Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

  1. #41

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Maar geld dit ook voor niet All-roads?

    Of hebben de niet all-roads een ander relais?

    D.
    Like my landings?

  2. #42
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Afaik is voor de A6 (c6) en de A8 uit dezelfde periode dit relais toepasbaar. Misschien ook in de Q7, maar pin me er niet op vast.

    Er zou geen verschil moeten zijn vwb dit relais tussen wel/niet allroad.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  3. #43

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Maar eens prventief vervangen dan.....
    Like my landings?

  4. #44
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Offtopic:
    Wel jammer dat de TS helaas zijn mooie Allroad te koop heeft staan/verkocht heeft...


    Maar zeker een kleine moeite die je een hoop kan besparen.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #45
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuurie Bekijk Berichten
    Nee, gewoon ervaring als service klantenadviseur audi. Vaak voorkomend op allroad en a8. Relais verbrand, compressor kan niet meer afslaan en draait stuk. Bijgevolg kan er geen of te traag, te weinig luchtdruk id balgen gebracht worden en gaat het systeem in storing (oranje melding). Kostprijs 3 eur voor relais, 3u werk maar helaas 1000eur voor compressor bij ons in Vlaanderen...
    Geldt dit ook voor de 4B Allroad?
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hallo

    Nee enkel nog maar gezien op 4F en 4E. Ook 4L heeft hier geen last van.

    Grt

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hoi,

    Ik heb ook een Allroad 2007 met een luchtvering probleempje.
    Soms is na 1 nacht de luchtbalg rechts achter leeg als ik wil wegrijden.
    Even pompen en het is weer opgelost.
    Maar het kan ook goed weer 5 dagen duren voordat dit fenomeen weer optreedt.
    Hoe kan ik er achter komen of de balg of het ventiel de oorzaak is?
    SQ5 2018

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Dit is echt een goede tip jongens. Zondag was ik bezig met schoonmaken van bladeren die naast dat doosje van relais zat. Het was vol met rotzooi. Toen ik naar huis ging rijden, ja hoor, dat oranje lampje ging branden. Thuis aangekomen deed ik mijn auto uit en weer opstarten en toen ging het goed. Maar, na 5 minuten rijden was hij weer terug. Ging gelijk op site kijken en kwam dit verhaal tegen. Dus , naar dealer, relais kopen (17,50) , doos open, vervangen, storing resetten en klaar .
    Oude relais was model zonder “A”. Ik vraag mij alleen af of hij stuk ging door mijn stofzuigen in de buurt of was dat puur toeval?
    Hoe dan ook, goede tip, ik zou het iedereen aanraden om te vervangen, bij duurde alles 15 minuten, echt een makkelijke klus.
    En ja, dankjewel voor tip!!!
    Laatst gewijzigd door faromonte; 09-06-15 om 12:46.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering a6 allroad

    Ik heb een ander probleempje. In stand 2 loopt zakt de voorkant in een nacht naar beneden en aan beide zijden gelijk. Tijdens het rijden in stand 2 pompt hij bij. In stand 3 blijft alles ok, zakt niet weg en pompt niet bij. Ik heb zelfs een youtube filmpje gezien met exact hetzelfde euvel, maar helaas geen oorzaakvermelding... De balgen kunnen het m.i. niet zijn, want dan zou dit probleem zich ook in stand 3 manifesteren. Ik zit zelf aan het ventielenblok of de hoogtesensor te denken. Heeft iemand een tip ?

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    op ebay en aliexpress vind je die wel wat goedkoper dan 1000€

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuurie Bekijk Berichten
    Nee, gewoon ervaring als service klantenadviseur audi. Vaak voorkomend op allroad en a8. Relais verbrand, compressor kan niet meer afslaan en draait stuk. Bijgevolg kan er geen of te traag, te weinig luchtdruk id balgen gebracht worden en gaat het systeem in storing (oranje melding). Kostprijs 3 eur voor relais, 3u werk maar helaas 1000eur voor compressor bij ons in Vlaanderen...
    op ebay en aliexpress vind je die wel wat goedkoper dan 1000€

  13. #52
    Lubby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door faromonte Bekijk Berichten
    Dit is echt een goede tip jongens. Zondag was ik bezig met schoonmaken van bladeren die naast dat doosje van relais zat. Het was vol met rotzooi. Toen ik naar huis ging rijden, ja hoor, dat oranje lampje ging branden. Thuis aangekomen deed ik mijn auto uit en weer opstarten en toen ging het goed. Maar, na 5 minuten rijden was hij weer terug. Ging gelijk op site kijken en kwam dit verhaal tegen. Dus , naar dealer, relais kopen (17,50) , doos open, vervangen, storing resetten en klaar .
    Oude relais was model zonder “A”. Ik vraag mij alleen af of hij stuk ging door mijn stofzuigen in de buurt of was dat puur toeval?
    Hoe dan ook, goede tip, ik zou het iedereen aanraden om te vervangen, bij duurde alles 15 minuten, echt een makkelijke klus.
    En ja, dankjewel voor tip!!!
    Mag ik vragen hoe de allroad verder bevalt qua storingen en onverwachten kosten?
    Zit zelf alweer een tijdje te kijken voor een allroad benzine versie.
    V6 Quattro

  14. #53
    Lubby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb ook een Allroad 2007 met een luchtvering probleempje.
    Soms is na 1 nacht de luchtbalg rechts achter leeg als ik wil wegrijden.
    Even pompen en het is weer opgelost.
    Maar het kan ook goed weer 5 dagen duren voordat dit fenomeen weer optreedt.
    Hoe kan ik er achter komen of de balg of het ventiel de oorzaak is?
    Mag ik u ook vragen hoe de allroad in het algemeen bevalt en qua storingen en onderhoud?
    Ben zelf ook op zoek naar een mooi benzine exemplaar.
    V6 Quattro

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Heb je het oorzaak kunnen vinden???
    ik heb hetzelfde probleem met allroad uit 2004

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb ook een Allroad 2007 met een luchtvering probleempje.
    Soms is na 1 nacht de luchtbalg rechts achter leeg als ik wil wegrijden.
    Even pompen en het is weer opgelost.
    Maar het kan ook goed weer 5 dagen duren voordat dit fenomeen weer optreedt.
    Hoe kan ik er achter komen of de balg of het ventiel de oorzaak is?
    Heb je het oorzaak kunnen vinden???
    ik heb hetzelfde probleem met allroad uit 2004

  17. #56

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Ik heb ook een probleem comfortstand kan ik aan klikken maar hin blijfy een stand lager staan op laagste stand zakt de achterkant in andere standen niet pomp werkt goed en relais is vervangen als ik hem uitleest kom hij met storing 4f0910553a heeft iemand hier ook last mee gehad en kan je het systeem ook resetten

  18. #57
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Ik weet van de Allroad Quattro dat lekkage in de laagste stand bijna altijd de balgen zelf zijn. Als je deze auto in 'jack modus' zet kun je voorts zien welke het is. Bij de 4F weet ik dat niet. Daar heb ik bij dat gedonder van de ene keer wel en dan weer een week niet gewoon de meest waarschijnlijke balg vervangen en was ik er van af. Gebeurde bij ca. 220K.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb ook een Allroad 2007 met een luchtvering probleempje.
    Soms is na 1 nacht de luchtbalg rechts achter leeg als ik wil wegrijden.
    Even pompen en het is weer opgelost.
    Maar het kan ook goed weer 5 dagen duren voordat dit fenomeen weer optreedt.
    Hoe kan ik er achter komen of de balg of het ventiel de oorzaak is?

    heeft iemand ervaring met het volgende: mijn luchtvering loopt ook leeg (auto A6 allroad uit 2007). afgelopen vakantie in een warme en droge omgeving bleef de vering op hoogte. Nu terug in eigen land loopt de balg weer leeg. Is er een verband tussen lucht vochtigheid en het leeglopen of is het toeval?
    De suggestie om het relais te vervangen heb ik ter harte genomen. Het bewuste relais is nog niet vervangen. Dat ga ik binnenkort doen.
    dank!

  20. #59

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Beste allemaal
    mijn auto ligt totaal op de grond a6 allroad 2007
    1 lekke schokbreker vervangen relay vervangen en compressor met valve block maar zonder resultaat
    bij 2 garages geweest maar die komen er niet uit
    auto heeft wel een dag omhoog gestaan na vele malen reseten maar staat weer op de grond
    met nieuwe compressor is hij 1 keer een klein beetje omhooggekomen maar daarna hoor je hem pompen maar er gebeurd niks

    iemand raad aub?

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    65
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hallo Audi A6 All-Road knippert eerst het groene lampje dan het oranje lampje en kun je vervolgens geen hoogt meer instellen Foutcode is 0A56 Niveauregeling Funktionerings -storing Er woord links en rechts veel verwezen naar een relais heeft iemand een idee Groet Jan

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •