Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33

Onderwerp: Controlelampje gascontrolesysteem. Komt en gaat.[Druksensor]

  1. #1

    Standaard Controlelampje gascontrolesysteem. Komt en gaat.[Druksensor]

    Multitronic 2.0D 120kW van 2010.

    Eergisterenavond ging het controlelampje branden na zo'n 5 km nadat ik getankt (Q8) heb. Meestal tank ik bij een ander pompstation van dezelfde keten. Was met koude motor, olietemp gaf nog geen waarde aan. Het instructieboekje gaf aan om met verminderde snelheid door te rijden naar de dichtsbijzijnde dealer. Er zou een probleem zijn met de uitlaatgassen met mogelijk schade van de katalysator tot gevolg.
    De wagen aan de kant gezet en de dealer opgebeld voor een afspraak. Deze zei zolang het lampje niet rood is, kan je ermee doorrijden zolang het geen weken zijn. Nou toch aangedrongen op een afspraak voor deze week. Dus ja gisteren rustig gereden en geen gebruik van S-stand. Deze morgen start ik de wagen en brand het controlelampje niet meer. Afspraak afgezegd.

    Ik heb geen vermogenverlies, geen zwarte rook. Was dit dan een probleem van vervuilde diesel? Ik dacht dat dergelijke lampjes manueel moesten uitgezet worden, dus na een eventuele herstelling?

    Volgende week laat ik de wagen toch eens uitlezen bij iemand die VAG-Com heeft. Benieuwd of die melding bewaard wordt en/of er een oorzaak gemeld wordt.
    Laatst gewijzigd door newintown; 09-11-11 om 12:01. Reden: Terug van dealer

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Zelfde symptonen gehad, ook naar het tanken. Eerst lampje aan en vervolgens een dag later lampje weer uit. Ik heb hem uitlaten lezen en bleek 1 van de 2 inlaat spruitstukken kapot te zijn (is een bekend euvel). Laten vervangen is niet goedkoop inlaat spruitstuk kost 380 euro + restmateriaal en 4 tot 5 uur sleutelen. Ik heb ze trouwens alle 2 direct laten vervangen de motor lag toch al voor een groot deel open. De 2de was net zo oud zelfde kilometerstand. Totale kosten 1200 euro.
    Laatst gewijzigd door RBo; 20-10-11 om 14:24.

  3. #3
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Dat zijn de mindere verhalen als dat ook het probleem is van newintown zijn wagen. De wagen van newintown is nog vrij recent namelijk :/
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  4. #4
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Klop heb ik ook gezien, Ik heb bij mijn auto ook nog aangegeven dat ik dit toch ook wel erg vroeg vindt bij een auto net ouder dan 4 jaar met 130000 kilometer op de teller.

    even technisch dan:
    Als ik het verhaal goed heb begrepen van mijn garage zit er een klep in deze gaat open en dicht en zit aan een soort aandrijf as. Deze is niet robuust genoeg en slijt te snel op een gegeven moment sluit dan de klep niet goed meer en ontstaat er een soort lek hierdoor gaat het lampje branden omdat de emissie waarden gaan afwijken. Bij mij was dan ook uit te lezen via de computer dat het probleem zich in 1 week tijd 9 keer voor had gedaan en exact op welke dag en tijd de eerste keer de fout was opgetreden. Ik moet daar ook bij zeggen dat niet al die 9 keren het lampje is gaan branden.
    Laatst gewijzigd door RBo; 20-10-11 om 18:28.

  5. #5

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Dank voor de info. Heb nog maar 40k gereden. mmmh de investering in zo'n vag-comkabeltje misschien toch overwegen. Ik laat em volgende week eens bij iemand uitlezen. Dan post ik hier de resultaten ervan.


  6. #6
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Laat het inderdaad even weten ben wel nieuwschierig. Ik hoop dat het meevalt voor je.
    Laatst gewijzigd door RBo; 21-10-11 om 21:15.

  7. #7
    dionda's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    35
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Dag allemaal,
    Ik ben nieuw hier op het forum en wil ook graag wat kwijt over dat gele lampje..
    Ik heb nu sinds een week een audi A6 3.0 Tdi quattro avant uit 2005, en die bevalt met prima.
    En dag na aanschaf bij een bedrijf uit Arnhem, ging bij ook het bewuste lampje branden.
    De volgende ochtend het bedrijf gebeld met de klacht (heb toch 3 maanden garantie) en het probleem voorgelegd.
    Het bedrijf wilde de auto graag zelf laten uitlezen bij een bedrijf dat voor hun de onderhoud doet.
    Ikzelf wilde zo snel mogelijk de wagen aan de computer leggen om te weten wat het was.
    Het enige nadeel was dat het voor mijn eigen kosten was, maar goed.
    Bij de Audidealer geven ze aan (althans de computer) dat het de gasklepregeling is (ofwel de smoorklep) en dat deze tzt vervangen dient te worden.. (kosten ongeveer 600 euro, onderdeel plus montage)
    Ik rij nog geen 10 meter bij de audidealer weg.....lampje uit !!!
    Bedrijf weer gebeld met de mededeling, en die willen hem toch graag zelf uitlezen aangezien ze niet zulke goede ervaringen hebben met dealers.
    Via het bedrijf, bij een bedrijf terecht gekomen (W Engineering uit Arnhem) en die gaat de wagen maandag uitlezen en het eventueele probleem verhelpen (hoop ik)
    Tussentijds is het lampje aan gegaan en weer uitgegaan en weer aangegaan.............ppfff meestal als je je gas eens flink intrapt komt hij tevoorschijn...
    Zodra ik meer weet zal ik het laten weten.

  8. Ad
  9. #8
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Dag Diona , 600 euro kan inderdaad wel kloppen het spruitstuk kost iets van 380 euro en dan nog een paar uurtjes sleutelen. Misschien is het te overwegen om ook de andere te laten vervangen deze heeft immers net zoveel km en is net zo oud. Of het onder de garantie valt weet ik niet vaak zit er geen garantie op slijtage onderdelen en daar is dit nu juist 1 van.

    Tip: Als het goed is kan je een uitdraai vragen van de foutmelding hierop staat exact (datum + tijdstip) wanneer het probleem zich voor het eerst heeft voor gedaan. Als dit nu nog was in de tijd dat de auto bij de dealer stond dan lijkt het me dat dit bedrijf uit Arnhem de reparatie voor hun kosten neemt

  10. #9
    dionda's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    35
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Thumbs up re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBo Bekijk Berichten
    Dag Diona , 600 euro kan inderdaad wel kloppen het spruitstuk kost iets van 380 euro en dan nog een paar uurtjes sleutelen. Misschien is het te overwegen om ook de andere te laten vervangen deze heeft immers net zoveel km en is net zo oud. Of het onder de garantie valt weet ik niet vaak zit er geen garantie op slijtage onderdelen en daar is dit nu juist 1 van.

    Tip: Als het goed is kan je een uitdraai vragen van de foutmelding hierop staat exact (datum + tijdstip) wanneer het probleem zich voor het eerst heeft voor gedaan. Als dit nu nog was in de tijd dat de auto bij de dealer stond dan lijkt het me dat dit bedrijf uit Arnhem de reparatie voor hun kosten neemt
    Bedankt voor het snelle reageren !!!

    Het valt zover ik weet wel onder de garantie, aangezien de garantie op papier juist is omschreven als: DRIE maanden garantie op motor en versnellingsbak !!
    De uitdraai van de Audidealer heb ik nog hier, en daar staat dus op gasklepregelaar/smoorklep...
    Nu zegt dat bedrijf dus; bij de dealer lezen ze iets uit en dat is het dan...ze kijken niet verder, terwijl het ook aan de bedrading of een stekker kan liggen... vandaar dat diegene eerst zelf wil kijken voordat hij dat betreffende onderdeel gaat bestellen.

  11. #10

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Zoals beloofd de uitlezing:
    Chassis Type: 4F0
    Scan: 01 02 03 05 08 09 0E 15 16 17 19 42 46 4F 52 53 56 5F 62 72
    76

    Mileage: 39860km/24767miles

    01-Engine -- Status: Malfunction 0010
    02-Auto Trans -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    53-Parking Brake -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    76-Park Assist -- Status: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine (J623-CAHB) Labels: None
    Part No SW: 03L 906 019 M HW: 03L 906 022 FG
    Component: R4 2,0L EDC H03 6417
    Revision: 11H03--- Serial number:
    Coding: 0105002C02072120
    Shop #: WSC 02325 785 00200
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906019M A01003
    ROD: EV_ECM20TDI03L906019M.rod
    VCID: 356B236B25DA

    3 Faults Found:
    4914 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Implausible Signal
    P2453 00 [032] - Lower Limit Exceeded

    *Mogelijke verschijnselen:

    MIL = storingslampje brandt

    *Mogelijke oorzaken:

    Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
    Bedrading en/of aansluitingen van/naar Uitlaat Druksensor 1 (G450) defect
    Buisverbinding van/naar de Uitlaat Druksensor 1 (G450) beperkt / verstopt
    Uitlaat Druksensor 1 (G450) defect

    *Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang zekering(en)
    haal de zekering(en) er uit
    maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
    zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
    zekering(en) terugplaatsen / vervangen
    Check / repareer de Bedrading en/of aansluitingen van/naar Uitlaat Druksensor 1 (G450)
    Check / repareer de Buisverbinding van/naar de Uitlaat Druksensor 1 (G450)
    Check / vervang de Uitlaat Druksensor 1 (G450)
    check onderdeel- en versienummers van de Uitlaat Druksensor 1 (G450)
    check meetwaardeblokken
    diesel partikel filter as-volume
    Uitlaat Druksensor 1 (G450) Offset waarde



    5182 - Particulate Trap Bank 1: Efficiency Below Threshold
    P2002 00 [096] - Defective

    *Mogelijke verschijnselen:

    Storingslampje (MIL) brandt

    *Mogelijke oorzaken:

    De Uitlaat-druk sensor (G450) is defect
    Diesel Partiekl Filter (DPF) is defect

    *Mogelijke oplossingen:

    Check bij de dealer of er een software-update voor jouw auto is
    Check / vervang Uitlaat-druk Sensor (G450)
    Diesel Partikel Filter (DPF)
    Voer een regeneratie uit (let op specificaties!)
    Check / vervang Diesel Partikel Filter (DPF)



    5262 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Signal too Low
    P0472 00 [040] - Defective

    *Mogelijke verschijnselen:

    Storingslampje (MIL) brandt

    *Mogelijke oorzaken:

    Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
    Bedrading en/of aansluitingen defect
    Druksensor 1 (G450) defect
    Regelmodule defect (onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk)

    *Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang zekering(en)
    haal de zekering(en) er uit
    maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
    zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
    zekering(en) terugplaatsen / vervangen
    Check / repareer bedrading en aansluitingen aan de hand van stroomloopschema
    Drukleidingen reinigen
    Check / vervang Druksensor 1 (G450)
    Check of er een software update is
    Check / vervang Regelmodule



    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 94
    Mileage: 39097 km
    Date: 2011.10.18
    Time: 08:10:02

    Readiness: 0 1 0 0 0
    Laatst gewijzigd door newintown; 29-10-11 om 13:15.

  12. #11

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Het gascontrolelampje kwam gisteren weer tevoorschijn.

    In het onderste gedeelte tekst:
    * Fault Frequency: 94 -> er zijn sinds de eerste melding 94 storingen geweest ?
    * Date: 2011.10.18 -> eerste storing was op deze datum?

    Nou, volgende week toch maar een afspraak versieren.

  13. #12
    Corvieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    67
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Unhappy Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door newintown Bekijk Berichten
    Multitronic 2.0D 120kW van 2010.

    Eergisterenavond ging het controlelampje branden na zo'n 5 km nadat ik getankt (Q8) heb. Meestal tank ik bij een ander pompstation van dezelfde keten. Was met koude motor, olietemp gaf nog geen waarde aan. Het instructieboekje gaf aan om met verminderde snelheid door te rijden naar de dichtsbijzijnde dealer. Er zou een probleem zijn met de uitlaatgassen met mogelijk schade van de katalysator tot gevolg.
    De wagen aan de kant gezet en de dealer opgebeld voor een afspraak. Deze zei zolang het lampje niet rood is, kan je ermee doorrijden zolang het geen weken zijn. Nou toch aangedrongen op een afspraak voor deze week. Dus ja gisteren rustig gereden en geen gebruik van S-stand. Deze morgen start ik de wagen en brand het controlelampje niet meer. Afspraak afgezegd.

    Ik heb geen vermogenverlies, geen zwarte rook. Was dit dan een probleem van vervuilde diesel? Ik dacht dat dergelijke lampjes manueel moesten uitgezet worden, dus na een eventuele herstelling?

    Volgende week laat ik de wagen toch eens uitlezen bij iemand die VAG-Com heeft. Benieuwd of die melding bewaard wordt en/of er een oorzaak gemeld wordt.
    Wat mij ook al is overkomen en steeds terug komt ook is het zelfde probleem! als je het een probleem wil noemen? ik had ook onlangs Q8 diesel getankt en na 50 km begon ook het gele motorblokje op te lichten. gezien ik de A6 ook nog niet zo lang heb! en één jaar garantie heb heeft de verkoper geinformeerd naar de VAG en die zeggen dat dit geen groot probleem geeft en het steeds weg gaat en terug komt? dus wat te doen. wanneer er iets ernstig moest gebeuren zoals verlies van power of alle andere zoals extreem verbruik? zeg zo maar dan moet er iets aan gedaan worden. het vreemde is dat ik ook Q8 had getankt! ik ga nu na enkele bakken eens een ander merk nemen en kijken wat dit zegt! ik weet dat ze bij diesel VEEL derivaten bij doen of beter gezegd van alle overschotten zoals white spirit,enz. wanneer er nu zo'n stof van iets teveel bijzit?
    kan de sensor dit verkeerd interpreteren en alarm geven! wanneer je nu echt een kapotte smoorklep hebt! geneest die toch niet steeds vanzelf ook? kapot is kapot of niet.
    we zien wel verder voor we zo'n kost laten uitvoeren.
    (06) A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic

  14. #13

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Ergens op dit forum gelezen van een additief die een reinigend effect zou hebben van het merk FORTE. Eens op zoeken welk precies.

    Bak was nog half vol, ben dan maar bij SHELL gewone diesel gaan bijtanken. Benieuwd indien het weg is tegen ik een afspraak heb. Ik merk toch dat hij bij laag toerental ietske minder optrekvermogen heeft en ie net wat meer "ronkt". Kwa verbruik merk ik geen verschil.

    Lijkt me ook, stuk is stuk. Maar bij electronica kan het misschien soms gewoonweg een relais zijn die al die foutmeldingen genereert. me dunkt dat je een wagen van nu kan vergelijken met een PC. Hij begint trager op te starten, loopt al eens vaker vast. Zoek maar naar de reden. In mijn geval, format C en image terugzetten. Ik betwijfel of dit met de pc van een wagen ook zo gemakkelijk gaat.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    63
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Heren en Dames,

    Ik wil jullie niet ontmoedigen.
    Ik heb dit euvel al op 8 januari 2010 (ja, bijna 2 jaar) al eens onder de aandacht gebracht.
    Het ging om mijn Audi A6 4F bj. 2004, model 2005 , 2.4 Multitronic.
    De auto is hiervoor 2 jaar lang op z'n kop gezet.
    Lambdasonde's vervangen, druksensoren vervangen, bobines vervangen.
    Bij de eigen garage geweest, bij collega dealers in Nederland, bij Audi Duitsland (en dus heus geen prutsers)
    Niets en niemand krijgt dit lampje op de correcte manier voor langere tijd uit.
    Het werd me zo irritant (ondanks dat je er gewoon mee kunt rijden) dat ik hem (na 2 jaar) afgelopen juli heb ingeruild.
    (Ik wilde toch een onbekommerde vakantie naar de Middelandse Zee.)
    Dit met coulance en naar volle tevredenheid qua prijs, want het lampje was bij de koop aan.
    Dus wat nu het exacte euvel is dat is toch wel moeilijker te bepalen dan het lijkt.

    Rij nu probleemloos met mijn Audi A6 2.7 TDI Quattro S-Line

    Dus hou vol!!

    Greetz, MadRon
    A man's got to know his limitations !

  16. #15
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    mmmh, tja dat is dan ook niet alles. Dan maar zoals ik een duidelijk probleem dat het spruitstuk kapot is. Vervangen en tot op heden geen problemen meer gehad ook de foutcode is niet meer terug gekomen.

  17. #16

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadRon Bekijk Berichten
    Heren en Dames,

    Ik wil jullie niet ontmoedigen.
    Ik heb dit euvel al op 8 januari 2010 (ja, bijna 2 jaar) al eens onder de aandacht gebracht.
    Het ging om mijn Audi A6 4F bj. 2004, model 2005 , 2.4 Multitronic.
    De auto is hiervoor 2 jaar lang op z'n kop gezet.
    Lambdasonde's vervangen, druksensoren vervangen, bobines vervangen.
    Bij de eigen garage geweest, bij collega dealers in Nederland, bij Audi Duitsland (en dus heus geen prutsers)
    Niets en niemand krijgt dit lampje op de correcte manier voor langere tijd uit.
    Het werd me zo irritant (ondanks dat je er gewoon mee kunt rijden) dat ik hem (na 2 jaar) afgelopen juli heb ingeruild.
    (Ik wilde toch een onbekommerde vakantie naar de Middelandse Zee.)
    Dit met coulance en naar volle tevredenheid qua prijs, want het lampje was bij de koop aan.
    Dus wat nu het exacte euvel is dat is toch wel moeilijker te bepalen dan het lijkt.

    Rij nu probleemloos met mijn Audi A6 2.7 TDI Quattro S-Line

    Dus hou vol!!

    Greetz, MadRon
    Dit is behoorlijk appelen met peren vergelijken, je praat over een 2,4 benzinemotor, terwijl de TS het over een 4 cilinder 2.0TDI heeft.
    Zo te zien aan de storingen heeft het niets met de EGR te maken maar alles met het roetfilter.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  18. #17
    Corvieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    67
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corvieman Bekijk Berichten
    Wat mij ook al is overkomen en steeds terug komt ook is het zelfde probleem! als je het een probleem wil noemen? ik had ook onlangs Q8 diesel getankt en na 50 km begon ook het gele motorblokje op te lichten. gezien ik de A6 ook nog niet zo lang heb! en één jaar garantie heb heeft de verkoper geinformeerd naar de VAG en die zeggen dat dit geen groot probleem geeft en het steeds weg gaat en terug komt? dus wat te doen. wanneer er iets ernstig moest gebeuren zoals verlies van power of alle andere zoals extreem verbruik? zeg zo maar dan moet er iets aan gedaan worden. het vreemde is dat ik ook Q8 had getankt! ik ga nu na enkele bakken eens een ander merk nemen en kijken wat dit zegt! ik weet dat ze bij diesel VEEL derivaten bij doen of beter gezegd van alle overschotten zoals white spirit,enz. wanneer er nu zo'n stof van iets teveel bijzit?
    kan de sensor dit verkeerd interpreteren en alarm geven! wanneer je nu echt een kapotte smoorklep hebt! geneest die toch niet steeds vanzelf ook? kapot is kapot of niet.
    we zien wel verder voor we zo'n kost laten uitvoeren.
    Ik ben nu al 5 dagen zonder alarm op het gele blokje? het was weer weggegaan. wat ik de keer ervoor wel gedaan heb is de tankt gevuld tot het er over liep!
    Dus denk ik nu dat bij het sluiten van de tank de diesel geen kant meer op kon gezien deze komt uit te zetten omdat die steeds weer van de motor naar de tank word gestuurd en uiteraard opwarmt? diesel kan tot 10% uitzetten dus denk ik dat de diesel zich in bochten heeft gewrongen en in de motor is geperst via de carburator! en zo een teveel aan diesel heeft geroken in de uitlaat? zodat ik alarm kreeg van teveel verbruik. ik heb dit nu niet gedaan en heb geen alarm? misschien probeer ik het nog eens of dat mss wel het probleem gaf. wanneer het tankpistool automatisch stopt (afklikt) is er normaal voldoende diesel in de tank. bij mijn gastank "ooit" mocht er ook maar 85% gas ingevuld worden om veiligheids redenen en van uitzetting.
    groetjes
    Corvieman
    (06) A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic

  19. #18
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Tja, ik weet het niet Newinton had op 18-10-2011 voor de eerste keer het lampje branden en op 29-10-2011 weer. Hier zit dus ruim 11 dagen tussen en ondertussen wel 94 keer een foutmelding gehad. En als ik naar mijn eigen storing kijk heeft er ook zeker meer dan 5 dagen tussen gezeten voordat het lampje voor de 2de keer weer aanging. Sorry maar ik zou niet te vroeg juichen.

  20. #19
    Corvieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    67
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Wink Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corvieman Bekijk Berichten
    Ik ben nu al 5 dagen zonder alarm op het gele blokje? het was weer weggegaan. wat ik de keer ervoor wel gedaan heb is de tankt gevuld tot het er over liep!
    Dus denk ik nu dat bij het sluiten van de tank de diesel geen kant meer op kon gezien deze komt uit te zetten omdat die steeds weer van de motor naar de tank word gestuurd en uiteraard opwarmt? diesel kan tot 10% uitzetten dus denk ik dat de diesel zich in bochten heeft gewrongen en in de motor is geperst via de carburator! en zo een teveel aan diesel heeft geroken in de uitlaat? zodat ik alarm kreeg van teveel verbruik. ik heb dit nu niet gedaan en heb geen alarm? misschien probeer ik het nog eens of dat mss wel het probleem gaf. wanneer het tankpistool automatisch stopt (afklikt) is er normaal voldoende diesel in de tank. bij mijn gastank "ooit" mocht er ook maar 85% gas ingevuld worden om veiligheids redenen en van uitzetting.
    groetjes
    Corvieman
    Wat denken Jullie van deze uitleg?? zit wel iets in!!!!!

    de AUDI FSI motor heeft een redelijk complex systeem qua uitlaatgasnabehandeling...
    de motor draait bij stationair toerental en lage belasting met een gelaagde verbranding (lambda 1.6 tot 3) en dit heeft tot gevolg dat er redelijk wat NOx in de uitlaat zit, dit is verholpen door een extra specifieke NOx catalysator bij te plaatsen. als ik mij niet vergis wordt er gebruik gemaakt van een bariumoxide catalysator: de NOx reageert onder invloed van platina met bariumoxide tot bariumdinitraat. na een bapaalde tijd kan er zo geen NOx meer worden opgevangen en moet het motormanagement weer overschakelen op een homogene verbranding (lambda 1). met rhodium als catalysator regenereren de lambda 1 uitlaatgassen (CO en HC) het bariumnitraat weer tot bariumoxide (hieruit ontstaan O2, N, H2O en CO2).
    De NOx cat werkt enkel tussen 250 en 500°C dus in een uitlaatgastemperatuurmeting noodzakelijk.
    Een nadeel van dit systeem is dat het zeer gevoelig is aan zwavel in de brandstof, dit reageert tot SOx en wordt wel tijdelijk uit de uitaatgassen gehouden door de NOx cat maar de regeneratie hiervan moet dan wel bij 600 Ã*700° en duurt veel langer. hierdoor kan het motormanagement in de crisis geraken omdat hij de cat niet geregenereerd krijgt.
    (06) A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic

  21. #20
    Corvieman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    67
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Controlelampje gascontrolesysteem. Vanzelf verdwenen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Corvieman Bekijk Berichten
    Wat denken Jullie van deze uitleg?? zit wel iets in!!!!!

    de AUDI FSI motor heeft een redelijk complex systeem qua uitlaatgasnabehandeling...
    de motor draait bij stationair toerental en lage belasting met een gelaagde verbranding (lambda 1.6 tot 3) en dit heeft tot gevolg dat er redelijk wat NOx in de uitlaat zit, dit is verholpen door een extra specifieke NOx catalysator bij te plaatsen. als ik mij niet vergis wordt er gebruik gemaakt van een bariumoxide catalysator: de NOx reageert onder invloed van platina met bariumoxide tot bariumdinitraat. na een bapaalde tijd kan er zo geen NOx meer worden opgevangen en moet het motormanagement weer overschakelen op een homogene verbranding (lambda 1). met rhodium als catalysator regenereren de lambda 1 uitlaatgassen (CO en HC) het bariumnitraat weer tot bariumoxide (hieruit ontstaan O2, N, H2O en CO2).
    De NOx cat werkt enkel tussen 250 en 500°C dus in een uitlaatgastemperatuurmeting noodzakelijk.
    Een nadeel van dit systeem is dat het zeer gevoelig is aan zwavel in de brandstof, dit reageert tot SOx en wordt wel tijdelijk uit de uitaatgassen gehouden door de NOx cat maar de regeneratie hiervan moet dan wel bij 600 Ã*700° en duurt veel langer. hierdoor kan het motormanagement in de crisis geraken omdat hij de cat niet geregenereerd krijgt.
    Op deze link uit 2009 staat ook leuke uitleg http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4144790,4146243
    (06) A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •