Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5

    Standaard Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

    Hoi,

    Ik heb een paar uur besteed aan het zoeken naar iemand die dit ook kent, maar nergens een topic gevonden waar over dit probleempje gesproken wordt.
    De (meesturende) koplampen van mijn A6 Allroad 2007 met luchtvering trillen.
    Ik begrijp dat ze zowel horizontaal als verticaal moeten kunnen bewegen maar als ik over een klinkerweg achter een ander auto rijd dan is duidelijk te zien dat
    mijn lampen trillen.
    Omdat ik zelf een keer wilde zien hoe dat op de overige weggebruikers overkomt heb ik een keer van auto gewisseld met een kennis en ben toen ('s-avonds) vóór mijn auto gaan rijden.
    Zeker als de afstand wat groter wordt is duidelijk te zien dat mijn lampen wat trillen.
    Hier en daar heb ik wel gelezen dat er bepaalde armpjes niet goed in kogelgewrichtjes zouden kunnen zitten maar zonder de auto half te slopen kom ik er niet eens bij.

    Dit breng mij meteen naar vraag 2, hoe kan ik ZONDER de bumper etcetera te moeten demonteren de koplampen verwijderen?
    Heeft Audi dit net zo doordacht gemaakt als bv Volvo waar je middels een handeltje de gehele unit kunt uitnemen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.518
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Heeft Audi dit net zo doordacht gemaakt als bv Volvo waar je middels een handeltje de gehele unit kunt uitnemen?
    Haha, nee dat hebben ze niet . Ik heb beide merken en bij de C70 heb je de hele lamp binnen 1 minuut in je handen. Bij de A6 duurt dat minimaal 1 uur per lamp. Je kunt er vanuit de motorkap bij, maar dan moet je wel links en rechts het nodige verwijderen. Hier staat wel aardig wat over geschreven.

    Suc6.
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    867
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

    Kun je wat specifieker zijn over de oplossing voor dit probleem mbt de kogelgewrichtjes?

  4. #4
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

    Het zou kunnen dat een van de draaipunten/kogelgewrichten "versleten" zou zijn, maar bij een auto van 2007 lijkt mij dat niet het geval. Ik zou eerst de achterkap loshalen van je koplamp-unit en met de hand voelen hoe 'vast' de lens-unit zit. Als deze niet beweegt (minimale speling is noodzakelijk en acceptabel) zou ik het zoeken in een kapotte ballast/starter: een starter/ballast die bijna aan het eind van z'n latijn is kan ook raar reageren en een trilling in het lichtbeeld veroorzaken.
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  5. #5
    daniflex's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    228
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillende Bi-Xenon lampen en hoe koplampen te demonteren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jos Alroadje Bekijk Berichten
    Dit breng mij meteen naar vraag 2, hoe kan ik ZONDER de bumper etcetera te moeten demonteren de koplampen verwijderen?
    Heeft Audi dit net zo doordacht gemaakt als bv Volvo waar je middels een handeltje de gehele unit kunt uitnemen?
    ik weet dat je het niet wilt maaaaar... gewoon bumper demonteren en unit eruit halen en checken!

    is allemaal zo gebeurd en effectiever dan dat wroeten

    toch?
    Laatst gewijzigd door daniflex; 21-10-11 om 11:26.
    Audi A6 4F 2.4 V6 Avant


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •