Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 60

Onderwerp: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

  1. #1

    Standaard Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hoi, van soms, naar nu constant, krijg ik een foutmelding over de luchtvering. Ik heb hem ingesteld op dynamic en vervolgens blijft het groene lampje - van ik zak - branden en gaat uiteindelijk over in een geel knipperend waarschuwingslampje dat hij niet werkt. Niks werkt. gaat niet omhoog en niet omlaag. Iemand enig idee? Gr Marcus

  2. #2
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hmm, mijn 1e hunch is dat het een lekkage kunnen zijn. Heb je hem al uitgelezen?

    Hangt hij ook scheef? (quickscan; meten naaf tot aan spatschermrand)
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  3. #3
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Lekkage zou het groene lampje weer niet kunnen verklaren.
    Pompje of iets met het verdeelblok/ventiel.

    Maar Pedro/Coen Donkers of de dealer kan dat veel beter bekijken lijkt me.

    Misschien in de toekomst overwegen om iets minder hard dan 100 km/u over de woonwijkdrempels te rijden.
    (ook al kan het toch)

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  4. #4
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Lekkage zou het groene lampje weer niet kunnen verklaren.
    Pompje of iets met het verdeelblok/ventiel.
    Oh, ik dacht lek=> ik zak, dus groen lampje. Maar is puur intuitief.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Maar Pedro/Coen Donkers of de dealer kan dat veel beter bekijken lijkt me.
    +1! Ik heb nog weinig gehoord over AAS prob's bij de C6, ben wel benieuwd wat hier de oorzaak is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Misschien in de toekomst overwegen om iets minder hard dan 100 km/u over de woonwijkdrempels te rijden.
    (ook al kan het toch)
    Ik geniet er altijd het meest ervan als zo een verlaagd Corsa-tje (oid) mij aan het drukken is en er komt een drempel aan
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  5. #5
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Het groene lampje met peil naar beneden betekend toch lucht aflaten?
    of heb ik het nu mis?
    Damn RTFM nog maar eens doen dan.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Volgens mij met 99% zekerheid relais verbrand naar luchtcompressor en bijvolg ook compressor stuk. Hangt allroad lager dan anders? Rijdt hij harder? Geschraaf hoorbaar?

  7. #7
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Het groene lampje met peil naar beneden betekend toch lucht aflaten?
    of heb ik het nu mis?
    Damn RTFM nog maar eens doen dan.
    Ken je die nog niet uit je hoofd dan?






    Maar het klopt hoor........


    @tuurie; indrukwekkende analyse! Vaker met AAS gewerkt?

  8. Ad
  9. #8
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Ist auf Deutsch.

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  10. #9
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Ist auf Deutsch.
    Kannst du dann nicht gemutlich in die richtige ferienstimmung kommen?

    Zal ff in mijn boekwerk bladeren. bij die van mij is de NL boekenplank bijgeleverd....
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  11. #10
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    groen = lucht aflaten (vaak zakken dus, maar ook meten bij het starten van de motor)
    Oranje = ergens iets mis, kan alles zijn, dus uit veiligheid systeem uitgeschakeld. kan je verder wel mee rijden. (ik kreeg die bij te ver laten zakken van de auto ) Heb jij via de vag de auto zelf lager gezet?
    rood= tja vul zelf maar in

    we horen graag wat het is....
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Nee, gewoon ervaring als service klantenadviseur audi. Vaak voorkomend op allroad en a8. Relais verbrand, compressor kan niet meer afslaan en draait stuk. Bijgevolg kan er geen of te traag, te weinig luchtdruk id balgen gebracht worden en gaat het systeem in storing (oranje melding). Kostprijs 3 eur voor relais, 3u werk maar helaas 1000eur voor compressor bij ons in Vlaanderen...

  13. #12
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuurie Bekijk Berichten
    Nee, gewoon ervaring als service klantenadviseur audi. Vaak voorkomend op allroad en a8. Relais verbrand, compressor kan niet meer afslaan en draait stuk. Bijgevolg kan er geen of te traag, te weinig luchtdruk id balgen gebracht worden en gaat het systeem in storing (oranje melding). Kostprijs 3 eur voor relais, 3u werk maar helaas 1000eur voor compressor bij ons in Vlaanderen...
    Okee, is dat relais eenvoudig te vervangen? Dan is het een overweging om die preventief om de drie jaar de wisselen.

    @MarcusNL; klopt dit met jouw info van de dealer?! (en kan je dit op de A-selectie garantie nog claimen?)
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Okee, is dat relais eenvoudig te vervangen? Dan is het een overweging om die preventief om de drie jaar de wisselen.

    @MarcusNL; klopt dit met jouw info van de dealer?! (en kan je dit op de A-selectie garantie nog claimen?)
    Zou msh kunnen helpen, nog niet geprobeerd. Voorlopig nog geen sterkere relais beschikbaar volgens mij. Msh wordt dit ooit een terugroepactie...

  15. #14
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuurie Bekijk Berichten
    Zou msh kunnen helpen, nog niet geprobeerd. Voorlopig nog geen sterkere relais beschikbaar volgens mij. Msh wordt dit ooit een terugroepactie...
    Wat is het ond# ?!
    Voorkomen van dit soort ellende met een paar euro lijkt mij altijd beter.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Wat is het ond# ?!
    Voorkomen van dit soort ellende met een paar euro lijkt mij altijd beter.
    Absoluut, zou veel ellende kunnen besparen.
    Marcusnl, laat je ons weten of de diagnose correct was aub? Thx

  17. #16

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Goedemorgen,

    3 weken geleden ben ik bij mijn Audidealer geweest om de storing te laten onderzoeken. Na een kleine twee uur kon de storing niet gevonden worden. Ik moest 15-8 terug komen voor een uitgebreid onderzoek. Ik kon er gewoon mee verder rijden want hij zou niet zakken of zoiets dergelijks. Volgens de uitlezing is de pomp door een of andere oorzaak automatisch uitgezet (veiligheid). Nu maar hopen dat hij niet defect is door het relais verhaal. Echter de week na de controle begon hij aan de voorzijde toch te zakken. Dit was nauwelijks te zien omdat het ongeveer slechts 1cm in de twee a drie dagen was. Donderdag (anderhalve week geleden) toen stond hij inmiddels zo laag dat ik dacht dat hij niet verder kon zakken. Hij zakt trouwens gelijk. Dus niet aan een zijde. Echter vrijdag - een week later - kon ik nauwelijks meer over drempels rijden en belde de garage. Die waren verbaasd en raade me aan om er niet meer mee te rijden. Dit was balen want ik moest zaterdag naar Schiphol (week vakantie). Er was geen tijd meer om hem naar de garage te brengen. Gister kwam ik thuis en nu staat hij echt aan het einde. Je kan nog net sturen en er zit hooguit 1cm tussen de band en spatbord. Drempels kom ik niet meer over. Ik ga hem vandaag weg brengen en dit claimen op de mobiliteits garantie.

    Antwoorden:
    Nee er is niets veranderd in het menu.
    - Eerst begon de storing soms, toen vaker en toen constant.
    - Na 3 weken is hij pas aan de voorzijde totaal (gelijkmatig L+R) gezakt (hebben ze dit niet allemaal? Wie heeft zijn Allroad eens 3 weken niet laten draaien?).
    - Nee ik hoor geen geschraaf maar hij is uiteindelijk wel gezakt en daardoor rijdt hij (vering) harder
    - Hoogstwaarschijnlijk krijg ik geen garantie. Het was net 3 weken na de A-Selectie. Maar ik ga wel proberen hier werk van te maken want het is een toch regelmatig voorkomend probleem. Bovendien heb ik het groene lampje vaker opeens zien branden. Ik dacht dat dit normaal was. Is dit eigenlijk zo?

    Volgens mijn eigen logische beredenering heb ik geen lekkage in de balgen. Want anders bleef hij niet zo lang goed staan en kon hij wel zakken. Zakken deed hij namelijk ook niet! Omdat het gelijkmatig gaat en de storing van heel soms naar uiteindelijk constant ging lijkt het mij een electrisch probleem. Ik denk niet aan een lekkage want hij wilde namelijk ook niet zakken. Voordat ik hier weer op het forum kwam dacht ik aan een haperende sensor of pomp of verdeelblokl. Als dat er zit natuurlijk. Na het lezen van Tuurie zijn reactie ""Relais verbrand, compressor kan niet meer afslaan en draait stuk"" vermoed ik dat dit inderdaad het probleem is. Sterker nog ik weet het zelfs bijna zeker. Nu ga ik me ff aankleden en tracht ik naar de garage te komen. Indien iemand nog tips heeft......GRAAAG....

    Groeten Marcus
    Laatst gewijzigd door Marcusnl; 08-08-11 om 06:52.

  18. #17
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Als ik je verhaal zo lees lijkt de AAS in een soort "bevriezingsstand" terecht gekomen te zijn. Alle lucht wordt erin gehouden. (harder veren) Uiteindelijk ontsnapt er toch wat lucht en zakt de auto in. Net als de Merc 600 deed als je er drie weken niet mee reed.

    Obv Tuurie zijn ervaring ben ik bang dat je het slachtoffer bent geworden van dat relais.....

    Helemaal gelijk dat je toch een poging gaat wagen om dit te claimen op je garantie. Keep us posted and good luck!
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  19. #18

    Standaard

    Wat valt er dan te 'claimen' op mobiliteitsgarantie? Niet meer dan de sleepkosten en het vervangend vervoer m.i.

  20. #19
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maves Bekijk Berichten
    Wat valt er dan te 'claimen' op mobiliteitsgarantie? Niet meer dan de sleepkosten en het vervangend vervoer m.i.
    Ahem, volgens mij heeft Marcus het over de A-selectie garantie
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  21. #20

    Standaard re: Luchtvering A6 allroad, foutmelding en gaat niet omhoog of omlaag

    Hoi,

    Afgelopen maandag de a6 bij Audi gebracht en mijn bevindingen en vermoedens van het defect op een brief erbij gegeven. Ik bedoel hiermee dat ik vermoedde dat het relais is blijven hangen en vervolgens de pomp is verbrand etc. Dinsdag werd ik gebeld dat idd de pomp is verbrand en een relais en het verdeelblok defect is. Dit is een keidure grap (1800.-+). Omdat ik soms de storing al had voordat de A-Selectie was afgelopen en zo vlak na de afloop garantie definitief is geworden heb ik een coulance regeling aangeboden gekregen welke ik zeer schappelijk vindt van Pon en mijn eigen garage. Uiteraard kost het nog steeds een boel geld maarja ik ben blij dat het nu bijna is opgelost en ik hoef me voorlopig geen zorgen meer te maken over de luchtvering.

    Ik raad de luchtveringrijders aan om dit relais voor de zekerheid maar te vervangen! Kweenie waar deze zit maar hij heeft typenummer 4ho 951253a. Miss kan iemand dat hier nog ff vermelden.

    Kortom topservice van Audi en mijn garage.

    Marcus
    Laatst gewijzigd door Marcusnl; 14-08-11 om 09:06.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •