Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 51

Onderwerp: Lekkage in interieur na regenbui

  1. #21

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Hoi Cyril. Nu heb ik hetzelfde probleem . Heb een A6 4F uit 2005. Hele wateropvangbak vol water en meerdere componenten die daar zitten deels onder water. Kwam erachter doordat het achter de bijrijdersstoel zeiknat werd en toen via Audiforum ben gaan zoeken en op oa jouw bericht kwam. Ik heb gisteren een slangetje gepakt en net zoals je benzine kunt aftappen, heb ik zo het water eruit gekregen. Nu nog, net als jij, de rubbers eruit halen en daarmee de oorzaak oplossen. Ik heb een paar vraagjes en hoop dat je daarop kunt/wilt reageren:
    1. Heb je de bodemplaat nou ook moeten verwijderen? Of alleen het kapje dat je bedoeld bij de wielkast? Of is dat hetzelfde of een deel van de bodemplaat?
    2. Het kapje waar je het over hebt, zit dat in de wielkast? Ik zie daar nlk niets zitten. Of zit het onder de auto en wordt het pas zichtbaar als de bodemplaat weg is?
    3. Zit er 1 rubber in het midden van de auto of zitten er 2 aan beide zijkanten van de waterbak?
    4. Heb je de rubbers er daarna weer ingedaan? Het hebben van een afdichtdopje op een afvoer klinkt mij wat vreemd in de oren immers dan kan net als in bad het water niet weglopen, toch :-). Of is het eerder een soort zeefje oid die volloopt en die je moet sachoonmaken en legen?
    5. Hoe heb je uiteindelijk de binnenkant (achter de bijrijdersstoel) droog gekregen?
    Ik kijk uit naar je reactie. Thanks!
    Gr Mark

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FioranoJC Bekijk Berichten
    Zoiets dachten we al ja. We zien ook veel van dat opgekropte kleine blaadjes liggen, als rozijntjes of iets.
    Vorig jaar exact dezelfde klacht gehad. Ze dachten de eerste twee keer dat de afwatering van het schuifdak niet goed was. De derde keer dat achter de bijrijderstoel water stond, 'ontdekte' ze dat het toch aan de afwatering van de opvangbak lag. Ik was wel 1500 euro verder.....

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard re: Lekkage in interieur na regenbui

    Hallo allemaal,

    Ook ik heb het probleem van een natte vloer van de achterpassagiers aan de bstuurderszijde. Na het noodweer van afgelopen week lag daar zeker 5 sm water. Ik kan ook de afvoerbuisjes van de waterbak bij de voorruit niet vinden. Heeft er iemand een foto/tekening?

    Groet,

    Bert

  4. #24
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Aub.....
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Nu ben ik ook bezig met de waterafvoer te checken en evt schoon te maken. Via het pdf staat mooi de plaats aangegeven waar ze moeten zitten. Echter zitten ze bij mij ergens anders lijkt het wel. De plaatsen die het plaatje aangeeft kom je bij mij niet bij. Bij de eerste zit er een soort beugel en die bij het rempotje lijkt die helemaal onder de rembekrachtiger te zitten. Hier kom je ook niet bij. Ik heb 2 vermoedelijk andere rubbers gevonden, even jullie mening wat betreft hierover.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #26
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Ik denk niet dat dat de vervuilde stoppen zijn die het water tegen houden. Bij mijn A4 B7 zagen ze er zo uit:

    IMG_3836.jpg
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Zoiets dacht ik al op de tekening te zien, echter kan ik die bij mijn A6 3.2 uit 2006 niet op de aangegeven plaatsen vinden.

  8. Ad
  9. #28
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen83 Bekijk Berichten
    Zoiets dacht ik al op de tekening te zien, echter kan ik die bij mijn A6 3.2 uit 2006 niet op de aangegeven plaatsen vinden.
    Goede kans dat ze niet zichtbaar zijn zonder delen te demonteren. Probeer eens op de tast te zoeken. Als het goed is zitten de stoppen op het laagste punt.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Ok, die naast de kachel heb ik gevonden. Die zat verstopt onder de speaker van mijn alarm. De 2e die zou onder het rempotje/ bekrachtiger moeten zitten. Hier moet denk ik echt die plaat van de ruitenwissers er van af. Dat wordt een lastige vermoed ik.

  11. #30
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Op de vorige pagina van dit topic staat dat je er beter bij kan komen mbv een brug of opkrikken.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage in interieur na regenbui

    Ok, je hebt gelijk. Of dit ook geldt voor de bestuurderskant moet ik dan even bekijken, van bovenaf is dit niet te doen want dan zou die rembekrachtiger weg moeten. Heb er inieder geval 1 gedaan dus het water zou sowieso weg kunnen. Bedankt voor zover.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Beste Audi rijders

    Na de regen bui van gisteren voelt het behoorlijk vochtig achter de bestuurders stoel op de vloer richting de achterbank.
    Na onderzoek komt het water niet via een open staand raam of een deurdichting.
    Ik heb het paravaan boven de waterkast waar rembekrachtiger en ventilator zin nagelen op verstoppingen.
    De afvoer aan de bijrijders kant die zichtbaar is is schoon.
    De afvoer onder de rembekrachtiger die niet zichtbaar is heb ik gecontroleerd toen de auto op de brug stond en de beplating onder de motor verwijderd heb.
    Je kan er dan vanaf de onderzijde langs de uitlaat bij om te voelen of deze vrij is en zat niet verstopt.

    Ik heb op het forum hier al veel over gelezen maar kom er niet helemaal achter waarom het interieur aan de bestuurderszijde nat wordt.

    Wat mij opviel is dat er iets bleef lekken onder de kunststof afdekking die onder de linker onderzijde van de auto zit?
    Deze heb ik gedemonteerd en zag bij een rubber dopje waar een klein gaatje in zit druppels vallen.
    Ik heb het dopje verwijderd en een hoos van water kwam naar beneden.
    Het dopje waar een opening in zit zat verstopt dit heb is schoon gemaakt.

    Onder de kunststof afdekking zitten 2 dopjes aan de voorzijde en 1 aan de achterzijde.
    Zijn deze dopjes en kanalen bedoelt voor onder andere de afwatering en ben ik nu van het probleem dat ik water binnen krijg in de auto af.

    Als ik water op het raam giet loopt dat direct de waterbak in en loost ook water via de beschreven dopjes onder de auto weg.

    Bij de bekleding van de de pendalen kan ik niet zo snel vocht ontdekken.

    Ik heb Foto's toegevoegd van de dopjes die verstopt zaten onder de kunstoog afdekking.

    Als dit niet de oplossing is laat weten waar ik nog naar kan kijken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #33
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Ik heb het gehad bij mijn C5 aan de andere kant. Verstopte afvoer van het condenswater van de airco. Ook achterin en niet vóór.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Maar is deze verstopte plug ook de oorzaak dat ondanks dat de waterkast gewoon het water kan lozen het water in het interieur kan komen.
    Ik ben er namelijk nog niet zo zeker van.

    Op welke plek zit de afwatering van de airco bij een A6 Avant C6 4F.

    Het is 30 minuten rijden naar de lokatie waar de auto op de brug kan.
    Bij mijn C5 zag ik altijd condens water van de airco naar beneden druppelen heb ik vanmiddag niet gezien.

  16. #35
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Ik had precies hetzelfde aan de passagierskant. Ook niet te vinden, alle bekende plekken niets aan de hand. We gezien dat er achter de kunststof bodemplaat onder de auto water drupte langs een rubber dop. Soms wel met optrekken/afremmen wat water te horen.
    Uiteindelijk het hele interieur eruit gehaald, niets van leksporen maar wel een laagje water en de isolatie van de vloerbedekking doorweekt.

    Uiteindelijk zonder interieur naar een wasbox gereden en met optrekken viel het al op dat er uit een kolom in de vloer water omhoog kwam langs de achterste dop bij de achterbank... Dezelfde kolom die drupte onder de auto. Het water dat omhoog komt loopt dan in de lagergelegen kabelgoot langs de dorpel en trekt dan in de isolatie/tapijt.

    Niet te vinden waar het wegkomt. Uiteindelijk auto zonder interieur afgespoten met veel shampoo en zag ik het water en schuim in de kolom voorbij drijven.
    Blijkt te komen als het water in de paravaan in de hoek naast de ventilatorbox kwam (onder het raam in de hoek bij het spatbord). Geen idee hoe het vanaf daar in de kolom komt aangezien ik het daar regelmatig schoonmaak en er nooit water in de paravaan blijft staan.
    Ik heb het interieur twee weken laten drogen, de doppen in het interieur met vaseline er weer ingedrukt en de doppen onder de auto eruit gelaten zodat het water weg kan ipv naar binnen. Sinds die tijd geen last meer.

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Hallo Martin

    Heb je misschien een foto van de locatie waar het water naar binnen loopt.
    Bij mij aan de linker kant hier zit geen ventilatorbox.
    Hier zit wel een aansluit box maar deze ligt op een hoger punt in de waterbak en kan me haast niet voorstellen dat hier door een dichting water naar binnen loopt.
    Ventilator box zit midden onder het raam
    Daar boven zit een kunstoog rand onder het raam geschoven waar de ruiterwissers door heen steken.
    Ion het kunstoog midden zitten afwatering gaten waar het water gewoon in weg kan lopen wat van het raam afkomt en loopt in de paravaan .

  18. #37
    Martin_M's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2006
    Posts
    119
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in interieur na regenbui achter bestuurdersstoel Avant

    Sorry Ronald, de ventilatorbox zit in het midden inderdaad. Links zit die "kabelbox" en daarnaast bedoelde ik. Bij het scharnier dus.
    Hier zonder de afdekkap:


    Door de rand onder het raam kan je er helaas niet lekker bij.
    Misschien komt het bij ook wel omdat hij hier op een oprit staat met een beetje helling, volgens mij loopt het water van het dak en voorraam ook naar die hoek.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Water in de auto vooraan bestuurderzijde

    Hoi,
    nu heb ik weer en nieuw probleem vastgesteld, namelijk water dat in de auto komt vooraan links bij de bestuurder bij de pedalen links.. Ik heb al reeds 2 gaten waar het water in wegloopt proper gemaakt ( 1 in de motorruimte juist naast de fusebox waar de relays zitten, zie foto 2 met groene kabel, deze kwam onderaan mijn wielkast eruit) (2de gat dat juist aan de remvloeistof zit achteraan proper gemaakt D zie foto 3) Heeft niets geholpen water komt nog altijd naar binnen?? Dus ik heb het gat D propergemaakt en dan nog en gat juist ernaast aan de fusebox...... maar helaas nog altijd loopt het naar binnen zo als te zien op foto 4... Iemand nog tips of ervaring hiermee ?
    water drainage gaten01.jpgaudi a6 4f.jpgwater drainage gat.pngaudi a6 4f1 (2).jpg
    Laatst gewijzigd door jimson19; 11-12-20 om 15:22.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Water in de auto vooraan bestuurderzijde

    Hallo,

    Indien je een schuifdak hebt zou het kunnen dat de afvoerkanaaltjes verstopt zijn. Ik had dit probleem ook vroeger.
    Je kan ze schoonmaken dmv een fijne fietsremkabel ( hebben een ronde kop) er voorzichtig in de duwen enzo het kanaal terug vrij te krijgen maar zeer voorzichtig te werk gaan.
    Uitblazen met luchtdruk kan de kanaaltjes beschadigen ttz de afvoerdarmen kunnen uit elkaar gaan en dan krijg je ze niet meer aan elkaar en moet er heel wat gedemonteerd worden an het interieur.
    Succes
    André

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in de auto vooraan bestuurderzijde

    Bedankt maar water komt van vooraan... als je water over de auto giet en je steekt je vinger in de linker hoek waar de pedalen staan voel je het water zo naar binnen stromen... dus met andere woorden waarschijnlijk nogaltijd en drainage dat verstopt is maar , zou geen flauw idee hebben waar.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •