn linker achterlicht ook het probleem. Heb toen de originele beugeltjes (van de oude lampen) terug gezet, en nu geen probleem meer.

    Het regent hier nu superhard, dus ik zal straks eens checken (gaat al weer een maand goed).

    Morgen naar zonnigere oorden !!
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI


  6. #26
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ja dat is zeker een idee. Zodra ik de kans heb zal ik eens kijken wat het verschil is en of ik de nokjes van de originele lampen dan gelijk kan overzetten. Rubbertjes zijn nog de originelen maar misschien kan ik daar ook nieuwe voor krijgen als ik twijfel of deze nog helemaal goed zijn.

  7. #27
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    2 weken geleden heb ik de originele nokjes erop gedraaid en ook na regen van gisteren en vannacht is hij nog steeds kurkdroog. Rubbertjes heb ik niks aan gedaan. De originele nokjes zijn iets anders van vorm, zal fotos nog toevoegen.
    Hoop dat het nu zo gaat blijven en de oorzaak boven "water" is ...
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  8. Ad
  9. #28
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Als de boel met het zeikweer van deze week droog is gebleven lijkt mij optimisme gerechtvaardigd!

    Top gedaan!
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #29
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Gerard dat is dan gelukkig weer een meevaller! hoop dat ie nu wel droog blijft.
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  11. #30
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Hopelijk blijft het nu zo... toch jammer dat de nieuwe lampen niet standaard met de juiste nokjes komen! In elk geval voorlopig goed in de gaten blijven houden . Succes morgen trouwens!
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  12. #31
    S6Diesel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.351
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Inmiddels vorige week ook van nieuwe rubberen dopjes voorzien bij de nokjes. Klikten er mooi in, middels smalle spleet waar plaatstaal in valt. De ouden zagen er niet echt slecht uit maar misschien door het veel draaien eraan niet helemaal goed meer.
    Meer kan ik zelf niet doen. De (heftige)buien van de laatste dagen zonder nattigheid doorstaan iig.
    Audi A6 3.0TDI V6 Quattro S-Line Daytonagrey Hartog Tuning

  13. #32
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door achterkg Bekijk Berichten
    Inmiddels vorige week ook van nieuwe rubberen dopjes voorzien bij de nokjes. Klikten er mooi in, middels smalle spleet waar plaatstaal in valt. De ouden zagen er niet echt slecht uit maar misschien door het veel draaien eraan niet helemaal goed meer.
    Meer kan ik zelf niet doen. De (heftige)buien van de laatste dagen zonder nattigheid doorstaan iig.
    Mooi zo!
    Gefeliciteerd met het resultaat
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Lekkage achterin kofferbak sedan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S6Diesel Bekijk Berichten
    Ja, helemaal omdat het toch een tijdje opgelost leek. Maar tegen dit weer is ie blijkbaar iig nog niet bestand. Ben nu ff helemaal de draad kwijt.
    hoi. heb je de draad al gevonden? Ik zit nu met het zelfde probleem..

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •