Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

  1. #41

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

    @Cheater Haal ook de remcilinderpasta tussen remzuiger en remblok weg. Dat spul wordt al vloeibaarder rond de 70 graden en ontvlamd bij 140 o.i.d... Dat is niet bedoeld om op die plek te smeren. Je doet daar als 'buffer' een beetje ceramic paste op (operating range van - veel tot ~1500 graden). Naast het schoonmaken van dee zijkanten en voorkanten van je remblokken moet je ook de de remschijven aan beide zijden goed schoon gaan maken (remmenreiniger).. Volg ook juiste inremprocedure. Liefst momentsleutel gebruiken om het niet te vast of te los te zetten. Juiste dingen schoonmaken en juiste dingen invetten met juiste vet zodat alles soepel loopt en goed blijft remmen. Wat betreft je onderdelen, ik begrijp je redenatie, maar goede kwaliteit (geventileerde) schijven zonder gaatjes hadden normaal remmen met deze blokken prima aangekund. Citaat van mij kwam inderdaad van ATE zelf. Piepende remmen komen veelal door vervuiling, verkeerd inremmen, versleten onderdelen, verkeerde montage of combi van blok en schijf.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 23-10-19 om 11:59.

  2. #42

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

    Helder. Maar waar heb ik die remcilinderpasta nou voor nodig dan? Waar is dat goed voor?

    Inremprocedure had ik begrepen en reeds toegepast. Ook de aanhaalmomenten netjes nageleefd. Daar heb ik een momensleutel voor gekocht (mede om ook de wiellagers te vervangen van de Twingo)

  3. #43

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?


  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

    Even een paar dagen niet gekeken....

    Goh, eigenlijk is alles wat fout kon gaan wel gebeurd ...
    Had een klein beetje een gevoel over het gebruik van de remcilinderpasta.....

    blij dat Razor al flink wat hele goede adviezen heeft gegeven.

    Nu er toch al veel is gezegd, ik zou inderdaad ook dat setje geperforeerde schijven terugbrengen en gewoon normale nemen.

    Een beetje pasta / vet dat smelt vanaf de achterkant / zijkant van je blokken, brengt niet meteen je remweg naar 0 hoor, maar lekker is het niet.

    Gelukkig kan je e.e.a. nog herstellen .....

    Ik schreef al even dat ik er vanuit ging dat je weet wat je doet, dat is echt wel een ding hoor met auto's / remmen etc....

  5. #45

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatih Bekijk Berichten
    Wat een bagger kwaliteit remblokken zeg die ABS bullshit merk, ik ga ze toch maar terug sturen..
    Ik heb hier bij de automaterialenzaak TRW gekocht, wel 2 x zo duur.. Maar ik ga wel voor kwaliteit als het om remmen gaat.

    Alleen heb ik wel 1 vraagje, de rempedaal is nu heel zacht, ik moet hem best ver intrappen wil het "reageren" (Niet dat ik niet kan remmen hoor, maar het voelt gewoon anders)
    Gaat dit na een poosje over? In de handleiding stond dat ik iets van 200km niet een noodstop mag maken. (Tenzij je het natuurlijk echt nodig hebt)

    Even reageren op dit forum,

    Al het advies over remblokken, hardstikke leuk, ik rij al meer dan 10 jaar A6's en ook van alles geprobeerd, maar nu deze C6 zelf heeft gewoon goede originele remblokken. Daar kan je op de autobahnen ook echt goed mee ankeren... Audi heeft deze C6 echt wel goed te pakken genomen.

    Mijn tip in dit bos van onderdelen, gewoon originele bestellen via Coen Donkers.
    Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
    Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
    Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992


  6. #46

    Standaard Re: Remblokken voor vervangen, welke moet ik hebben?

    Nog even reageren over de geperforeerde remschijven met keramische remblokken combi die ik gekocht had:

    Ik heb ze aangeleverd aan Coen Donkers en door hun laten monteren. Ik kan nu zeggen na een paar duizend km gereden te hebben dat dat hele piepen of geluid verhaal waarover gewaarschuwd wordt, totaal niet aan de orde is (in mijn geval). Misschien heeft die fabrikant het over een bereik van frequenties die de meeste mensen niet waarnemen.
    Wat mij betreft is de mededeling dus overdreven en hecht je er niet TE VEEL waarde aan waardoor je altijd maar adviseert om het setje terug te brengen. Ik weet het, het was goedbedoeld advies, (waarvoor dank!!), maar soms is ervaring in de praktijk een beter fundament om op te adviseren dan een theoretisch zinnetje op een website.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •